Organisation

Mungo Park

Anmeldelse
13. oktober 2022

Rikke Westis skolelærer brænder for miljøet, så hendes vejrtrækning bliver stakåndet

Mungo Parks teaterforestilling ’At lære at dø’ med to unge og overvældende gode skuespillere er et vellykket bud på en hverdagsfortælling om at gøre noget for klimaet. Midt i skoletimen. Lige nu
Mungo Parks teaterforestilling ’At lære at dø’ med to unge og overvældende gode skuespillere er et vellykket bud på en hverdagsfortælling om at gøre noget for klimaet. Midt i skoletimen. Lige nu
Anmeldelse
27. april 2022

Selv for den ubange føles forestillingen ’Projekt Frygt’ vedkommende

Bange, mere bange, mest bange. ’Projekt Frygt’ af Teatret st.tv. er en munter og kropslig forestilling om alt det i verden, der gør os utrygge og bekymrede
De to charmekvinder Marianne Søndergaard og Lise Lauenblad pisker rundt i deres glade outfit, mens bekymringerne vælter ind over dem og bliver til slåskampe og flugtforsøg i ’Projekt Frygt’ af Teatret st.tv.
Anmeldelse
21. marts 2022

To forestillinger insiterer på at vise os livet i ensomhed og tårer til anklerne

Øjenkontakten med de stærke skuespillere i ’Maria’ på Odense Teater og ’Hudløs’ på Mungo Park tager lige toppen af ensomhedsfølelsen. I hvert fald en aftens tid
 
Ugen på kulturgangen
11. marts 2022

Nu kan kineserne skamme sig i Budapest, og russerne må undvære netflixserien om Anna Karenina

I denne uge har kulturredaktionen fået øje på en ny statue i Budapest, og at Golden Days gør opmærksom på, at det er meget svært at få øje på statuer af kvinder i Danmark
En mindre udgave af Jens Galschiøts skulptur ’Pillar of Shame’ er blevet opstillet i Budapest - også denne gang som en protest mod det kinesiske styre. På billedet ses den statue, som blev fjernet fra Hong Kong University sidste år.
Anmeldelse
21. september 2021

’Generation 9/11’ om skoleelever i New York under terrorangrebet er symbolsk teater

Anna Malzers iscenesættelse af ’Generation 9/11’ for Mungo Park og Betty Nansen Teatret er så overtydelig i sin symbolik, at den i bedste fald minder om en teenageforestilling
Symbolikken med den amerikanske græsplæne, der slår revner, er effektiv i Ida Grarups scenografi til ’Generation 9/11’.
Interview
16. oktober 2020

Kunstnerduoen How to kill a dog er alt for meget, så vi andre kan være lidt mere os selv

Emma Sehested Høeg og Jennifer Vedsted Christiansen har fået succes med at lave teater, der tager udgangspunkt i alle deres pinligste og grimmeste sider. De vil gerne være ligeglade med, hvad andre tænker, men skal de være helt ærlige, elsker de godt nok applausen efter tæppefald
Jennifer Vedsted Christiansen (t.v.) og Emma Sehested Høeg mødte hinanden på Den Danske Scenekunstskole, hvorfra de begge dimitterede sidste år. Med et brag. Billetterne til deres selvstændige afgangsprojekt, kabareten Velkommen til Pandora, blev udsolgt, så de genopsatte forestillingen på Østerbro Teater og teatret Mungo Park, hvor den blev udsolgt igen. Deres næste forestilling, Lolita for altid, har premiere på Østerbro Teater den 29. oktober.
Anmeldelse
14. oktober 2020

Vi mærker skuddet i ’Spejlmanden’, før vi tænker på, om det er virkelighed eller fiktion

Teatertilskueren inviteres til teatergætteleg i ’Spejlmanden’ på Mungo Park. Men legen bliver lidt teenageagtig og grovmotorisk
Den unge, nyuddannede Sara Fanta Traore imponerer med sine stærke energiskift i’ Spejlmanden’ på Mungo Park.
Anmeldelse
11. marts 2020

Mungo Park-direktør Anna Malzers personlige farhistorie kan ikke helt bære at blive gjort til samfundsproblematik

Kan mænd virkelig græde? Ja, selvfølgelig kan de det. Mungo Parks nye teaterdirektør Anna Malzer er klar med sin første store og mere personlige forestilling, der vil diskutere, hvad der sker med piger, som vokser op uden en far i et miljø med muskuløs maskulinitet. Men trods mange glimrende takter bliver diskussionen ikke rigtig aktuel
Anna Malzers første store forestilling på Mungo Park er ’Tatovering’, og mange har været spændte på, hvordan det nu skulle gå. Det korte svar er, at det går okay, skriver anmelder Nanna Goul.
Anmeldelse
27. januar 2020

Mungo Park lykkes med at lave kropsligt teater ud af fransk politik

’De Hovedløse’ på Mungo Park forsøger at forene hjernen og kroppen i en undersøgelse af den franske protestbevægelse De Gule Veste. På trods af en tung tekst lykkedes forestillingen i kraft af sine skuespillerpræstationer
Forestillingen ’De Hovedløse’ på Mungo Park formår at fastholde opmærksomheden på grund af skuespillernes præcise gestik og bevægelser, som formår at skabe komprimerede udtryk af charme, uhygge, humor og kropslig intensitet.
Interview
22. januar 2020

Hvis du vil lave teater om De Gule Veste, skal du sætte dig på en bar, bestille en øl og falde i snak

Holdet bag forestillingen ’De Hovedløse’, der i dag har premiere på Mungo Park, har været i Paris ad flere omgange for at forstå, hvem menneskene i De Gule Veste egentlig er. Det har gjort karaktererne mere troværdige og fortællingen mere kompleks, mener dramatiker Nanna Plechinger Tüchsen
Teaterdirektør på Mungo Park, Anna Malzer (tv.), har en ambition om at lave teater, der rykker den globale verden tættere på os og motiverer os til at tage ansvar. Hun håber, forestillingen De Hovedløse, som har premiere i dag, vil have netop den effekt på publikum.

Sider