Organisation

Red Bull

Moderne fodbold
28. marts 2020

En stor del af udviklingen i europæisk fodbold de seneste årtier kan spores tilbage til Ralf Rangnick

Ralf Rangnick er moderne fodbolds Godfather. Det hele begyndte i den lille klub Backnang i det sydvestlige Tyskland – og med den åbenbaring, han fik under en træningskamp en vinterdag for 37 år siden
Trænerkarrieren har Ralf Rangnick lagt bag sig, men indflydelsen på europæisk fodbold opretholder han – blandt andet gennem sit job som leder af RB’s talentfabrik.
Feature
28. september 2019

I retten: »Vi er jo i Netto sammen«

Hver uge følger Information en sag i Københavns Byret. I retssal 7 i Københavns Byret er to drenge tiltalt for at være medskyldige, da deres 14-årige ven satte ild til et tårn af vaskepulver
To teenagere er tiltalt for medvirken, da deres 14-årige kammerat satte ild til at tårn af vaskepulverpakker i Netto.
Firmafodbold
3. december 2016

Hvorfor er der så mange, der hader Red Bulls fodboldhold? Vi begynder i SSV Markranstädt

I aften spiller Brøndby IF den første af to playoff-kampe om at komme med i Champions League. Modstanderen er Red Bull Salzburg, en fodboldkoncern, som mange har en holdning til for at sige det mildt
Leverkusens Ömer Toprak (t.v.) og Leipzigs Yussuf Poulsen i hård kamp om bolden under Bundesliga-opgøret, som sensationelt bragte østtyskerne til tops i ligaen.
Kommentar
25. oktober 2016

Hvad DR kan lære af Red Bull

Red Bull har i flere år været indrulleret i den danske musikbranche. Nu er konceptet Red Bull Sound Select også kommet til Danmark, og dermed markerer Red Bull sig som en ny stor aktør i forhold til at finde og promovere nye kunstnere. Måske endda en aktør, der kan fungere som et godt supplement til DR
Baggrund
2. juli 2016

Red Bull er blevet kunstnerisk stueren

Red Bull er med opbygningen af et regulært medieimperium blevet nogle af verdens bedste til at sælge deres produkt. De gør det ved at tilbyde deres kunder noget helt andet end energidrik. Med selskabets opkøb af tv-rettighederne til Roskilde Festival markeres både en ny kommerciel medievirkelighed og et skifte i dansk kulturlivs forhold til sponsorater
Red Bull er med opbygningen af et regulært medieimperium blevet nogle af verdens bedste til at sælge deres produkt. De gør det ved at tilbyde deres kunder noget helt andet end energidrik. Med selskabets opkøb af tv-rettighederne til Roskilde Festival markeres både en ny kommerciel medievirkelighed og et skifte i dansk kulturlivs forhold til sponsorater
Interview
17. juni 2016

’Red Bull TV giver Roskilde større rækkevidde’

Mads Mikkelsen, kommunikations- og marketingchef for Roskilde Festival, giver svar på tiltale.
Mads Mikkelsen, kommunikations- og marketingchef for Roskilde Festival, giver svar på tiltale.
Nyhed
12. december 2011

Fremtidens musik ejes af ingen — og er sponseret

Energidrikken Red Bull står efter 14 års arbejde som en magtfaktor inden for især elektronisk musik, der stimulerer musikalsk talent. Informations sponsorkritiske musikskribent Ralf Christensen var med på den 14. udgave af Red Bull Music Academy i Madrid og blev overbevist om den privatfinansierede støtte til musikscenen
Et krav til eleverne er, at de ved kursets afslutning skal præsentere ny musik, og her var 60-årige Bootsy Collins, der i år gæstede akademiet, mere end villig til at hjælpe eleverne.
  • Firmafodbold
    3. december 2016

    Hvorfor er der så mange, der hader Red Bulls fodboldhold? Vi begynder i SSV Markranstädt

    I aften spiller Brøndby IF den første af to playoff-kampe om at komme med i Champions League. Modstanderen er Red Bull Salzburg, en fodboldkoncern, som mange har en holdning til for at sige det mildt
    Leverkusens Ömer Toprak (t.v.) og Leipzigs Yussuf Poulsen i hård kamp om bolden under Bundesliga-opgøret, som sensationelt bragte østtyskerne til tops i ligaen.
  • Interview
    17. juni 2016

    ’Red Bull TV giver Roskilde større rækkevidde’

    Mads Mikkelsen, kommunikations- og marketingchef for Roskilde Festival, giver svar på tiltale.
    Mads Mikkelsen, kommunikations- og marketingchef for Roskilde Festival, giver svar på tiltale.
  • Baggrund
    2. juli 2016

    Red Bull er blevet kunstnerisk stueren

    Red Bull er med opbygningen af et regulært medieimperium blevet nogle af verdens bedste til at sælge deres produkt. De gør det ved at tilbyde deres kunder noget helt andet end energidrik. Med selskabets opkøb af tv-rettighederne til Roskilde Festival markeres både en ny kommerciel medievirkelighed og et skifte i dansk kulturlivs forhold til sponsorater
    Red Bull er med opbygningen af et regulært medieimperium blevet nogle af verdens bedste til at sælge deres produkt. De gør det ved at tilbyde deres kunder noget helt andet end energidrik. Med selskabets opkøb af tv-rettighederne til Roskilde Festival markeres både en ny kommerciel medievirkelighed og et skifte i dansk kulturlivs forhold til sponsorater