Organisation

Renault

Lidt for fornuftigt

Dieselpriserne og miljøhensynet har fået komikeren Lasse Rimmer til at købe en fornuftig Skoda Fabia. Det har han dog fortrudt

Danskerne købte i fjor 153.512 nye benzinbiler ... og 50 elbiler

Trods branchefolks målsætning om at nå 400.000 elbiler i 2020, står omstillingen stort set stille. Først i år kommer de rigtige elbiler på markedet. Spørgsmålet er, om politikerne vil sikre den infrastruktur, der gør elbiler tillokkende?

Obamas 'dirigisme' udfordrer EU

En af de forudsigelige konsekvenser af sidste års finansielle sammenbrud og efterfølgende dybe økonomiske recession var øget statslig intervention i USA's private sektor. Vi lever ikke i slutningen af 1920'erne og starten af 1930'erne, hvor forbundsstaten lod stå til, mens tusinder af banker krakkede og millioner af mennesker blev kastet ud i ledighed og nød

400.000 elbiler og tusinder af vindmøller skal lære at tale sammen

Visionen er 400.000 elbiler på de danske veje om godt 10 år. Udbyttet vil være en reduktion af de danske CO2-udledninger med omkring én mio tons om året. Det er to pct. af nationens samlede udledninger i dag

Europas bilindustri trygler om hjælp

40 milliarder euro synes på vej til europæiske bilindustrier i krise. Pengene skulle sikre omstilling til miljøvenlige biler, men industrien har netop fået CO2-kravene udvandet

Globale topchefer: Giv os grøn revolution

99 erhvervsledere forlanger handling af de politiske ledere. Godt, omend kravene kunne være mere vidtgående, siger miljøfolk

'Grønne' bilfirmaer bekæmper EU's CO2-politik

I morgen skal EU's miljø- og klimaministre diskutere skærpede CO2-krav til nye biler. I mere end 10 år har bil-lobbyen holdt politikerne i skak

Sandheden, der aldrig kom frem

På fredag er det 30 år siden, at Aldo Moro blev fundet dræbt med 11 skud i Via Caetani i Roms centrum. Ifølge Sergio Flamigni, som har forsket i sagen lige siden, kender vi kun en lille del af sandheden om den italienske statsmands død

Begyndelsen til enden for bioethanol

Tyskland dropper nu det program, der skulle sikre EU's mål om 10 pct. biobrændstof i bilerne i 2020. Over en bred front er skepsis stigende

Den ydmyge postej

Paté. Det skal jo heller ikke hedde sig, at man kun må spise paté, hvis man vandrer rundt på landevejen i et Frankrig, som ikke længere eksisterer

Sider

Mest læste

  1. Paté. Det skal jo heller ikke hedde sig, at man kun må spise paté, hvis man vandrer rundt på landevejen i et Frankrig, som ikke længere eksisterer
  2. Det seneste års revolutionerende fusionsbølge på den globale markedsplads tog et nyt ryk i går, da Deutsche Telekom og Telecom Italia fusionerede og dannede verdens største selskab for telekommunikation Krigen om magt, markedsdominans og kapital på den globale markedsplads er eskaleret kraftigt på det seneste, og en række økonomiske titaner er ved at se dagens lys - fra telekommunikation til bank-, bil-, olie-, og medicinalvirksomhed...
  3. Den franske bilindustri er ramt af en epidemi af selvmord, der antyder en grænse for udnyttelsen af de menneskelige ressourcer. Branchen er så toptunet, at et støvfnug i personlige mekanismer får katastrofale følger.
  4. Symbolanalytikerne lever af at holde nødvendigheden på afstand. De lavtuddannede lever i nødvendigheden, hvorfor de foragtes STANDS FORSKEL "FOR DE fleste veluddannede er den yderste højrefløj en lidt latterlig foreteelse, en vulgærkapitalistisk misvækst, som man i demokratiets navn må affinde sig med, men som man ikke kunne drømme om at tage helt alvorligt, endsige samtale med...
  5. Som kilometersyg spejderfører sidder jeg og virrer med hovedet. Frem og tilbage. Jeg ser det samme Østeuropa ud af vinduet som for fire timer siden: Grønne bakker, landsbyer med træhuse og barfodede sigøjnertøser med syltetøjsglas med nyplukkede bær.
  6. Det er ekstremt beklageligt, at Ghosn er stukket af efter at være løsladt mod kaution, mener Nissan.
  7. Nissans eks-chef Carlos Ghosn nægter på et pressemøde onsdag at svare på, hvordan han flygtede fra husarrest.
  8. 40 milliarder euro synes på vej til europæiske bilindustrier i krise. Pengene skulle sikre omstilling til miljøvenlige biler, men industrien har netop fået CO2-kravene udvandet