Dokumentarfilm er altid forpligtede på den virkelighed, de skildrer, men det giver ikke mening at stille de samme krav til kunstneriske dokumentarer, som man stiller til journalistik. Der bør være plads til et formsprog, der tager sig flere friheder
I denne uge lader en Kandis-fornægter med et personligt motiv sig overbevise af en dokumentar, og en kunstner byder alle de uvelkomne velkommen med en udstilling på galleri Brigade
Den fremragende og smukke dokumentarfilm ’Kandis for livet’ lever og ånder gennem et udkantsdansk persongalleri, der er enestående gribende. Igennem det fortælles historier om ensomhed og tab, og hvordan man håndterer disse – i det her tilfælde gennem musikken fra Kandis og forgabelsen i forsanger Johnny Hansen
Den fremragende og smukke dokumentarfilm ’Kandis for livet’ lever og ånder gennem et udkantsdansk persongalleri, der er enestående gribende. Igennem det fortælles historier om ensomhed og tab, og hvordan man håndterer disse – i det her tilfælde gennem musikken fra Kandis og forgabelsen i forsanger Johnny Hansen
Dokumentarfilm er altid forpligtede på den virkelighed, de skildrer, men det giver ikke mening at stille de samme krav til kunstneriske dokumentarer, som man stiller til journalistik. Der bør være plads til et formsprog, der tager sig flere friheder
I denne uge lader en Kandis-fornægter med et personligt motiv sig overbevise af en dokumentar, og en kunstner byder alle de uvelkomne velkommen med en udstilling på galleri Brigade