Organisation

Københavns Borgerrepræsentation

Kan blive model for grøn omstilling af hele landet: København skal være doughnut-by

Et massivt flertal i Borgerrepræsentationen har bestilt en plan for omstilling af hovedstadens økonomi

Indfør roadpricing og bilfri zoner, så vi får færre biler i byen

Både London og Stockholm har haft stor succes med at nedbringe antallet af biler i byen gennem roadpricing. Lad os begrænse biltrafikken og gøre København til en endnu bedre by at bo i, skriver direktør i mobilitetsvirksomheden Holo, Peter Sorgenfrei, i dette debatindlæg

Ghettopakken tvinger seniorkollektiv fra Mjølnerparken til at flytte

De troede egentlig, at de havde fundet det hjem, de skulle bo i resten af deres liv. Men på grund af ghettopakken skal Mjølnerparkens seniorbofællesskab og dets 20 beboere tvangsflyttes til nye lejligheder, hvor huslejen kan blive tæt på det dobbelte
18 spørgsmål

Tommy Petersen: ’Jeg er sådan en progressiv type’

’Jeg sætter pris på, at pressen fungerer som vagthund. Det er nødvendigt for samfundet, at pressen tager fløjlshandskerne af, også over for politikerne,’ siger Tommy Petersen, der er Anna Mee Allerslevs konstituerede afløser som borgmester og leder af De Radikale i København

Byggeriet på Amager Fælled skal flyttes. Spørgsmålet er, hvor langt væk det skal flyttes

Frank Jensens beslutning om at flytte det udskældte byggeri på Amager Fælled modtages positivt blandt kolleger i Københavns Borgerrepræsentation. Men flere partier ønsker en bredere undersøgelse af mulige placeringer, end overborgmesteren lægger op til. Danmarks Naturfredningsforening og Amager Fælleds Venner ønsker byggeriet flyttet helt væk fra fælleden

S-politiker: Vi tør ikke tale om, hvem der står bag antisemitisme

Det er nødvendigt at være åben om, at det er små grupper af muslimer, som typisk står bag det stigende antal antisemitiske overfald på danske jøder. Det mener socialordfører Lars Aslan Rasmussen (S) fra Københavns Borgerrepræsentation

Mest læste

  1. Et massivt flertal i Borgerrepræsentationen har bestilt en plan for omstilling af hovedstadens økonomi
  2. Både London og Stockholm har haft stor succes med at nedbringe antallet af biler i byen gennem roadpricing. Lad os begrænse biltrafikken og gøre København til en endnu bedre by at bo i, skriver direktør i mobilitetsvirksomheden Holo, Peter Sorgenfrei, i dette debatindlæg
  3. De troede egentlig, at de havde fundet det hjem, de skulle bo i resten af deres liv. Men på grund af ghettopakken skal Mjølnerparkens seniorbofællesskab og dets 20 beboere tvangsflyttes til nye lejligheder, hvor huslejen kan blive tæt på det dobbelte
  4. ’Jeg sætter pris på, at pressen fungerer som vagthund. Det er nødvendigt for samfundet, at pressen tager fløjlshandskerne af, også over for politikerne,’ siger Tommy Petersen, der er Anna Mee Allerslevs konstituerede afløser som borgmester og leder af De Radikale i København