Organisation

Starbucks

Vi er vilde med ...
5. marts 2021

Ugens kulturanbefalinger: Kunstmeditation, fastfoodkulturhistorie og god byggeskik på instagram

Signe Wenneberg sender os bæredygtige husdrømme og bygningskulturarv på Instragram, og en musiker og en billedkunstner sender os rundt i lyden af amerikansk kulturmiskmask. Imens lader National Gallery os meditere over Turner, og Revolver viser forførende teatermonologer. Kom med!
Har man virkelig lyst til at lytte til 300 timers radio, der blandt andet indeholder en reportage fra en mand, der har besøgt 16.025 Starbuckscaféer? Ja!
Klumme
26. februar 2019

Joseph Stiglitz: Sådan kan vi stoppe de multinationale selskabers skatteunddragelse

Der er brug for en ny model for en global minimumsselskabsbeskatning, der kan stoppe de store multinationale firmaers pres på de enkelte lande, der driver dem ud i et kapløb mod bunden
Starbucks, Apple, Google og lignende selskaber hævder at være socialt ansvarlige, men at leve op til sit sociale ansvar forudsætter en vilje til at betale skat.
Klumme
1. december 2018

Ungdomsoprøret er tilbage med alvor i blikket, kødfrie dage og tværnational klimastrejke

Man skal være forsigtig med, hvad man ønsker sig, skriver Mikka Tecza i denne uges ugerevy. 68’erne har nemlig efterlyst et ungdomsoprør, og nu strejker skoleelever verden over for en mindre apokalyptisk fremtid. Og det er på en uge, hvor mårhunden truer den lokale fødekæde på Fyn, der endnu en gang bliver disruptet i finansverdenen, og hvor Starbucks har indført et forbud mod streaming af porno i cafékædens butikker
Theresa May siger nu åbent, at uanset hvilken Brexit-aftale det ender med, bliver den ikke bedre for briterne, end hvis de var blevet i EU.
Nyhed
24. oktober 2015

Europa: Starbucks og Fiat fik ulovlig statsstøtte

EU-Kommissionen har konkluderet, at Holland og Luxembourg har indgået ulovlige skatteaftaler med Starbucks og Fiat
Baggrund
8. april 2015

Starbucks vil være galionsfigur for ’den socialt ansvarlige kapitalisme’

Den globale kaffekæde Starbucks vil have kunderne til at diskutere racespørgsmål over en kop kaffe. Selskabets topchef, Howard Schultz, kritiserer den stigende ulighed og forsvarer bøsseægteskaber. Men det er ikke alle, der er lige begejstrede
’Hvis en kunde spørger, så prøv at få gang i en diskussion med vedkommende,’ siger Starbucks’ grundlægger og administrerende direktør, Howard Schultz, om selskabets nye kontroversielle ’#RaceTogether’-kampagne.