Organisation

Iceage

Anmeldelse
15. maj 2021

Iceage har kravlet, så gået, og nu styrer de løbende mod voksenhorisonten

Der er langt fra den berusede københavnske kvartet, der for ti år siden fornyede punken under international opmærksomhed, til det fuldt formulerede rockband uden grænser, vi hører på ’Seek Shelter’. Iceage har begået en af deres bedste plader til dato, og det siger en del
Der er langt fra den berusede københavnske kvartet, der for ti år siden fornyede punken under international opmærksomhed, til det fuldt formulerede rockband uden grænser, vi hører på ’Seek Shelter’. Iceage har begået en af deres bedste plader til dato, og det siger en del
Anmeldelse
18. december 2020

Pladeselskabet Escho fylder 15 – og er stadig ungdommeligt i krop og kranie

Det københavnske pladeselskab Escho er blevet samlingssted for desertører fra konsensuskulturen og veteraner i permanent forandring. Det fylder 15 år i disse dage og fejrer det med 30 nye numre fra deres livsalige hob af kunstnere
Escho-klanen – Længst til venstre Anders Jørgen Mogensen, længst til højre Nis Bysted og ved siden af ham Nis Sigurdsson – Privatfoto
Anmeldelse
26. oktober 2020

Peter Peters elguitar er også et sejrstrofæ

Dansk punkrocks fortid og fremtid glitrede sammen i mørket, da Iceages forsanger, Elias Bender Rønnenfelt, gæstede scenen til Bleeders sølvbryllupsfejring i København fredag aften
Peter Peter har som komponist og guitarist været med til at definere dansk punk. I 1995 dannede han Bleeder for med sit nye band at dyrke en glamrockglinsende og til tider hård metallisk lyd. Her ses han spille koncert med Lars H.U.G. på Vega i 2015.
Feature
18. december 2018

Det går ikke så skidegodt for dansk musik – i hvert fald kun når musikken spiller

Det var ikke et kønt år for dansk musik og musikformidling, der led under økonomiske beskæringer og stigende international dominans. Til gengæld var det et kønspolitisk år. Der blev blokbooket kvinder, og der blev instrueret i klitsutning. Og der var fornyet håb for de uafhængige pladeselskaber
Forsangeren fra ’Chinah’, Fine Glindvad, på Tinderbox Fesitval i 2017.
Anmeldelse
5. maj 2018

Iceage lever stadig op til den hype, de opnåede, inden de var gamle nok til at flytte hjemmefra

De gotiske postpunkere Iceage er blevet et af de mest anerkendte danske rocknavne på den internationale scene. Med bandets nye plade forsøger de at omfavne en større og mere organisk lyd. Det lykkes, selv om den kunstneriske vision står lidt mindre klart end på deres foregående album
På det nyeste album fra danske Iceage er der både skramlet rock og rul, antaster til glamrock og comboypunk og volumniøse blæserstykker.
Analyse
17. november 2017

Trods desillusion og indignation lever den politiske sang

Den socialt engagerede og politisk indignerede sang er i fuld firspring i dagens Danmark og det på trods af en om sig gribende desillusion og rådvildhed. Informations musikredaktør ser på udviklingen op gennem et stadig mere politiseret årtusinde. Han lytter til de nyeste sange – og hører ekkoer af 1970'erne
Raske Penges sang ’Blodsukker’ korrigerer vores lige lovlig selvretfærdige historieopfattelse i forhold til vores rolle på Jomfruøerne – og minder musikredaktør Ralf Christensen om 1970’er-sangen ’Rebild’ af Jomfru Ane Band.
Anmeldelse
14. august 2017

Anmeldelse af den nye Haven Festival: Hvad der sker i boblen, bliver i boblen

Den nystartede Haven Festival på Refshaleøen var hyggelig og havde kvalitet i højsædet. Men Haven blev ikke ikke rigtig en smeltedigel– den forblev mest en række indtryk, der bekræftede en lille del af Danmark i, hvor lækre vi og vores smag er
Beach House spillede drømmepop på Haven-festivalen uden decideret at bryde den segmentboble, festivalen var indhyllet i. Foto: Thomas Boberg
Anmeldelse
28. oktober 2016

