Organisation

Grønnegårds Teatret

’Jean de France’ på Grønnegårds Teatret er bragende morsom og folkelig

Holbergs komedie ’Jean de France’ stortrives hos Grønnegårds Teatret i København. Med blæret begynderfransk, klistret melodigrandprix-sang og nervøs gnaven i et franskbrød

Traditionelt regnbueknald

Det er sikker underholdning og et værk valgt til tiden, når Grønnegårds Teatret i år påkalder Shakespeares komedie ’Helligtrekongersaften’, der trods sine 400 år på bagen besidder en overraskende modernitet med sin frisættelse af både køn og kærlighed. Alligevel savner man nytænkning i instruktionen

’Misantropen’ på Grønnegårds Teatret er sand, følsom tragikomedie

Se en forelsket tåbe gå planken ud, se Nicolas Bro og Sonja Richter skinne i årets sommerforestilling på Grønnegårds Teatrets traditionsrige udendørsscene. Madeleine Røn Juuls rørende enkle ’Misantropen’ er komedie af høj karat med herligt overdrevent kostumerede og fagtende kroppe og svinere indpakket i rimede aleksandrinervers

Holberg i sol og retrokomik

’Don Ranudo’ på Grønnegårds Teatret er en komisk lækkerbisken med Henrik Koefoed og Lone Hertz som uimodståelige fattigfine adelsfolk. Men opsætningen kan ikke skjule, at Holbergs plot er tyndt

Da teatret ringede på døren

Teateråret 2016 bød på stærke teaterforestillinger over hele landet om vores kejtede forhold til flygtningestrømmen og virkeligheden. Og vores danskerangst for at åbne døren

Jeppe fanget i moderne magtspil

Olaf Johannessens ’Jeppe på Bjerget’ har kun sine to ulydige ben at stole på i Thomas Bendixens kyniske fortolkning af den ensomme dranker i Holbergs komedie

Uforudsigelig kvindehader

Lars Mikkelsens stærke Strindberg er en overraskende rolig mand i Thomas Bendixens ujævne iscenesættelse af ’Tribadernes Nat’ på Grønnegårdsteatret

Kønsforvirring og krigstraumer

Nikoline Werdelin er tilbage med en historisk tragi-komedie inspireret af virkelige hændelser i 1700-tallets Køben-havn og særligt pga. gode replikker og blændende skue- spil forenes vedkom-mende alvor flot med plat underholdning

De kønsforvirrede koner fra Bredgade

Grønnegårdsteatret leger med køn og queer i sommerens Shakespeare-komedie, ’De lystige koner i Windsor’. Men når selv machospilleren Troels Lyby virker kønsløs på scenen, så er der noget galt

Hanrejens håbløse kærlighedskamp

’Fruentimmerskolen’ på Grønnegårdsteatret er fornøjelig klassisk Moliére med forvekslingskomik, aleksandrinervers og stærke skuespilpræstationer

Sider

Mest læste

  1. Holbergs komedie ’Jean de France’ stortrives hos Grønnegårds Teatret i København. Med blæret begynderfransk, klistret melodigrandprix-sang og nervøs gnaven i et franskbrød
  2. ’Don Ranudo’ på Grønnegårds Teatret er en komisk lækkerbisken med Henrik Koefoed og Lone Hertz som uimodståelige fattigfine adelsfolk. Men opsætningen kan ikke skjule, at Holbergs plot er tyndt
  3. Det er sikker underholdning og et værk valgt til tiden, når Grønnegårds Teatret i år påkalder Shakespeares komedie ’Helligtrekongersaften’, der trods sine 400 år på bagen besidder en overraskende modernitet med sin frisættelse af både køn og kærlighed. Alligevel savner man nytænkning i instruktionen
  4. Se en forelsket tåbe gå planken ud, se Nicolas Bro og Sonja Richter skinne i årets sommerforestilling på Grønnegårds Teatrets traditionsrige udendørsscene. Madeleine Røn Juuls rørende enkle ’Misantropen’ er komedie af høj karat med herligt overdrevent kostumerede og fagtende kroppe og svinere indpakket i rimede aleksandrinervers
  5. Legende og levende Shakespeare: Grønnegårds Teatrets smittende hyldest til kærligheden
  6. Lars Mikkelsens stærke Strindberg er en overraskende rolig mand i Thomas Bendixens ujævne iscenesættelse af ’Tribadernes Nat’ på Grønnegårdsteatret
  7. Olaf Johannessens ’Jeppe på Bjerget’ har kun sine to ulydige ben at stole på i Thomas Bendixens kyniske fortolkning af den ensomme dranker i Holbergs komedie