Organisation

Den Kongelige Ballet

Provokatøren Flemming Flindt beskrevet som en forunderligt pæn mandarin

Koreografen og balletmesteren Flemming Flindt har nu fået sin egen hyldestbog. Men skaberen bag ’Dødens triumf’ er beskrevet nydeligt og ufarligt

Ironien dræber Carmen hos Den Kgl. Ballet

Energien er hæsblæsende, og kostumerne er rasende flotte. Men jalousihistorien om Carmen og José forsvinder i kitsch og videoeffekter i Marcos Moraus rodede koreografi til Den Kongelige Ballet

At se på Ida Praetorius i ’Spar dame’ er et skæbnesvangert eventyr i sig selv

’Spar dame’ er en ny helaftensballet med alt, hvad der skal til af begær og bedrag. Med Ida Praetorius som Den Kongelige Ballets lysende følelsesdanser

Erotikken bliver kvalt i tylsskørter i Hübbes nye ballet

’Raymonda’ er Nikolaj Hübbes nyeste russerballet på repertoiret. Perfekt, men temmelig ligegyldig

I Kyliáns verden bliver hver eneste danser til den bedste version af sig selv

’Silk & Knife 2’ med Den Kongelige Ballet rammer tilskuerkroppen med en overvældende skønhedskraft

Det Kongelige Teater smadrer sig selv

Det Kongelige Teater er i gang med en selvdestruktion uden sidestykke. En kunstnerisk selvdestruktion, hvor kunstnerne bliver fyret, mens administrationen går fri.

Alice i Nøddeknækkerland

Årets juleballet ’Alice’ hos Den Kongelige Ballet er broget og overfladisk. Selv om Ida Praetorius og Andreas Kaas brillerer som Alice og hendes Hjerter Knægt

Giselle bliver vanvittig af kærlighed

Det er bare ikke til at få øje på Silja Schandorff og Nikolaj Hübbes bizarre iscenesættelse af den romantiske balletklassiker

’Danserne spiser af min hånd’

Balletmester Nikolaj Hübbe kalder sig for fan af sine dansere. Han kan ikke se, at det er et problem, at Den Kongelige Ballet har så mange udenlandske dansere. Men han mener, at dyrkelsen af den danske Bournonville-stil er en svøbe

Danseoverskud med kastagnetter

Don Quixote er en ubekymret ballet med blær og overskud fra ende til anden. Og med Jón Axel Franssons imponerende énhåndsløft

Sider