Organisation

Sort Samvittighed

Anne Linnet-teaterkoncert på Det Kongelige Teater ligner en anstrengt coronaboble

Skuespillerne synger Anne Linnets sange flot og energisk til et raffineret orkester. Men teaterkoncerten ’Jeg er jo lige her’ på Det Kongelige Teaters Gamle Scene virker udvendig og forfjamsket med paniksjove kostumer og glimmerøjenskygge

Vi skulle have skrevet denne tekst om en kollektivøvelse sammen

Som led i kulturredaktionens undersøgelse af kollektive arbejdsformer har redaktionen selv, med råd fra teaterdirektør Elisa Kragerup, lavet en daglig samarbejdsøvelse. Følgende tekst er en fællesskrevet tekst om, hvordan øvelsen gik – og forvirringen om, hvad det kollektive egentlig er

På Betty Nansen Teatret tror de på, at man som kollektiv er endnu bedre, end man er gode tilsammen

Er en kollektiv mavefornemmelse noget, man kan skabe på kommando? På Betty Nansen Teatret gør de forsøget og Information følger processen. I februar var vi til workshop en tidlig lørdag morgen på forestillingen ’Livstidsgæsterne’ og lærte, at det at arbejde kollektivt både kan være givende og halvforfærdeligt for de involverede

Sort Samvittigheds magi er flygtig og forvirrende i deres længe ventede ’I et forhold’

Sort Samvittigheds tredje forestilling taler med mange tunger om den magi, der både opstår og foregår i parforholdet. Men måske er kærlighedens bittersøde væsen for lille en pointe til at løfte teaterkollektivets magi

Musikalsk trussesnak

Ulykkeligheden knuger sig sammen i Skuespilhuset, hvor Elisa Kragerup og Sort Samvittighed har fanget kunstnerkvindens dødslængsel i en musikalsk trussetalk med Tove Ditlevsen

Mest læste

  1. Skuespillerne synger Anne Linnets sange flot og energisk til et raffineret orkester. Men teaterkoncerten ’Jeg er jo lige her’ på Det Kongelige Teaters Gamle Scene virker udvendig og forfjamsket med paniksjove kostumer og glimmerøjenskygge
  2. Sort Samvittigheds tredje forestilling taler med mange tunger om den magi, der både opstår og foregår i parforholdet. Men måske er kærlighedens bittersøde væsen for lille en pointe til at løfte teaterkollektivets magi
  3. Som led i kulturredaktionens undersøgelse af kollektive arbejdsformer har redaktionen selv, med råd fra teaterdirektør Elisa Kragerup, lavet en daglig samarbejdsøvelse. Følgende tekst er en fællesskrevet tekst om, hvordan øvelsen gik – og forvirringen om, hvad det kollektive egentlig er
  4. Ulykkeligheden knuger sig sammen i Skuespilhuset, hvor Elisa Kragerup og Sort Samvittighed har fanget kunstnerkvindens dødslængsel i en musikalsk trussetalk med Tove Ditlevsen