Organisation

DR3

’Tessas hævn’ handler slet ikke om hævn, men om tilgivelse

Hvad kan vi lære af Danmarks nyeste rapstjerne Tessa efter DR3-dokumentaren om hende? Hun har en benhård fortid, men finder sig ikke i, at det skal være hendes eneste historie. Tessa er Robin Hood og seksualundervisning i en og samme person
Ugen på kulturgangen

Gid man kunne flytte ind hos Sussi & Leo – og tage 2.000 unikke gipsskulpturer med

I denne uge lytter Kulturredaktionen både til Steffen Brandt og til protestrap om Black Lives Matter-bevægelsen. Vi ærgrer os over, at Den Kongelige Afstøbningssamling er truet på livet og at det er surt at arbejde på Radio Loud. Verden er af lave – undtagen hos Sussi & Leo

Hvis hovedpersonen græder i starten af programmet, bliver seeren hængende, til hun smiler igen

Som tv-tilrettelægger har man ikke mange minutter til at fange et moderne publikum, derfor skal man kunne mærke problemet fra starten. Det fortæller DR UNGs Rasmus Gejl om at lave fjernsyn til unge i dag

Alle har åbenbart brug for en klike

DR 3’s dokumentarserie ’Alt for kliken’ om livet på et nordsjællandsk gymnasium leverer fornemme portrætter af både de medvirkende og de fællesskaber, de på godt og ondt er afhængige af  

En del af spændingen ved det privatlivsinvaderende tv er, at det kan godt blive pinligt og ubehageligt

Et utal af tv-hold har i årets løb vadet rundt i almindelige menneskers intimsfære. Det har ikke altid været lige let at se på. En rask gennemgang af årets intimitetsundersøgende fjernsynsudsendelser tyder på, at jo bredere et billede af en person, man ser, jo mere sårbarhed kan man holde ud

Hvis bare ’Doggystyle’ kunne holde op med at appellere så meget til ens bedrevidenhed

Hvem havde troet, at DR3’s allerførste dramaserie i den grad ville lokke sine seere til at moralisere over ungdommen nutildags og dens forkælede indstilling til tilværelsen?

’Hunkøn’ på DR3 er en guldgrube af sorgfuld indsigt om livet som transkønnet kvinde

DR3’s nye dokumentarserie ’Hunkøn’ er et smukt og fundamentalt oplysende portræt af fem meget forskellige transkønnede kvinders liv og erfaringer, og det er en sorgfuld mavepuster af en reminder om, at der er lav status i at være kvinde – og endnu lavere status i at ville være det
Anmeldelse

»Den, som dør med flest oplevelser, og som har været nøgen i længst tid, har vundet«

Den presserende grund til at lave dokumentarfilm om, hvordan det er at være hovedperson i en dokumentarserie åbenbarer sig aldrig helt i ’Gina Jaqueline – Midt i en drøm’. Men når nu det er sket, er det godt, at hovedpersonen er skærmgeniet Gina Jaqueline

Kuede mænd bliver glemt

Både DR3-serien 'Ku' godt, må godt' og Christian Tafdrups biografsucces 'Den frygtelige kvinde' har vakt en debat om »den frygtelige kvinde« til livs. Men hver gang er den hurtigt blevet kvalt af det røde ligestillingskort. Det rejser spørgsmålet: Hvornår skal vi egentlig tage debatten om de frygtelige kvinder?

FOLK

FOLK fra dagens avis

Sider

Mest læste

  1. Du har enten set eller hørt om DR3’s nye dokumentarserie om 27-årige Gina Jaqueline, der dater velhavende mænd i bytte for dyre middage og Chanel-tasker. Og vi ved præcis, hvad du tænker: Er sugardating mon noget for mig?
  2. En hurtig guide til tre podcasts og tv-programmer om sex, døden og fordomme
  3. Hvad kan vi lære af Danmarks nyeste rapstjerne Tessa efter DR3-dokumentaren om hende? Hun har en benhård fortid, men finder sig ikke i, at det skal være hendes eneste historie. Tessa er Robin Hood og seksualundervisning i en og samme person
  4. DR’s nye serie ’Fuckbois’ er fortællingen om tre unge mænd på 18-19 år, der ikke bryder sig om at blive kaldt fuckbois. Hvilket man godt kan forstå. Men seriens budskab er, at de er fuckbois
  5. Simona fra DR3’s doku-serie Prinsesserne fra Blokken viser sig stolt frem. Unaturlig som hun er
  6. Akavetheden når helt nye højder på dansk tv i DR3’s dokumentarserie ’Ku’ godt må godt’, som med én case demonstrerer, at det åbne forhold er en svær størrelse
  7. Hvem havde troet, at DR3’s allerførste dramaserie i den grad ville lokke sine seere til at moralisere over ungdommen nutildags og dens forkælede indstilling til tilværelsen?
  8. Første afsnit af ’Ond, Ondere, Ondest’ blev sendt i onsdags. Men er det overhovedet etisk ansvarligt, at en tv-station fremprovokerer ondskab i mennesker i underholdningens tjeneste?