Organisation

Red Bull

Moderne fodbolds godfather

Udviklingen i europæisk fodbold i de sidste par årtier kan spores tilbage til en træner fra Backnang i det sydvestlige Tyskland – og til den åbenbaring, han fik under en træningskamp en vinterdag for 37 år siden

I retten: »Vi er jo i Netto sammen«

Hver uge følger Information en sag i Københavns Byret. I retssal 7 i Københavns Byret er to drenge tiltalt for at være medskyldige, da deres 14-årige ven satte ild til et tårn af vaskepulver

Balladen om de røde tyre fra Leipzig

En sensation er måske under opsejling i tysk fodbold, hvor de upåagtede oprykkere fra RB Leipzig fører Bundesligaen efter 11 runder. Mange tyske fodboldfans har det dog svært med holdet fra Sachsen og ikke mindst dets ejer, energidrikproducenten Red Bull

Hvad DR kan lære af Red Bull

Red Bull har i flere år været indrulleret i den danske musikbranche. Nu er konceptet Red Bull Sound Select også kommet til Danmark, og dermed markerer Red Bull sig som en ny stor aktør i forhold til at finde og promovere nye kunstnere. Måske endda en aktør, der kan fungere som et godt supplement til DR

Red Bull er blevet kunstnerisk stueren

Red Bull er med opbygningen af et regulært medieimperium blevet nogle af verdens bedste til at sælge deres produkt. De gør det ved at tilbyde deres kunder noget helt andet end energidrik. Med selskabets opkøb af tv-rettighederne til Roskilde Festival markeres både en ny kommerciel medievirkelighed og et skifte i dansk kulturlivs forhold til sponsorater

’Red Bull TV giver Roskilde større rækkevidde’

Mads Mikkelsen, kommunikations- og marketingchef for Roskilde Festival, giver svar på tiltale.

Fremtidens musik ejes af ingen — og er sponseret

Energidrikken Red Bull står efter 14 års arbejde som en magtfaktor inden for især elektronisk musik, der stimulerer musikalsk talent. Informations sponsorkritiske musikskribent Ralf Christensen var med på den 14. udgave af Red Bull Music Academy i Madrid og blev overbevist om den privatfinansierede støtte til musikscenen

Mest læste

  1. En sensation er måske under opsejling i tysk fodbold, hvor de upåagtede oprykkere fra RB Leipzig fører Bundesligaen efter 11 runder. Mange tyske fodboldfans har det dog svært med holdet fra Sachsen og ikke mindst dets ejer, energidrikproducenten Red Bull
  2. Red Bull er med opbygningen af et regulært medieimperium blevet nogle af verdens bedste til at sælge deres produkt. De gør det ved at tilbyde deres kunder noget helt andet end energidrik. Med selskabets opkøb af tv-rettighederne til Roskilde Festival markeres både en ny kommerciel medievirkelighed og et skifte i dansk kulturlivs forhold til sponsorater