Organisation

Odense Internationale Musikteater

Dansk scenekunst kan lære af Kina

Dansk erhvervsliv har for længst indset, at det kan lære af kinesiske virksomheders produktivitet, nyskabelse og omkostningsminimering. Nu vil en dansk teaterchef gøre erhvervslivet kunststykket efter

En djævelsk pagt

Kunstner og forfatter Kaspar Bonnén gik i teatret for at anmelde Michael Jeppesens premierestykke om Doktor Faust - og blev som Jeppesen på to forskellige måder - i en dobbeltanmeldelse

Dansk kunstkritik i en nøddeskal

Der er for meget pindemad og for lidt substans i den danske kunstkritik. Dækningen af kunst udstillingerne er næsten udelukkende baseret på pressemeddelelser og fokuserer på alt andet end selve kunsten. Og den smule kritik, der trods alt findes, er for dårlig, lyder det fra flere sider

Forår for Folketeatret

Liderligheden og lipglossen har fundet sin plads i Folketeatrets repertoire med en velsmurt teater- version af 'Alt om min mor'

Modellen vover pelsen

Odense Internationale Musikteater flår skindet af poesiens underfundighed i sin medrivende metaforestilling

Glem din glemsel

Og lad sangen føre dig tilbage til velbevogtede statshemmeligheder med Odense Internationale Musikteater

Kvinde-zoom

Forventningen lige inden min hånd løfter forhænget til side - det er det optimale øjeblik i 'Venus Labyrinten'. En forestilling, der zoomer ind på kvindens 27 sind...

Mandolin eller maskinpistol

Selvfølgelig ville jeg gerne med på mafiarejse til Odense. I hælene på enken, der kun ønsker at få hævn

Bloddryp på skjorten - og kirsebærsaft i skødet

Livet er umuligt. Både i Turbinehallernes kirsebærhave og i Odense Internationale Teaters mafiahelvede

Fuldt tilstede – i al ydmyghed

Som hovedrolleindehaver i biografaktuelle ’Villa Paranoia’ fortsætter Sonja Richter stilen med at være her, dér og alle vegne. Den omsigsluttende begejstring spolerer ikke skuespilleren, der flyttede hjemmefra før gymnasiet og fortsat lukker verden op

Sider

Mest læste

  1. Kunstner og forfatter Kaspar Bonnén gik i teatret for at anmelde Michael Jeppesens premierestykke om Doktor Faust - og blev som Jeppesen på to forskellige måder - i en dobbeltanmeldelse