Organisation

Ritzau

Kommentar
22. december 2020

Ritzau stigmatiserer psykisk sygdom i 63 procent af deres artikler - og andre medier følger trop

Det skaber et unuanceret billede, når Ritzau i flertallet af deres artikler vinkler historier om psykisk sygdom negativt og kæder det sammen med kriminalitet. Men andre medier – inklusive Information – er også skyldige, når de ukritisk videreformidler Ritzaus historier, skriver Lotte Rosdahl i dette debatindlæg
Nyhed

Her er vinderne af Informations Fotopris 2019

Hvert år hylder og belønner Information fotojournaliststuderendes arbejde med en pris og en præmie. Se hvem der løb med årets priser – og se deres fremragende billeder
Hvert år hylder og belønner Information fotojournaliststuderendes arbejde med en pris og en præmie. Se hvem der løb med årets priser – og se deres fremragende billeder
Kommentar
3. januar 2017

KORA og medicinalindustrien laver ’fake news’ om rygning

Er en ryger en byrde for samfundet? Producenterne af rygestopprodukter siger ja, mens al evidens peger den modsatte vej. Hvis seriøse medier som Information og Ritzau vil bibeholde deres troværdighed, må de være på vagt over for ’fake news’
Er en ryger en byrde for samfundet? Producenterne af rygestopprodukter siger ja, mens al evidens peger den modsatte vej. Hvis seriøse medier som Information og Ritzau vil bibeholde deres troværdighed, må de være på vagt over for ’fake news’
Interview
30. oktober 2012

Aalbæk fastholder sagsanlæg

Selv om ordlyden i et Ritzau-telegram fra samme dag, som den artikel, Peter Aalbæk lægger injuriesag mod filmmagasinet Ekko for, bedre matcher hans anklager, fastholder han, at det er Ekko, der har et journalistisk problem
Nyhed
8. maj 2012

Arbejdere er til bajere og svin, ikke thaimad og vin

Den politiske og journalistiske elite bomber danskernes madvaner tilbage til industrisam-fundet, men kan det virkelig passe, at den danske arbejder-klasse kun kører på brændstof bestående af svin og fadøl?
Kommentar
29. august 2011

Berlingske under pres

Udmeldelse af Ritzau, Radio 24/7, samarbejde med TV 2 og stigende pres fra den udenlandske ejer giver uro