Organisation

DR3

Anmeldelse
31. december 2021

I anden sæson af dokusoapen ’Macho’ skal Jalal og Mie have styr på fremtiden. Det er der også godt tv i

I anden sæson af DR’s dokumentarserie ’Macho’ lader hovedpersonen Jalal, der før var udfordret på sin opfattelse af, hvad en rigtig mand er, nu til at have fået sat flueben ved selvaccepten. Nu er det bare den fælles fremtid, han og kæresten Mie skal have styr på, og det er der også godt tv i
Anden sæson af ’Macho’ handler om Jalal og Mies ønske om at stifte familie. Det kræver grundige overvejelser og mange samtaler, og det er glimrende stof til en dokusoap som ’Macho’.
Anmeldelse
13. december 2021

Giv Lasse Langsom fra ’Hooligan’ sin egen ungdomsfilm – omgående!

Der er en rørende coming of age-historie gemt i DR3’s stemningsmættede serie ’Hooligan’, der grundlæggende set hverken handler om vold eller fodbold, men om broderskab
Venskabet mellem underhunden Lasse (t.v.) og den stålsatte Mads er hjertet i ’Hooligan’.
Kommentar
8. oktober 2021

DR3 dyrkede kunsten at gå tæt på, men glemte det ansvar, der følger med

DR omlægger sin produktion for at gå en digital fremtid i møde. Det betyder blandt andet et farvel til DR3, der lægges sammen med P3. I løbet af sine otte år formåede kanalen både at udvikle en relevant niche og at skamride sin egen ambition om at komme tæt på
På det seneste har DR3’s nærgående dokumentarisme givet en dårlig smag i munden – for eksempel i programmet Våde veninder. Den erfaring må DR gerne tage med videre.
Public Service
8. oktober 2021

DR skal forholde sig til techgiganterne. Og samtidig løfte public service-forpligtigelsen

DR’s nye store plan er – ud over en stor intern rokade af mellemledere – en bevægelse væk fra sendeplaner og mod streaming. Ser DR sig selv som en konkurrent til de amerikanske streamingtjenester? Ikke ifølge DR’s publiceringschef, der siger, at DR ifølge public service-kontrakten »ikke kan gøre hvad som helst«
DR præsenterede tidligere på ugen en stor omrokering af mellemledere, men i planen lå også en hensigt om at bevæge sig nærmere streaming og længere væk fra flow-tv.
Vi er vilde med …
17. september 2021

Ugens anbefalinger: ’Fredløs’ på DR3, Kirsten Birgits comeback og en mand med velsmurt stemme og god hukommelse

Selv om Den Korte-universet har en del år på bagen, så fungerer det stadig upåklageligt, og podcasten ’Augen zu’ er godt selskab og svarer på, om Andy Warhol overhovedet kunne male, og om Caravaggio, der også var morder, måtte male sine madonnaer
’Fredløs’ skildrer enkelt og præcist den afstand mellem mennesker, der ellers vil hinanden det godt, som er seriens hovedtema, skriver Lone Nikolajsen og anbefaler den socialrealistiske miniserie fra DR3.
Kommentar
31. august 2021

Efter den dybt grænseoverskridende ’Våde veninder’ er det på tide, at DR giver de sårbare piger en pause

I sidste uge havde DR3 premiere på dokumentarserien ’Våde veninder’, der følger to unge kvinders hverdag som digitale sexarbejdere på OnlyFans. Det er ufokuseret og dybt grænseoverskridende tv, som ingen bliver klogere af. Og de tæsk, dokumentaren nu får, giver anledning til en tænkepause i DR
I sidste uge havde DR3 premiere på dokumentarserien ’Våde veninder’, der følger to unge kvinders hverdag som digitale sexarbejdere på OnlyFans. Det er ufokuseret og dybt grænseoverskridende tv, som ingen bliver klogere af. Og de tæsk, dokumentaren nu får, giver anledning til en tænkepause i DR
Leder
23. august 2021

’Matchet på mælkevejen’ er blot seneste absurde eksempel på misbrug af ordet ekspert

Datingprogrammer er underholdning og ikke journalistik, men programmer som Matchet på mælkevejens pseudovidenskabelige metode er med til at udvande begrebet ’ekspert’
Matchet på mælkevejen kan ses på dr.dk
Klumme
24. juli 2021

Det er nemt at håne ’De dyre pigers’ luksusvaner, men de følger bare forbrugersamfundets logik

Det hånes som tåbeligt, når ’De dyre piger’ på DR3 fremstiller sig selv med luksusvarer på Instagram, men de efterlever bare den forbrugerideologi, vi alle får banket ind i hovedet. Hvis vi vil forstå kapitalismen i dag, er billig fordømmelse ikke vejen frem, skriver debatredaktør Kristian Thorup i denne klumme
Kvinderne i DR3’s nye dokuserie ’De dyre piger’ fremstår som en krystallisering af den forbrugerideologi, vi alle sammen konstant får banket ind i hovedet
Klumme
31. marts 2021

Nej, DR, 12-årige ’sugardater’ ikke. De bliver udnyttet af skruppelløse voksne

Begrebet sugardating bør ikke kunne bruges så løst, at vi blander ukonventionel dating sammen med seksuel udnyttelse af børn, skriver litteraturanmelder Mathilde Moestrup i denne klumme
Begrebet sugardating bør ikke kunne bruges så løst, at vi blander ukonventionel dating sammen med seksuel udnyttelse af børn, skriver litteraturanmelder Mathilde Moestrup i denne klumme
Anmeldelse
22. marts 2021

Komedieserien ’Min Kamp’ er en tiltrængt og præcis parodi på DR3’s hang til lidelseshistorier

Den fiktive digter Veronika Katinka (spillet og opfundet af Anna Juul) vil gerne være kendt. DR3 vil gerne have en dokumentar om, hvordan hun skriver sig ud af sin skizofreni, men selv er hun mere optaget af sin højde (1 meter og 80 cm). Det er plottet i en ny og original komedieserie på DR3
Omdrejningspunktet for handlingen i Min kamp er, at Veronika Katinka (Anna Juul) gerne vil ses.

Sider