Organisation

Odin teatret

Teaterforestillingen ’Anna, Walk With Me’ prikker til den iboende dødsangst i os alle

På Teater Katapult i Aarhus kan man opleve en tankevækkende, musikalsk forestilling om liv og død og limbo derimellem. En smuk iscenesættelse, der med sin sympatiske mission fungerer godt trods enkelte mindre gode sekvenser

Der er festugelogik i det vilde vesten Holstebro

Holstebro Festuge er en sansefest. Med en unik blanding af professionelle kunstnere og borgere, der længes efter særlige øjeblikke. Fra flygtningesangerens runkne stemme til pizzaworkshoppens brændte skorper – og hestekvindens kys

Da teatret ringede på døren

Teateråret 2016 bød på stærke teaterforestillinger over hele landet om vores kejtede forhold til flygtningestrømmen og virkeligheden. Og vores danskerangst for at åbne døren

Der ligger et afhugget barnehoved ved min fod

Odin Teatrets nye forestilling ’Træet’ er blændende kynismeteater om en klode i krig. Og om prisen for at blive ven med krigen

Tilbage i andedammen

Den internationalt tilbedte teaterinstruktør Eugenio Barba har endelig besøgt København igen. Ellers befinder Odin Teatret sig i Holstebro og på evig verdensturné. »Odin Teatret er et habitat. For mig var det særligt vigtigt at bygge et fagligt og menneskeligt mikrosamfund, hvor det at være udlænding ikke blev en hindring,« forklarer den 75-årige Eugenio Barba

Læser du bøger?: Dostojevskij i én køre

’Brødrene Karamasov’ kan være den helt rigtige kur, når man ligger på hospitalet med underlivsbetændelse, siger Iben Nagel Rasmussen, aktuel i Odin Teatrets opsætning af ’Det kroniske liv’

Teaterloven og den sorte engel

Kære Kulturminister. Sørg for at hele landets scenekunst indskrives med overblik i den nye teaterlov. Og lad den gamle lov smage sværdet fra en sort engel

Tømmerflåde med dødsdrøm

Eugenio Barba har skabt sin ultimative forestilling med 'Det Kroniske Liv,' der er et raffineret sansebombardement af dødslængsel

Realityteater med drømmeskred

Dansk scenekunst i 00'erne ville allerhelst være realistisk teater. Også selv om performanceteatret og dukketeatret sammen med dansen og teaterkoncerten tilbød raffinerede stiliseringer. Teatret drømte om drømmen ...

Manden, der ikke ser sig tilbage

Peter Schaufuss kaster sig på i luften i hidtil usete sejrsspring, men falder brutalt ned fra sine triumfer. Alligevel sætter han hver gang af til et nyt spring. Det gør han sikkert også nu, hvor kulturministeren har taget statsstøtten fra ham

Sider

Mest læste

  1. ’Brødrene Karamasov’ kan være den helt rigtige kur, når man ligger på hospitalet med underlivsbetændelse, siger Iben Nagel Rasmussen, aktuel i Odin Teatrets opsætning af ’Det kroniske liv’
  2. Dansk scenekunst i 00'erne ville allerhelst være realistisk teater. Også selv om performanceteatret og dukketeatret sammen med dansen og teaterkoncerten tilbød raffinerede stiliseringer. Teatret drømte om drømmen ...
  3. Holstebro har igen fejret sig selv med en festuge. Men måske er Holstebro bare bedst til hverdag
  4. Peter Schaufuss kaster sig på i luften i hidtil usete sejrsspring, men falder brutalt ned fra sine triumfer. Alligevel sætter han hver gang af til et nyt spring. Det gør han sikkert også nu, hvor kulturministeren har taget statsstøtten fra ham
  5. Holstebro Festuge er en sansefest. Med en unik blanding af professionelle kunstnere og borgere, der længes efter særlige øjeblikke. Fra flygtningesangerens runkne stemme til pizzaworkshoppens brændte skorper – og hestekvindens kys
  6. Af LISBETH BONDE,ANDERS BEYER,ERIK WIEDEMANN,TORBEN BILLE og ANNE MIDDELBOE CHRISTENSEN UDSTILLING *Alex Steen debuterer som billedkunstner! Hvem skulle tro det? Kunstkritikeren og journalisten Alex Steen, der har boltret sig på kultursiderne i Ekstra Bladet gennem 38 år, har faktisk malet akvareller og gouacher i smug...
  7. Af LISBETH BONDE,ANDERS BEYER,ERIK WIEDEMANN,PAW MATHIASEN og ANNE MIDDELBOE CHRISTENSEN Udstillinger *Christian Skeels og Morten Skrivers installation 'Trapholt Eksperimentet' er et naturvidenskabeligt forsøg, som kunstnerne udfører sammen med PEAR-laboratoriet på Princeton...
  8. Teateråret 2016 bød på stærke teaterforestillinger over hele landet om vores kejtede forhold til flygtningestrømmen og virkeligheden. Og vores danskerangst for at åbne døren