Den manglende regulering af den internationale shippingindustri koster hvert år mange menneskeliv og stor miljøødelæggelse. Det er på tide, at Danmark går foran og kræver de nødvendige ændringer i de internationale konventioner, skriver ph.d.-studerende Federico Jensen og aktivist Malene Eilersen i dette debatindlæg
Ifølge iagttagere er der større vilje end nogensinde til at nå en aftale om reduktion af skibsfartens CO2-udledninger på FN-konference. Men en aftale vil næppe leve op til Paris-målene, vurderer iagttagere
Danmark er i kraft af store shippingvirksomheder som Mærsk blandt de største søfartsnationer i verden. Mens det anslås, at industrien kommer til at øge sine CO2-udledninger, kæmper Danmark og EU’s ministerråd mod at indlemme skibsfarten i EU’s kvotesystem, der regulerer udledningen af drivhusgasser
Den manglende regulering af den internationale shippingindustri koster hvert år mange menneskeliv og stor miljøødelæggelse. Det er på tide, at Danmark går foran og kræver de nødvendige ændringer i de internationale konventioner, skriver ph.d.-studerende Federico Jensen og aktivist Malene Eilersen i dette debatindlæg