Organisation

Københavns Lufthavne

Udvidelsen af Københavns Lufthavn er sundhedsskadelig for 200.000 amagerkanere

Før politikerne tillader udvidelsen af Københavns Lufthavn, bør de tænke på konsekvenserne for de lokale på Amager. 13 medarbejdere i lufthavnen har fået kræft anerkendt som arbejdsskade, og flyenes skadelige partikler stopper ikke ved lufthavnens hegn, skriver medlemmer af borgergruppen CPH uden udvidelse

At udvide lufthavnen for at gøre den mere bæredygtig giver ikke mening

Det lyder som noget af en selvmodsigelse, at Københavns Lufthavn gerne vil være mere bæredygtig og af den grund udvider lufthavnen. Flyvning er og bliver den mest skadelige transportform, og derfor bør udvidelsen af lufthavnen stoppes, skriver medlemmer af foreningen Bevar Jordforbindelsen i dette debatindlæg

Udvidelsen af Københavns Lufthavn er en del af vores bæredygtige omstilling

Københavns Lufthavn har ambitioner om at blive emissionsfri i 2030. Derfor er det et vigtigt led i omstillingen, at vi udvider Københavns Lufthavn for at få plads til de moderne, mere klimavenlige fly, skriver Kathrine Bruun Alexandrowiz i dette debatindlæg

Lykketoft: Vi gik måske for langt med privatiseringerne

De seneste 30 år har skiftende regeringer solgt en lang række offentlige selskaber til private aktører. Det har begrænset den demokratiske kontrol og statens indflydelse på centrale områder, mener professor

Offentlige bestyrelser i den sorte gryde

Det er svært med, men vanskeligt uden de offentlige bestyrelser. De er artsfremmede konstruktioner i det politiske system. Derfor havner de så tit til spot og spe i den sorte gryde

Enhedslisten foreslår stop for privatiseringer

Danskerne har fået nok af privatiseringer, viser en meningsmåling, Enhedslisten har fået foretaget. Partiet foreslår et privatiseringsstop og får støtte fra resten af oppositionen til et forslag om at undersøge privatiseringernes omkostninger

Meget mere end 'ham med afgrunden'

Den sjældne kombination af intellektuel overlegenhed og stilistisk underspil gør andet bind af Knud Heinesens erindringer til en fremragende bog

Eksperter kritiserer nej til lufthavnssalg

Det er ikke i tråd med regeringens politik, at den afviser at sælge statens aktier i Københavns Lufthavne, mener eksperter. Også internt i Venstre lyder kritik.

Udlicitering og privatisering står i stampe under VK

Under VK-regeringen er udliciteringen faldet, og Danmark ligger helt i bund med privatisering af statsejede virksomheder, viser nye opgørelser

Sikkerhedskrav skaber kaos i lufthavn

Skærpede sikkerhedskrav skaber kaos i Københavns Lufthavn, hvor flere passagerer kommer for sent til deres fly på grund af lange køer ved sikkerhedskontrollen.

Sider

Mest læste

  1. Københavns Lufthavn har ambitioner om at blive emissionsfri i 2030. Derfor er det et vigtigt led i omstillingen, at vi udvider Københavns Lufthavn for at få plads til de moderne, mere klimavenlige fly, skriver Kathrine Bruun Alexandrowiz i dette debatindlæg
  2. Før politikerne tillader udvidelsen af Københavns Lufthavn, bør de tænke på konsekvenserne for de lokale på Amager. 13 medarbejdere i lufthavnen har fået kræft anerkendt som arbejdsskade, og flyenes skadelige partikler stopper ikke ved lufthavnens hegn, skriver medlemmer af borgergruppen CPH uden udvidelse
  3. De seneste 30 år har skiftende regeringer solgt en lang række offentlige selskaber til private aktører. Det har begrænset den demokratiske kontrol og statens indflydelse på centrale områder, mener professor
  4. Det lyder som noget af en selvmodsigelse, at Københavns Lufthavn gerne vil være mere bæredygtig og af den grund udvider lufthavnen. Flyvning er og bliver den mest skadelige transportform, og derfor bør udvidelsen af lufthavnen stoppes, skriver medlemmer af foreningen Bevar Jordforbindelsen i dette debatindlæg
  5. Den sjældne kombination af intellektuel overlegenhed og stilistisk underspil gør andet bind af Knud Heinesens erindringer til en fremragende bog