Organisation

SAS

FOLK

LEGO river systemisk racisme ned, en klods ad gangen, og SAS åbner for forretningsrejser til Mallorca

Peter Hummelgaard: Det er ikke arbejdernes skyld, at en eller anden har spist en rådden flagermus

På 1. maj kan det konstateres, at coronakrisen er gået hårdt ud over arbejderklassen. Beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard mener, at vi skal lære af tidligere kriser og sikre bedre muligheder for de lavtlønnede. Information gik en tur med ham i hans barndomskvarter omkring lufthavnen, som er en af de hårdest ramte arbejdspladser
Ugen på kulturgangen

Der er håb for liveoplevelsen, nu hvor biler kan fornemme hinanden til drive-in koncerter

For tiden spreder den coronarelaterede musik sig over kloden. Det glæder kulturredaktionen sig over i denne uge, hvor vi også opdager en ny dialogform mellem menneske og maskine og inspirerende bud på et kunstnerisk hjemmekontor

Fagfolk og ngo’er: Hvis SAS skal have mere hjælp, skal det være på grønne betingelser

Luftfartsselskabet er helt i knæ og fyrer 5.000 medarbejdere. Der bliver formentlig brug for yderligere en hjælpepakke, men den skal rumme klimakrav, siger fagfolk og ngo’er

Mette Frederiksen mangler for alvor at sige fra over for højreekstreme danskere på 4chan

Endnu mangler vores statsminister for alvor at sige fra over for den højreekstreme antisemitisme, som den for eksempel kom til udtryk med shitstormen mod en reklamefilm fra SAS

Så blev krænkelsessæsonen skudt i gang

Denne uge lærte vi, at det er over stregen at kalde Britta Nielsen for kynisk og Skandinavien for uoriginal. Ellers fortsatte verden sin vandring mod afgrunden uden yderligere ’atomchok’

FOLK

FOLK fra dagens avis

4chan er shitstormenes højreekstreme arnested

En reklamevideo fra SAS har udløst en shitstorm, der blandt andet blev koordineret på det højreekstreme website 4chan. Torsdag blev flere gader spærret af i København, da bureauet bag SAS-videoen blev udsat for bombetrusler

Klimaet kan ikke vente på, at vi i den flyvende klasse hver især besinder os, indoptager nye værdier og anlægger nye vaner

Hvis luftfartens hastige vækst og tiltagende klimabelastning skal begrænses, må der politik til

Det har sin pris at flyve. Men vil nogen betale den?

Det tager i bedste fald årtier at gøre flyvningen klimavenlig. Mens vi venter, må vi flyve mindre, siger klimaforskere. Afgifter kunne være et redskab, men luftfartsindustrien stritter imod

Sider

Mest læste

  1. SAS går i spidsen med offensiv klimastrategi omfattende indkøb af nye fly og biobrændstof. Men intet tyder på, at branchens teknologiske løsninger kan bringe luftfarten på kurs mod Parisaftalens klimamål
  2. I omklædningsrummet og overalt i fodboldverdenen støder man på bøssehad. Men da Arek Onyszko skrev det i sin erindringsbog 'Fucking polak', blev han fyret af den klub, der havde ansat ham efter dom for hustruvold, fordi deres 'brand' var i fare. Der er nemlig mange penge på spil i professionel fodbold
  3. Antallet af gæster på en thailandsk restaurant styrtdykkede efter, at Berlingske Tidendes madanmelder Søren Frank kom forbi og beskrev, hvordan han, hans højgravide kone og treårige søn blev korporligt smidt ud...
  4. I sin komiske kammerherreuniform overlæsset med medaljer er den liberale erhvervsmand Fritz Schur det mest eklatante symbol på den særligt danske blanding af amatørisme og kammeratkapitalisme. Han er en dygtig købmand, men intet kvalificerer ham til at stå i spidsen for halvoffentlige mastodontvirksomheder som PostNord, SAS og DONG
  5. En reklamevideo fra SAS har udløst en shitstorm, der blandt andet blev koordineret på det højreekstreme website 4chan. Torsdag blev flere gader spærret af i København, da bureauet bag SAS-videoen blev udsat for bombetrusler
  6. Endnu mangler vores statsminister for alvor at sige fra over for den højreekstreme antisemitisme, som den for eksempel kom til udtryk med shitstormen mod en reklamefilm fra SAS
  7. Det tager i bedste fald årtier at gøre flyvningen klimavenlig. Mens vi venter, må vi flyve mindre, siger klimaforskere. Afgifter kunne være et redskab, men luftfartsindustrien stritter imod
  8. Flyselskaberne skal rubbe neglene og får nu en frist til at refundere aflyste rejser, oplyser myndighed.