Organisation

Grønnegårds Teatret

Traditionelt regnbueknald

Det er sikker underholdning og et værk valgt til tiden, når Grønnegårds Teatret i år påkalder Shakespeares komedie ’Helligtrekongersaften’, der trods sine 400 år på bagen besidder en overraskende modernitet med sin frisættelse af både køn og kærlighed. Alligevel savner man nytænkning i instruktionen

’Misantropen’ på Grønnegårds Teatret er sand, følsom tragikomedie

Se en forelsket tåbe gå planken ud, se Nicolas Bro og Sonja Richter skinne i årets sommerforestilling på Grønnegårds Teatrets traditionsrige udendørsscene. Madeleine Røn Juuls rørende enkle ’Misantropen’ er komedie af høj karat med herligt overdrevent kostumerede og fagtende kroppe og svinere indpakket i rimede aleksandrinervers

Holberg i sol og retrokomik

’Don Ranudo’ på Grønnegårds Teatret er en komisk lækkerbisken med Henrik Koefoed og Lone Hertz som uimodståelige fattigfine adelsfolk. Men opsætningen kan ikke skjule, at Holbergs plot er tyndt

Da teatret ringede på døren

Teateråret 2016 bød på stærke teaterforestillinger over hele landet om vores kejtede forhold til flygtningestrømmen og virkeligheden. Og vores danskerangst for at åbne døren

Jeppe fanget i moderne magtspil

Olaf Johannessens ’Jeppe på Bjerget’ har kun sine to ulydige ben at stole på i Thomas Bendixens kyniske fortolkning af den ensomme dranker i Holbergs komedie

Uforudsigelig kvindehader

Lars Mikkelsens stærke Strindberg er en overraskende rolig mand i Thomas Bendixens ujævne iscenesættelse af ’Tribadernes Nat’ på Grønnegårdsteatret

Kønsforvirring og krigstraumer

Nikoline Werdelin er tilbage med en historisk tragi-komedie inspireret af virkelige hændelser i 1700-tallets Køben-havn og særligt pga. gode replikker og blændende skue- spil forenes vedkom-mende alvor flot med plat underholdning

De kønsforvirrede koner fra Bredgade

Grønnegårdsteatret leger med køn og queer i sommerens Shakespeare-komedie, ’De lystige koner i Windsor’. Men når selv machospilleren Troels Lyby virker kønsløs på scenen, så er der noget galt

Hanrejens håbløse kærlighedskamp

’Fruentimmerskolen’ på Grønnegårdsteatret er fornøjelig klassisk Moliére med forvekslingskomik, aleksandrinervers og stærke skuespilpræstationer

Tæt på teatrets makeup

Her sidder man ved computeren og føler, at man går glip af alt det UDEN for skærmbilledet

Sider

Mest læste

  1. Hvad sker der, tænker man. Her står Ellen Hilllingsø og Olaf Johannessen og forpasser chancen. Det er jo ikke meningen, at de skal tale begæret ihjel - de skal tale det i kog!
  2. Se en forelsket tåbe gå planken ud, se Nicolas Bro og Sonja Richter skinne i årets sommerforestilling på Grønnegårds Teatrets traditionsrige udendørsscene. Madeleine Røn Juuls rørende enkle ’Misantropen’ er komedie af høj karat med herligt overdrevent kostumerede og fagtende kroppe og svinere indpakket i rimede aleksandrinervers
  3. Frede Gulbrandsen har et charmerende greb om Shakespeare i Grønnegårdsteatrets dynamiske youngsteropsætning af 'En Skærsommernats-drøm'
  4. Det er sikker underholdning og et værk valgt til tiden, når Grønnegårds Teatret i år påkalder Shakespeares komedie ’Helligtrekongersaften’, der trods sine 400 år på bagen besidder en overraskende modernitet med sin frisættelse af både køn og kærlighed. Alligevel savner man nytænkning i instruktionen
  5. *Cirque Plume Mens Riis er udlånt til Frankrig, låner vi årets store cirkusbegivenhed i Paris med mere end 200 udsolgte forestillinger. Al cirkusfornyelse kommer i disse år dernedefra - Archaos, Cirque O og Cirque Invisible - og Cirque Plumes 12 artister er ligesom kollegerne, vi har set de foregående somre, multikunstnere, der gaber over hele registret fra akrobatik og artisteri til fransk music hall, laterna magika, poesi og surrealisme...
  6. Det kan knibe med farligheden hos Holberg. Men tag ikke fejl af Helle Dolleris' kandestøberkone. Hun sætter tænderne i dig, hvis hendes hund ikke gider
  7. Og mærk pulsen dunke i Grønnegårdsteatrets magnetiserende opsætning af Eric-Emmanuel Schmitts 'Libertineren'
  8. Lars Mikkelsens stærke Strindberg er en overraskende rolig mand i Thomas Bendixens ujævne iscenesættelse af ’Tribadernes Nat’ på Grønnegårdsteatret