Organisation

H&M

Mærsk udleder lige så meget CO2 som Danmark. Nyt brændstof skal gøre rederiet neutralt i 2050

Mærsk vil over de næste ti år udvikle CO2-neutrale skibe, der skal være med til at gøre virksomheden helt CO2-neutral i 2050. I juni søsatte rederiet de første skibstransporter, der delvist sejler på biofuel og dermed er mere klimavenlige. Det er en god begyndelse, men ikke den endelige løsning, siger Mærsks chef for flådeteknologi Ole Graa Jakobsen

Mærsk: Madolie som brændstof har gjort os grønnere. Men det er langtfra nok

Brugt madolie i skibstanken har reduceret det enorme CO2-udslip fra Mærsks containerskibe. Men biobrændsler kan ikke alene gøre rederiet CO2-neutral i 2050. Der er brug for vedvarende energiformer som sol og vind, lyder det fra Mærsk. Eksperter roser ambitionen

FOLK

FOLK fra dagens avis

H&M: Vi prøver ikke at snyde nogen ved at tage penge for poser

Ved at tage et par kroner for en pose minder vi forbrugeren om klimaet, mens overskuddet fra poserne doneres til WWF. Derfor gør H&M rent faktisk en forskel for klimaet, skriver Sustainability Manager i H&M i dette debatindlæg

H&M skal ikke tjene penge på klimakrisen

Vi skal ikke lade os snyde til at tro, at firmaer som H&M gør en forskel for klimaet, bare fordi de tager to kroner for en plastpose, skriver Anastasiya Bakhtiyari dette debatindlæg

Mest læste

  1. Mærsk vil over de næste ti år udvikle CO2-neutrale skibe, der skal være med til at gøre virksomheden helt CO2-neutral i 2050. I juni søsatte rederiet de første skibstransporter, der delvist sejler på biofuel og dermed er mere klimavenlige. Det er en god begyndelse, men ikke den endelige løsning, siger Mærsks chef for flådeteknologi Ole Graa Jakobsen
  2. Ved at tage et par kroner for en pose minder vi forbrugeren om klimaet, mens overskuddet fra poserne doneres til WWF. Derfor gør H&M rent faktisk en forskel for klimaet, skriver Sustainability Manager i H&M i dette debatindlæg
  3. Vi skal ikke lade os snyde til at tro, at firmaer som H&M gør en forskel for klimaet, bare fordi de tager to kroner for en plastpose, skriver Anastasiya Bakhtiyari dette debatindlæg
  4. Brugt madolie i skibstanken har reduceret det enorme CO2-udslip fra Mærsks containerskibe. Men biobrændsler kan ikke alene gøre rederiet CO2-neutral i 2050. Der er brug for vedvarende energiformer som sol og vind, lyder det fra Mærsk. Eksperter roser ambitionen