Sådan lyder det, når København folder vingerne ud

Musikmiljøet i hovedstaden er pulserende, levende og mangfoldigt. Smerz har begået en fremragende debutplade. ’Marching Church’ fremstår som et undergrundens superband. Og Peach har lavet en fint produceret plade, der dog halter lidt på den lyriske front
Norske Henriette Motzfeldt og Catharina Stoltenberg har base i København og udgør tilsammen duoen Smerz. Deres hjerter slår med technobeat.
Anmeldelse
17. april 2015

På overarbejde i selvudviklingslaboratoriet

Nogle gange kan det være for meget af det gode at gøre det, man er bedst til. Iceage-forsangeren Elias Bender Rønnenfelt har med soloprojektet Marching Church lavet en plade, der sikkert er selvudviklende, men også selvfordybet
Iceage-forsanger Elias Bender Rønnenfelt virker i sit soloprojekt Marching Church lidt for fordybet i sin egen stiliserede hiksten, brølen og klagen til rigtig at blive rørende og vedkommende.
Baggrund
22. december 2014

2014 greatest ved Ralf Christensen

Ralf Christensens favoritter fra 2014

Sider

  • Anmeldelse
    26. oktober 2020

    Peter Peters elguitar er også et sejrstrofæ

    Dansk punkrocks fortid og fremtid glitrede sammen i mørket, da Iceages forsanger, Elias Bender Rønnenfelt, gæstede scenen til Bleeders sølvbryllupsfejring i København fredag aften
    Peter Peter har som komponist og guitarist været med til at definere dansk punk. I 1995 dannede han Bleeder for med sit nye band at dyrke en glamrockglinsende og til tider hård metallisk lyd. Her ses han spille koncert med Lars H.U.G. på Vega i 2015.
  • Analyse
    17. november 2017

    Trods desillusion og indignation lever den politiske sang

    Den socialt engagerede og politisk indignerede sang er i fuld firspring i dagens Danmark og det på trods af en om sig gribende desillusion og rådvildhed. Informations musikredaktør ser på udviklingen op gennem et stadig mere politiseret årtusinde. Han lytter til de nyeste sange – og hører ekkoer af 1970'erne
    Raske Penges sang ’Blodsukker’ korrigerer vores lige lovlig selvretfærdige historieopfattelse i forhold til vores rolle på Jomfruøerne – og minder musikredaktør Ralf Christensen om 1970’er-sangen ’Rebild’ af Jomfru Ane Band.
  • Feature
    18. december 2018

    Det går ikke så skidegodt for dansk musik – i hvert fald kun når musikken spiller

    Det var ikke et kønt år for dansk musik og musikformidling, der led under økonomiske beskæringer og stigende international dominans. Til gengæld var det et kønspolitisk år. Der blev blokbooket kvinder, og der blev instrueret i klitsutning. Og der var fornyet håb for de uafhængige pladeselskaber
    Forsangeren fra ’Chinah’, Fine Glindvad, på Tinderbox Fesitval i 2017.
  • Anmeldelse
    28. oktober 2016

    Sådan lyder det, når København folder vingerne ud

    Musikmiljøet i hovedstaden er pulserende, levende og mangfoldigt. Smerz har begået en fremragende debutplade. ’Marching Church’ fremstår som et undergrundens superband. Og Peach har lavet en fint produceret plade, der dog halter lidt på den lyriske front
    Norske Henriette Motzfeldt og Catharina Stoltenberg har base i København og udgør tilsammen duoen Smerz. Deres hjerter slår med technobeat.
  • Anmeldelse
    15. maj 2021

    Iceage har kravlet, så gået, og nu styrer de løbende mod voksenhorisonten

    Der er langt fra den berusede københavnske kvartet, der for ti år siden fornyede punken under international opmærksomhed, til det fuldt formulerede rockband uden grænser, vi hører på ’Seek Shelter’. Iceage har begået en af deres bedste plader til dato, og det siger en del
    Der er langt fra den berusede københavnske kvartet, der for ti år siden fornyede punken under international opmærksomhed, til det fuldt formulerede rockband uden grænser, vi hører på ’Seek Shelter’. Iceage har begået en af deres bedste plader til dato, og det siger en del