Organisation

Mungo Park

Anmeldelse
21. september 2021

’Generation 9/11’ om skoleelever i New York under terrorangrebet er symbolsk teater

Anna Malzers iscenesættelse af ’Generation 9/11’ for Mungo Park og Betty Nansen Teatret er så overtydelig i sin symbolik, at den i bedste fald minder om en teenageforestilling
Symbolikken med den amerikanske græsplæne, der slår revner, er effektiv i Ida Grarups scenografi til ’Generation 9/11’.
Interview
16. oktober 2020

Kunstnerduoen How to kill a dog er alt for meget, så vi andre kan være lidt mere os selv

Emma Sehested Høeg og Jennifer Vedsted Christiansen har fået succes med at lave teater, der tager udgangspunkt i alle deres pinligste og grimmeste sider. De vil gerne være ligeglade med, hvad andre tænker, men skal de være helt ærlige, elsker de godt nok applausen efter tæppefald
Jennifer Vedsted Christiansen (t.v.) og Emma Sehested Høeg mødte hinanden på Den Danske Scenekunstskole, hvorfra de begge dimitterede sidste år. Med et brag. Billetterne til deres selvstændige afgangsprojekt, kabareten Velkommen til Pandora, blev udsolgt, så de genopsatte forestillingen på Østerbro Teater og teatret Mungo Park, hvor den blev udsolgt igen. Deres næste forestilling, Lolita for altid, har premiere på Østerbro Teater den 29. oktober.
Anmeldelse
14. oktober 2020

Vi mærker skuddet i ’Spejlmanden’, før vi tænker på, om det er virkelighed eller fiktion

Teatertilskueren inviteres til teatergætteleg i ’Spejlmanden’ på Mungo Park. Men legen bliver lidt teenageagtig og grovmotorisk
Den unge, nyuddannede Sara Fanta Traore imponerer med sine stærke energiskift i’ Spejlmanden’ på Mungo Park.
Anmeldelse
11. marts 2020

Mungo Park-direktør Anna Malzers personlige farhistorie kan ikke helt bære at blive gjort til samfundsproblematik

Kan mænd virkelig græde? Ja, selvfølgelig kan de det. Mungo Parks nye teaterdirektør Anna Malzer er klar med sin første store og mere personlige forestilling, der vil diskutere, hvad der sker med piger, som vokser op uden en far i et miljø med muskuløs maskulinitet. Men trods mange glimrende takter bliver diskussionen ikke rigtig aktuel
Anna Malzers første store forestilling på Mungo Park er ’Tatovering’, og mange har været spændte på, hvordan det nu skulle gå. Det korte svar er, at det går okay, skriver anmelder Nanna Goul.
Anmeldelse
27. januar 2020

Mungo Park lykkes med at lave kropsligt teater ud af fransk politik

’De Hovedløse’ på Mungo Park forsøger at forene hjernen og kroppen i en undersøgelse af den franske protestbevægelse De Gule Veste. På trods af en tung tekst lykkedes forestillingen i kraft af sine skuespillerpræstationer
Forestillingen ’De Hovedløse’ på Mungo Park formår at fastholde opmærksomheden på grund af skuespillernes præcise gestik og bevægelser, som formår at skabe komprimerede udtryk af charme, uhygge, humor og kropslig intensitet.
Interview
22. januar 2020

Hvis du vil lave teater om De Gule Veste, skal du sætte dig på en bar, bestille en øl og falde i snak

Holdet bag forestillingen ’De Hovedløse’, der i dag har premiere på Mungo Park, har været i Paris ad flere omgange for at forstå, hvem menneskene i De Gule Veste egentlig er. Det har gjort karaktererne mere troværdige og fortællingen mere kompleks, mener dramatiker Nanna Plechinger Tüchsen
Teaterdirektør på Mungo Park, Anna Malzer (tv.), har en ambition om at lave teater, der rykker den globale verden tættere på os og motiverer os til at tage ansvar. Hun håber, forestillingen De Hovedløse, som har premiere i dag, vil have netop den effekt på publikum.
Interview
15. november 2019

Mungo Park frabeder sig anmeldelser af nyt format

Mungo Parks nye teaterdirektør, Anna Malzer, frabeder sig anmeldelser på deres eksperimenterende og hurtigt producerede forestilling ’Smykket’, der har premiere lørdag. Vores anmelder ringede op for at spørge, hvorfor teatret ikke mener, at hun kan vurdere deres værk
’Smykket’ spiller på Mungo Park, Allerød, frem til den 28. november.
Interview
24. oktober 2019

Radio Loud-direktør om interessekonflikt: »Prøv at høre. Folk må jo opfatte det, som de vil«

Allerede et halv år inden første sendedag har radiokanalen Loud fået kritik for sine programkoncepter og for at blande redaktionelle og kommercielle interesser sammen. »Programmerne vil altid tage udgangspunkt i en redaktionel beslutning,« siger direktør for Loud, Ann Lykke Davidsen
Spillestedet Vega kan ifølge Loud-direktør Ann Lykke Davidsen ikke bestemme indholdet af et program. Men ifølge ansøgningen skal radiokanalen have et ugentligt program om det musik, som Vegas musikchef og booker lytter til. »Det er rigtigt, at det bliver et samarbejde,« siger Ann Lykke Davidsen. »Men det bliver ikke sådan, at Vega ringer op og siger: Vi har den her koncert, den vil vi gerne have, at I sender live fra om 14 dage. Sådan kommer det ikke til at foregå.«
Kommentar
11. oktober 2019

Lad endelig fiktionen komme til fadet med virkelige hændelser og offentlige ytringer

Mens Rasmus Paludan truer en silkeborgensisk teatergruppe, der vil basere en monolog på hans udtalelser, med en ophavsretssag, opfører to teatergrupper stykker om den terrorismedømte Kundby-pige. Det er kun rimeligt, at fiktionen går i lag med virkeligheden
Mens Rasmus Paludan truer en silkeborgensisk teatergruppe, der vil basere en monolog på hans udtalelser, med en ophavsretssag, opfører to teatergrupper stykker om den terrorismedømte Kundby-pige. Det er kun rimeligt, at fiktionen går i lag med virkeligheden
Anmeldelse
7. oktober 2019

Naboens datter vil sprænge verden i luften

Mungo Park leverer med Tue Biering som instruktør og lokale teenagepiger en stilfærdigt foruroligende forestilling om unges radikalisering, skoleskyderi og terrorisme
At trække virkeligheden og autentiske skæbner ind i sine forestillinger er et af Tue Bierings fremmeste varemærker, og i denne omgang fungerer det tilmed ganske glimrende. Pigerne bliver en slags poserende, skulpturelle casestudies. Og hvor befriende, at det er piger!

Sider