Monotont, banalt og trivielt. The Observers kunstanmelder er alt andet end imponeret over Superflex og deres nye installation i museet Tate Moderns prestigiøse Turbinehal
Den danske kunstnergruppe Superflex har indtaget Tate Modern og verdens vigtigste udstillingsrum. Kritikere kalder udstillingen banal, men kunstnerne selv mener, at den kan forandre verden
Superflex er sammen med kunstnere som Kirstine Roepstorff, Tal R, Elmgreen og Dragset og Olafur Eliasson bevis på, at kunstnerisk talent i velkoordineret samarbejde med et effektivt kunststøttesystem kan bane vejen for international succes. Det kunne vores kortsynede kulturminister lære meget af
Man siger, at nogle mennesker kan læses som en åben bog. Lørdag tager Københavns Hovedbibliotek udtrykket bogstaveligt og tilbyder udlån af ... mennesker
SUPERFLEX’s projekter skader de fattigste, påstår Christian Groes-Green. Vi afviser hans anklager som forkerte og står ved vores valg af samarbejdspartnere
I stedet for at besvare de tilsendte spørgsmål fra Informations læsere har Rasmus Nielsen fra kunstnergruppen Superflex valgt at sabotere konceptet og skrive nogle nye. Her er hans svar
Lousianas direktør Poul Erik Tøjner kæmper bravt med begge ben tæt på jorden i en række tekster om store værker der ellers er svære at styre i et tekstuelt univers
Min barndom var rund og uregerlig som en læderfodbold af den slags, der bliver bedre og bedre jo flere gange, den bliver brugt. Scenen er Sydhavnen, den glemte, slidte del af København, som i aviserne og politiets døgnrapporter altid er blevet kaldt Valby...
Olafur Eliasson er den mest magtfulde mand i dansk kunst. Information afslører i dag en top 100 liste over billedkunstens magtelite baseret på en undersøgelse gennemført af kunstanmelder Michael Jeppesen
I stedet for at besvare de tilsendte spørgsmål fra Informations læsere har Rasmus Nielsen fra kunstnergruppen Superflex valgt at sabotere konceptet og skrive nogle nye. Her er hans svar
Dansk samtidskunst har stor succes i udlandet, og kunstnerne producerer værker i et tempo, som ikke kunne lade sig gøre uden assistenter. 'Autenticiteten skal ikke længere findes i værket, men i ideen og iscenesættelsen,' siger en professor i kunsthistorie
Mens vi gik og troede, at kulturradikalismen var døende, har Superflex - Danmarks mest succesfulde kunstgruppe - nok engang taget Poul Henningsen under behandling. Og de er ikke alene: Forskningsprojekter til millioner, bogudgivelser, teater, pop, dokumentarfilm. Alle vil have en bid af PH