Organisation

Renault

At få ladet sin elbil i dag minder om at have en mobil i start-90’erne

AFSNIT 2: Informations journalist har besluttet, at han skal have en elbil. I første afsnit fandt han ud af, at det vil få hans families private CO2-udledning til at falde med omkring 15 procent. Men udbygningen af ladestandere i Danmark er stadig ny og vanskelig at finde rundt i for en byboer i lejlighed – og der er stor forskel på, hvad det koster at fylde strøm på elbilen

Lidt for fornuftigt

Dieselpriserne og miljøhensynet har fået komikeren Lasse Rimmer til at købe en fornuftig Skoda Fabia. Det har han dog fortrudt

Danskerne købte i fjor 153.512 nye benzinbiler ... og 50 elbiler

Trods branchefolks målsætning om at nå 400.000 elbiler i 2020, står omstillingen stort set stille. Først i år kommer de rigtige elbiler på markedet. Spørgsmålet er, om politikerne vil sikre den infrastruktur, der gør elbiler tillokkende?

Obamas 'dirigisme' udfordrer EU

En af de forudsigelige konsekvenser af sidste års finansielle sammenbrud og efterfølgende dybe økonomiske recession var øget statslig intervention i USA's private sektor. Vi lever ikke i slutningen af 1920'erne og starten af 1930'erne, hvor forbundsstaten lod stå til, mens tusinder af banker krakkede og millioner af mennesker blev kastet ud i ledighed og nød

400.000 elbiler og tusinder af vindmøller skal lære at tale sammen

Visionen er 400.000 elbiler på de danske veje om godt 10 år. Udbyttet vil være en reduktion af de danske CO2-udledninger med omkring én mio tons om året. Det er to pct. af nationens samlede udledninger i dag

Europas bilindustri trygler om hjælp

40 milliarder euro synes på vej til europæiske bilindustrier i krise. Pengene skulle sikre omstilling til miljøvenlige biler, men industrien har netop fået CO2-kravene udvandet

Globale topchefer: Giv os grøn revolution

99 erhvervsledere forlanger handling af de politiske ledere. Godt, omend kravene kunne være mere vidtgående, siger miljøfolk

'Grønne' bilfirmaer bekæmper EU's CO2-politik

I morgen skal EU's miljø- og klimaministre diskutere skærpede CO2-krav til nye biler. I mere end 10 år har bil-lobbyen holdt politikerne i skak

Sandheden, der aldrig kom frem

På fredag er det 30 år siden, at Aldo Moro blev fundet dræbt med 11 skud i Via Caetani i Roms centrum. Ifølge Sergio Flamigni, som har forsket i sagen lige siden, kender vi kun en lille del af sandheden om den italienske statsmands død

Begyndelsen til enden for bioethanol

Tyskland dropper nu det program, der skulle sikre EU's mål om 10 pct. biobrændstof i bilerne i 2020. Over en bred front er skepsis stigende

Sider

Mest læste

  1. På fredag er det 30 år siden, at Aldo Moro blev fundet dræbt med 11 skud i Via Caetani i Roms centrum. Ifølge Sergio Flamigni, som har forsket i sagen lige siden, kender vi kun en lille del af sandheden om den italienske statsmands død
  2. AFSNIT 2: Informations journalist har besluttet, at han skal have en elbil. I første afsnit fandt han ud af, at det vil få hans families private CO2-udledning til at falde med omkring 15 procent. Men udbygningen af ladestandere i Danmark er stadig ny og vanskelig at finde rundt i for en byboer i lejlighed – og der er stor forskel på, hvad det koster at fylde strøm på elbilen