Organisation

SAS

Klimaet kan ikke vente på, at vi i den flyvende klasse hver især besinder os, indoptager nye værdier og anlægger nye vaner

Hvis luftfartens hastige vækst og tiltagende klimabelastning skal begrænses, må der politik til

Det har sin pris at flyve – vil nogen betale den?

Det tager i bedste fald årtier at gøre flyvningen klimavenlig. Mens vi venter, må vi flyve mindre, siger klimaforskere. Afgifter kunne være et redskab, men luftfartsindustrien stritter imod

Luftfartsindustrien har højtflyvende klimaplaner – bare ikke højtflyvende nok

SAS går i spidsen med offensiv klimastrategi omfattende indkøb af nye fly og biobrændstof. Men intet tyder på, at branchens teknologiske løsninger kan bringe luftfarten på kurs mod Parisaftalens klimamål

FOLK

FOLK fra dagens avis

Post-skandalen vidner om, at kammeratkapitalismen blomstrer

I sin komiske kammerherreuniform overlæsset med medaljer er den liberale erhvervsmand Fritz Schur det mest eklatante symbol på den særligt danske blanding af amatørisme og kammeratkapitalisme. Han er en dygtig købmand, men intet kvalificerer ham til at stå i spidsen for halvoffentlige mastodontvirksomheder som PostNord, SAS og DONG

Europa-Parlamentet vil social dumping i flyvebranchen til livs

SAS’ omstridte plan om at skære i lønomkostningerne ved at åbne flybaser uden for Skandinavien bliver kaldt et ræs mod bunden. Nu vil et stort flertal i Europa-Parlamentet dårlige arbejdsvilkår i flyvebranchen til livs

’Hvorfor skulle Spanien ikke gå efter at kapre luftfartsjob fra Danmark?

Man er som prisfokuseret forbruger en afgørende faktor i den markedsmekanisme, der tvinger flyselskaber som SAS ud i et ræs mod bunden

Klima, tro og juletræer

Når påstanden om, at klimabekymringen blot er religion bliver religion

Sur smiley

Findes der overhovedet socialdemokrater, der kan huske hvad ’Gør din pligt og kend din ret’ oprindeligt stod for?

S og V konkurrerer om den bedste konkurrenceevne

SAS-aftale sætter atter konkurrencevnen på den politiske dagsorden

Sider

Mest læste

  1. Præsident Donald Trump: Jeg ønsker ikke krig, men Iran vil stå over for en udslettelse, hvis den kommer
  2. Det tager i bedste fald årtier at gøre flyvningen klimavenlig. Mens vi venter, må vi flyve mindre, siger klimaforskere. Afgifter kunne være et redskab, men luftfartsindustrien stritter imod
  3. SAS går i spidsen med offensiv klimastrategi omfattende indkøb af nye fly og biobrændstof. Men intet tyder på, at branchens teknologiske løsninger kan bringe luftfarten på kurs mod Parisaftalens klimamål
  4. Jakob Nielsen har begået en fascinerende bog om Socialdemokraternes formand, Helle Thorning-Schmidt. Den fortæller om en kvinde med et usædvanligt talent for at netværke og en helt ekstraordinær sans for at holde humøret højt og stå imod pres. Om hun er demokratisk socialist er en anden sag
  5. To konkurser, en pilotstrejke og en flytype, der har flyveforbud, tynder ud i trafikken i Københavns Lufthavn.
  6. Det er ikke et personligt opgør. Det er en videnskabelig fejde. Kierkegaard-forskeren Peter Tudvad retter et angreb mod Joakim Garffs prisbelønnede Kierkegaardbiografi
  7. Fritz Schur er en mester i gimmicks, der får medierne til at danse efter sin pibe. På en uge gik han fra skammekrogen til sejrsskamlen
  8. Antallet af gæster på en thailandsk restaurant styrtdykkede efter, at Berlingske Tidendes madanmelder Søren Frank kom forbi og beskrev, hvordan han, hans højgravide kone og treårige søn blev korporligt smidt ud...