Organisation

Superflex

Underjordiske øvelser i tålmodighed

Superflex skaber undergangsstemning i Cisternerne på Frederiksberg, men det er ikke selve kunsten, som giver den stærkeste oplevelse

Superflex’s gyngeinstallation er et spektakulært flop

Monotont, banalt og trivielt. The Observers kunstanmelder er alt andet end imponeret over Superflex og deres nye installation i museet Tate Moderns prestigiøse Turbinehal

Dansk revolution i en tremandsgynge

Den danske kunstnergruppe Superflex har indtaget Tate Modern og verdens vigtigste udstillingsrum. Kritikere kalder udstillingen banal, men kunstnerne selv mener, at den kan forandre verden

Hvis Mette Bock tager en tur i Superflex’ gynger, bør hun løfte blikket og ikke blot have umiddelbar succes for øje

Superflex er sammen med kunstnere som Kirstine Roepstorff, Tal R, Elmgreen og Dragset og Olafur Eliasson bevis på, at kunstnerisk talent i velkoordineret samarbejde med et effektivt kunststøttesystem kan bane vejen for international succes. Det kunne vores kortsynede kulturminister lære meget af

Anbefalinger i byen uge 11

Man siger, at nogle mennesker kan læses som en åben bog. Lørdag tager Københavns Hovedbibliotek udtrykket bogstaveligt og tilbyder udlån af ... mennesker

SUPERFLEX lytter ikke til kritik

Sandheden er, at SUPERFLEX’ Guaraná Power næppe piller ved de herskende økonomiske modeller

SUPERFLEX støver ikke rundt som frelsere i Amazonas

SUPERFLEX’s projekter skader de fattigste, påstår Christian Groes-Green. Vi afviser hans anklager som forkerte og står ved vores valg af samarbejdspartnere

Godhedens kunst

Kunstnergruppen Superflex fører sig frem som de svages forkæmper. Men gruppens projekter skader de allersvageste

Læserne spørger: Rasmus Nielsen fra Superflex

I stedet for at besvare de tilsendte spørgsmål fra Informations læsere har Rasmus Nielsen fra kunstnergruppen Superflex valgt at sabotere konceptet og skrive nogle nye. Her er hans svar

Jordnære essays om noget meget svært

Lousianas direktør Poul Erik Tøjner kæmper bravt med begge ben tæt på jorden i en række tekster om store værker der ellers er svære at styre i et tekstuelt univers

Sider

Mest læste

  1. Superflex skaber undergangsstemning i Cisternerne på Frederiksberg, men det er ikke selve kunsten, som giver den stærkeste oplevelse
  2. Olafur Eliasson er den mest magtfulde mand i dansk kunst. Information afslører i dag en top 100 liste over billedkunstens magtelite baseret på en undersøgelse gennemført af kunstanmelder Michael Jeppesen
  3. Morten Kyndrup gennemtænker - knastørt og klogt - både kunsten og videnskaben om kunst
  4. Olafur Eliasson er den mest magtfulde person i dansk kunst. Læs om ham og de 99 øvrige magtfulde i billedkunstens elite
  5. Udkantskunst. Sydsjælland og øerne har gjort det igen - nu med en fremragende kunstfestival
  6. Dansk samtidskunst har stor succes i udlandet, og kunstnerne producerer værker i et tempo, som ikke kunne lade sig gøre uden assistenter. 'Autenticiteten skal ikke længere findes i værket, men i ideen og iscenesættelsen,' siger en professor i kunsthistorie
  7. Den danske kunstnergruppe Superflex har indtaget Tate Modern og verdens vigtigste udstillingsrum. Kritikere kalder udstillingen banal, men kunstnerne selv mener, at den kan forandre verden
  8. Rocken er hendøende i et kreativt koma, mens jazzen vender tilbage, genfødt og fornyet i forskellige blandingsformer Kommentar Da dette års Venue-festival, en tilbagevendende begivenhed for rock og elektronisk musik, valgte at lade jazzgruppen Thomas Hass Quartet gå på scenen i Mantral Tivoli Jazzhouse, var det udtryk for en tendens, vi har set et stykke tid: Jazz er igen ved at finde vej til et ungt publikum, der traditionelt har været til rock...