Organisation

Nørrebro Teater

Anmeldelse
1. marts 2022

Jytte fra marketing går heldigvis ikke glip af sin rygepause på Nørrebro Teater

Nørrebro Teater skaber lettet latter over bogen ’Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’. Det er mere revy end teater. Men det er sjovt
Fuglepoesi og medarbejdermathed mødes i rygepauserne under den morsomme teaterrevy ’Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’ på Nørrebro Teater.

 
Anmeldelse
11. oktober 2021

To opsætninger af Ibsen tager os med op på et højt bjerg og viser os verdens skønhed eller sandhed

Både Aarhus Teater og Nørrebro Teater spiller Ibsen. Med store, svære tanker om idealerne og sandheden. Men også med standupkomik i provinsbyen og emmende erotik i et wellnessresort – og med en nerve, der appellerer stærkt til publikum lige nu
Klaustrofobien i Ibsens idealer om sandheden i kunsten kommer stærkt frem i Nathalie Melbyes stærke saunascenografi i ’Når vi døde vågner’ på Aarhus Teater.
Anmeldelse
8. oktober 2020

Nørrebro Teaters depressionsteater gør tilskuerne ivrige efter at hjælpe til

’Alle gode ting’ med Frank Thiel er depressionsteater med forløsende latter – og et varmt blik, man ikke kan ryste af sig
’Alle gode ting’ med Frank Thiel er depressionsteater med forløsende latter – og et varmt blik, man ikke kan ryste af sig
Anmeldelse
28. februar 2020

Nørrebro Teaters ’Kirsebærhaven’ er hverken god nok eller slem nok til at fastholde opmærksomheden

Det er ikke, fordi Nørrebro Teaters opsætning af Tjekhovs ’Kirsebærhaven’ egentlig falder igennem, men, I guder, hvor er den en intenst utydelig, forglemmelig og langtrukken oplevelse
Det er ikke, fordi Nørrebro Teaters opsætning af Tjekhovs ’Kirsebærhaven’ egentlig falder igennem, men, I guder, hvor er den en intenst utydelig, forglemmelig og langtrukken oplevelse
Anmeldelse
23. februar 2018

Vi griner ikke rigtig af os selv i ’Revisoren’

Forholdet mellem satire og billige grin føles skævt i Nørrebro Teaters opsætning af Gogols korruptionskritiske komedieklassiker om den politiske elite, der forveksler en ruineret spillefugl med en statsrevisor
Kendte ansigter på scenen, men nok ldt for lidt identikation alligevel. Gogols ’Revisoren’ på Nørrebro Teater kommer aldrig rigtig til at virke som om, den handler om os.
Baggrund
22. december 2017

Klassikerne var det mest radikale og det mest aktuelle i 2017

I 2017 vendte teatret blikket væk fra flygtningestrømmens ukendte ansigter og over mod os selv og vores danske selvtilfredshed – og vores vægring mod at få forstyrret vores verden. Men økonomisk set mangler scenekunsten en kulturminister, der oprigtigt vil beskytte teatret
Andreas Jebros iltre og visionære Erasmus Montanus ankom til denne papverden af mistroiskhed og stagnation i Christian Lollikes geniale Holberg-fortolkning på Aarhus Teater.
Anmeldelse
15. december 2017

Tjekket æstetik spænder ben for Halfdan Rasmussen-teaterkoncert

Halfdan Rasmussens ’Tosserier’ er blevet til en energisk teaterkoncert med alle de kendte digte. Men ordene er udsat for nye melodier og kølighed i ’Noget om helte’ på Nørrebro Teater
Alle optræder i brunt iført Halfdan-briller i Nørrebro Teaters teaterkoncert over Halfdan Rasmussens ’Tosserier’.
Anmeldelse
3. marts 2017

Længe leve det forbitrede liv

Gustav Wieds livslede og borgerskabskvababbelse bliver til fængende teater med Peter Zandersen som den forrygende krøbling Thummelumsen i ’Livsens Ondskab’ på Nørrebro Teater
Jorden vender opad i den morsomme, stiliserede fortolkning af det ultimative sortsyn i’Livsens Ondskab’ på Nørrebro Teater – med Peter Zandersen som skæv eksistens.
Anmeldelse
9. december 2016

Sangen om din indre digter

Den hypermaniske teaterkoncert ’Højskolesangbogen’ på Skuespilhuset ligger langt fra den fabelsmukke ’Sange for Freden’ på Teater V – og fra den digterdybe ’Svantes lykkelige dag’ på Nørrebro Teater. Svante synger den smukkeste sang
Højskolesangbogen byder på sofahoppen og vrængesange på Skuespilhuset.
4. marts 2016

Kæmp for alt, hvad du har kært

Idealismen bliver testet i dansk teater. Livsglæden spærres inde i ’Melodien, der blev væk’ på Nørrebro Teater – og troen på godheden trues i ’Kære Frøken Jelena’ på Himmerlands Teater
Julie Agnete Vang og Esben Dalgaard i ’Melodien der blev væk’, en forestilling, der vil bekæmpe samfundets kynisme – men som virker underlig ufarlig.

