Organisation

Iceage

Det går ikke så skidegodt for dansk musik – i hvert fald kun når musikken spiller

Det var ikke et kønt år for dansk musik og musikformidling, der led under økonomiske beskæringer og stigende international dominans. Til gengæld var det et kønspolitisk år. Der blev blokbooket kvinder, og der blev instrueret i klitsutning. Og der var fornyet håb for de uafhængige pladeselskaber

Iceage lever stadig op til den hype, de opnåede, inden de var gamle nok til at flytte hjemmefra

De gotiske postpunkere Iceage er blevet et af de mest anerkendte danske rocknavne på den internationale scene. Med bandets nye plade forsøger de at omfavne en større og mere organisk lyd. Det lykkes, selv om den kunstneriske vision står lidt mindre klart end på deres foregående album

Trods desillusion og indignation lever den politiske sang

Den socialt engagerede og politisk indignerede sang er i fuld firspring i dagens Danmark og det på trods af en om sig gribende desillusion og rådvildhed. Informations musikredaktør ser på udviklingen op gennem et stadig mere politiseret årtusinde. Han lytter til de nyeste sange – og hører ekkoer af 1970'erne
Haven Festival

Anmeldelse af den nye Haven Festival: Hvad der sker i boblen, bliver i boblen

Den nystartede Haven Festival på Refshaleøen var hyggelig og havde kvalitet i højsædet. Men Haven blev ikke ikke rigtig en smeltedigel– den forblev mest en række indtryk, der bekræftede en lille del af Danmark i, hvor lækre vi og vores smag er

Sådan lyder det, når København folder vingerne ud

Musikmiljøet i hovedstaden er pulserende, levende og mangfoldigt. Smerz har begået en fremragende debutplade. ’Marching Church’ fremstår som et undergrundens superband. Og Peach har lavet en fint produceret plade, der dog halter lidt på den lyriske front

På overarbejde i selvudviklingslaboratoriet

Nogle gange kan det være for meget af det gode at gøre det, man er bedst til. Iceage-forsangeren Elias Bender Rønnenfelt har med soloprojektet Marching Church lavet en plade, der sikkert er selvudviklende, men også selvfordybet

2014 greatest ved Ralf Christensen

Ralf Christensens favoritter fra 2014

Ungdomsoprøret der udeblev

Punkmusikken har traditionelt leveret en kritik af det etablerede, men Elias Bender Rønnenfelt fra punkbandet Iceage forsøger ikke at rokke ved institutionerne, herunder rockmyterne. Han vil indtage rollen som forsanger og formidle følelsesudtryk. At påvirke samfundet er en på forhånd tabt kamp, mener han

Særligt sensitive ynglinge

De tvivlsomme danske punkfornyere Iceage har rystet posen godt og grundigt på deres tredje og mere lyttevenlige album, der offensivt optrapper rockmytologien

Konfus, forpustet og lykkelig

Det kniber med originaliteten for den danske kvartet Iceage, hvis udtryk skamløst bygger på postpunken. Bare uden at føje nyt til. Hvor trioen Escape Artists med et sympatisk album endelig debuterer – med 29 års forsinkelse. Endelig er den superbe sanger Claus Bertelsen tilbage. Som solist. Endelig! What took him so long?

Sider

Mest læste

  1. Punkmusikken har traditionelt leveret en kritik af det etablerede, men Elias Bender Rønnenfelt fra punkbandet Iceage forsøger ikke at rokke ved institutionerne, herunder rockmyterne. Han vil indtage rollen som forsanger og formidle følelsesudtryk. At påvirke samfundet er en på forhånd tabt kamp, mener han
  2. Det kniber med originaliteten for den danske kvartet Iceage, hvis udtryk skamløst bygger på postpunken. Bare uden at føje nyt til. Hvor trioen Escape Artists med et sympatisk album endelig debuterer – med 29 års forsinkelse. Endelig er den superbe sanger Claus Bertelsen tilbage. Som solist. Endelig! What took him so long?
  3. De gotiske postpunkere Iceage er blevet et af de mest anerkendte danske rocknavne på den internationale scene. Med bandets nye plade forsøger de at omfavne en større og mere organisk lyd. Det lykkes, selv om den kunstneriske vision står lidt mindre klart end på deres foregående album
  4. Nogle gange kan det være for meget af det gode at gøre det, man er bedst til. Iceage-forsangeren Elias Bender Rønnenfelt har med soloprojektet Marching Church lavet en plade, der sikkert er selvudviklende, men også selvfordybet
  5. Den socialt engagerede og politisk indignerede sang er i fuld firspring i dagens Danmark og det på trods af en om sig gribende desillusion og rådvildhed. Informations musikredaktør ser på udviklingen op gennem et stadig mere politiseret årtusinde. Han lytter til de nyeste sange – og hører ekkoer af 1970'erne
  6. Det var ikke et kønt år for dansk musik og musikformidling, der led under økonomiske beskæringer og stigende international dominans. Til gengæld var det et kønspolitisk år. Der blev blokbooket kvinder, og der blev instrueret i klitsutning. Og der var fornyet håb for de uafhængige pladeselskaber
  7. Musikmiljøet i hovedstaden er pulserende, levende og mangfoldigt. Smerz har begået en fremragende debutplade. ’Marching Church’ fremstår som et undergrundens superband. Og Peach har lavet en fint produceret plade, der dog halter lidt på den lyriske front