Organisation

Kaleidoskop

Lillebitte, men med bid

Kønne Jannie Faurschou er ikke bange for at spille den fæle. Heldigvis

Får Det Kongelige Teater nogensinde nok?

Millionerne vælter ind til Det Kongelige Teater. Og nu vil nationalscenen have flere penge. Men nok er nok, lyder det fra flere sider

'Teatret bliver nødt til at diskutere tidsånden'

'At spille en klassiker, bare fordi den er en god tekst, giver ikke mening for mig,' erklærer en af de mest vidtspændende danske teaterinstruktør Christoffer Berdal, der vil have teatret ud af elfenbenstårnet

Realityteater med drømmeskred

Dansk scenekunst i 00'erne ville allerhelst være realistisk teater. Også selv om performanceteatret og dukketeatret sammen med dansen og teaterkoncerten tilbød raffinerede stiliseringer. Teatret drømte om drømmen ...

Københavns Teater er ensidig alsidighed

Københavns Teater burde nedlægges, for hvis man fra deres side ønsker at bidrage til et alsidigt teaterlandskab - og ikke mindst nyskabelse inden for teatret - er det nødvendigt, at der også findes eksperimenterende nicheforestillinger. Og det leverer Københavns Teater ikke

Fire gange anarkistteater med kys

Det politiske teater blusser heftigt. Afghanistan-ærlighed? Afrika-ansvar? Østblok-hykleri? Bøssehad? Novemberteatret byder på brændende forestillinger

Mandeforfrysninger

Steen Stig Lommer er forrygende som spejl for vores ligegyldighed og hævn... For aldrig har denne skuespiller været mere skræmmende end i 'Under is' på Café Teatret. Han er den globale version af Robert Reinholds helt lokale værtshusgæst i 'Rekonvalescensen' på Bådteatret

Ved afgrunden er der ikke mere at sige

Du straks skal gå i Husets Teater og se Dejan Dukovskis 'Uterus'. Så vil du opleve et vidunderligt billede af den menings-løshed, du måske selv ser i spejlet hver eneste dag

En opvask er en opvask

Og et smadret ægteskab er et smadret ægteskab. Sådan er det. Overraskelsen er måden, hvorpå Grob-skuespillerne kan spejle vores allesammens selvbedrag helt ud i mindste detalje, åndedræt for åndedræt

Martin Tulinius: Jeg skal være hjertet i den kunstneriske vision

De kunstneriske mål skal udstikkes af ledelsen, mener Martin Tulinius, der er ny teaterchef på Teater Republique. Hans mål er at gøre op med dansk teaters 'fastfrossede metodik' og dermed udvikle teatret som kunstart gennem dynamik og fordybelse

Sider

Mest læste

  1. Dansk slagtervare på licens i Norge *Lørdag 11. november åbner på Nationaltheatret i Oslo en filial af det ellers så udpræget danske fænomen Teaterslagteren. I Danmark var Teaterslagteren et soloforetagende med Claus Beck-Nielsen i rollen som teateranmelderen Bock, instrueret af Rolf Heim på teatret Kaleidoskop...
  2. MOR: Jeg er glad for, at jeg er bøsse. Er du X-generationen i dag? FAR: Nej, i dag er jeg mere cyber-økolog. MOR: Det er synd for de fattige. Jeg tænker på dem mindst en time i døgnet...
  3. Pelle Koppel fra det århusianskeTeater Spørgsmålstegnet har et absurd venteværelse med sig til København Byens lys Fire unge i et venteværelse. Frøken Grøn, den blå Adolf, den røde Adolf, og så hr...
  4. Shakespeare stortrives hos Mikkelsen og Magnussen. De brænder, de smitter, og de forføreri 'Flammens Muse'
  5. Fascinerende tekst af Jean Genet om forrædderi, homoerotik og manderoller TEATER Genet er fransk og udtales med tryk på anden stavelse. En yngre premieregæst på Teatret Kaleidoskop havde tryk og stød på første stavelse og troede, hun skulle ind og se en forestilling om gen-manipulation og børn i reagensglas...
  6. Katrine Wiedemann har tumlet med Shakespeare i vandkanten, så ‘Stormen’ er blevet et lysende smukt eventyr om lyst og forelskelse
  7. Debat fra dagens avis
  8. Miss Saigon Vor tids Hair - en moralsk musical om den umulige forening af kærlighed og krig og en nutidsbearbejdning af Puccinis Madame Butterfly, der formår at sætte mennesket i centrum for storpolitikken...