Sider

  • Anmeldelse
    7. marts 2011

    Der sad to mænd på en tømmerflåde

    Anders Matthesen og Jonatan Spang ligner ikke Kellerdirk, går ikke som Kellerdirk, snakker ikke som Kellerdirk, spiller ikke som Kellerdirk. Og det er godt
    Anders Matthesen og Jonatan Spang ligner ikke Kellerdirk, går ikke som Kellerdirk, snakker ikke som Kellerdirk, spiller ikke som Kellerdirk. Og det er godt
  • Anmeldelse
    11. december 2007

    Kan kvinder nu også være sjove?

    Helt uden at være flove...? Otte skønne divaer vælter Nørrebro Teater med deres hævn over mændene i en grækergendigtning med kløgt mellem benene
    Dyrk dem, drøm om dem, men drop tanken om at forføre dem. For der er lukket for det varme vand hos superkvinderne på Nørrebro Teater.
  • Anmeldelse
    1. marts 2022

    Jytte fra marketing går heldigvis ikke glip af sin rygepause på Nørrebro Teater

    Nørrebro Teater skaber lettet latter over bogen ’Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’. Det er mere revy end teater. Men det er sjovt
    Fuglepoesi og medarbejdermathed mødes i rygepauserne under den morsomme teaterrevy ’Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’ på Nørrebro Teater.

 
  • 17. november 2005

    Arne Forchhammer død, 71 år

    En af Danmarks morsomste mænd, Arne Forchhammer, er død, 71 år, skriver Politiken. Han var en af de bærende kræfter bag Hjørringrevyerne og Jensen Tonajt. Gennem sit liv samarbejdede han med forfatteren Henrik H...
  • Anmeldelse
    7. marts 2011

    Vildt grin - sart sind

    Det store komikerpar Kjeld Petersen og Dirch Passer er livagtigt udfoldet i portrætbog: De kæmpede sig til højdepunkter af latter. Det sled dem ihjel
    Sikke lyde Kjeld & Dirch kunne få ud af svælget. Nede i salen tumlede publikum rundt på gulvet af grin. Det blev morskabens triumf i dansk revy. Men latteren havde en pris.
  • Baggrund
    18. marts 2010

    Holberg er stadig holdbar

    250 år efter sin død synes Ludvig Holberg mere aktuel end nogensinde. Teatrene spiller ham, gymnasie­eleverne læser ham, og forskerne debatterer ham. Hans satiriske komedier rækker hen over århundreder og taler direkte ind i vores samtid. Men det er paradoksalt nok i hans mindre kendte tekster, at han har mest at sige os
    250 år efter sin død synes Ludvig Holberg mere aktuel end nogensinde. Teatrene spiller ham, gymnasie­eleverne læser ham, og forskerne debatterer ham. Hans satiriske komedier rækker hen over århundreder og taler direkte ind i vores samtid. Men det er paradoksalt nok i hans mindre kendte tekster, at han har mest at sige os
  • Anmeldelse
    16. december 2008

    Lort og lilje i ny shakespearsk sauce

    Hvor der er vej, er der vilje. Og hvor der er nissefix, er der nesfisse. Sådan som på Nørrebro Teater, hvor En Skærsommernatsdrøm charmerer med sit verbale stand up-hærværk
    Stykket i stykket i -En Skærsommernatskomedie- er parodier på aktuelle danske stjerner. Her en tænkt øvesession på Betty Nansen Teatret med Mette Horn (tv.), som en rystende genial og morsom parodi på Ghita Nørby, Tom Jensen som Jørgen Reenberg sammen med Peter Langdal i Ditte Jensen lige-på-kornet-udgave. En liflig idé med de samme skuespillere, som også agerer i Shakespeares klassiker på Nørrebro Teater.
  • Interview
    1. maj 2014

    Med (dårlig) samvittighed på scenen

    Kostumer og holdninger går hånd i hånd, når Anne Marie Helger og Peter Larsen spiller sammen. Efter flere år hver for sig er de klar med et nyt stykke på Nørrebro Teater, der er fyldt med både humor og politik
    Anne Marie Helger og Peter Larsen kalder sig selv for ’samvittighedskunstnere’. ’Hvis man er optaget af, hvordan vi indretter os, og hvordan vi som mennesker skal bestå, så vil det automatisk smitte af på det teater, man laver,’ forklarer Peter Larsen.