Organisation

Tate Modern

Sådan her ville det se ud, hvis modehuset Balenciagas instagramkonto kunne dyrke sex med sig selv

På den oprindelige Brexit-dag tager den forkølede forfatter Ida Holmegaard på Tate Modern i London for at se tidens mest hypede kunstværk, Anne Imhofs performanceværk ’SEX’, hvor Imhof og hendes performere leder publikum rundt i en blanding af et forvrænget modeunivers, en tysk natklub og en fantasi om underkastelse

Vævekunst, man får lyst til at nærme sig, røre ved og læne sig mod

Vi tilbringer det meste af vores liv i tæt kontakt med stof: tøj, sengetøj, duge, telte, håndklæder, viskestykker. Tekstiler er både sprog og ikke sprog, funktion og fortælling og nærmest så tæt på os, at de føles som en del af kroppen. Materialet i sig selv er så fuldt af potentiale. Forfatter Ida Holmegaard skriver fra London om vævekunst og en af tekstilkunstens pionerer, Anni Albers

Superflex’s gyngeinstallation er et spektakulært flop

Monotont, banalt og trivielt. The Observers kunstanmelder er alt andet end imponeret over Superflex og deres nye installation i museet Tate Moderns prestigiøse Turbinehal

Dansk revolution i en tremandsgynge

Den danske kunstnergruppe Superflex har indtaget Tate Modern og verdens vigtigste udstillingsrum. Kritikere kalder udstillingen banal, men kunstnerne selv mener, at den kan forandre verden

Rauschenberg og hans venner

For første gang i ti år falder Venedig Biennalen og Documenta i Kassel sammen i 2017, og begge disse ekstraordinære, ekstravagante udstillinger har igennem historien vist, at de har fingeren på den til en hver tid moderne puls

For lidt lys i pæren hos Mona Hatoum på Tate Modern

Den libanesisk-britiske installations- og performancekunstner er fuld af umiddelbart forførende lysende ideer, men det er, som om den dybere mening med det hele udebliver

Fotografier der virker

I en omfattende udstilling om fotografi og performance afsøger Tate Modern i London, hvordan fotografi igennem tiderne har været nært knyttet til ideen om at iscenesætte og skabe fiktioner gennem et medie, der ellers er uhjælpeligt associeret med visuel sandhed

Lysende nærvær

Den første, store retrospektive udstilling med amerikanske Agnes Martin bekræfter myten om en enspænder og særling, der drev abstraktionen til dens yderste kant i lyriske undersøgelser af linjens muligheder

Superhelte forsøger at redde Palæstina

Sansour og Ashery har skabt et interessant møde i et eksperimenterende og politisk kunstværk, hvor deres alter egos, superheltene Nonel og Vovel, sætter sig for at redde Palæstina.

'Som en firhjulstrækker'

Forfatter Knud Romer Jørgensen ser tilbage på 00’erne, nu hvor det næste årti nærmer sig

Sider

Mest læste

  1. Olafur Eliasson er den mest magtfulde person i dansk kunst. Læs om ham og de 99 øvrige magtfulde i billedkunstens elite
  2. Vi tilbringer det meste af vores liv i tæt kontakt med stof: tøj, sengetøj, duge, telte, håndklæder, viskestykker. Tekstiler er både sprog og ikke sprog, funktion og fortælling og nærmest så tæt på os, at de føles som en del af kroppen. Materialet i sig selv er så fuldt af potentiale. Forfatter Ida Holmegaard skriver fra London om vævekunst og en af tekstilkunstens pionerer, Anni Albers
  3. Således lyder påstanden fra en engelsk kunstkritiker, og ser man alene på kunstmarkedet omsætning, har han ret – mænds værker sælger for langt højere priser
  4. Den danske kunstnergruppe Superflex har indtaget Tate Modern og verdens vigtigste udstillingsrum. Kritikere kalder udstillingen banal, men kunstnerne selv mener, at den kan forandre verden
  5. Den abstrakte maler Mark Rothkos udstilling på Tate Modern får tiden til at gå i stå
  6. I en omfattende udstilling om fotografi og performance afsøger Tate Modern i London, hvordan fotografi igennem tiderne har været nært knyttet til ideen om at iscenesætte og skabe fiktioner gennem et medie, der ellers er uhjælpeligt associeret med visuel sandhed
  7. Den libanesisk-britiske installations- og performancekunstner er fuld af umiddelbart forførende lysende ideer, men det er, som om den dybere mening med det hele udebliver
  8. På den oprindelige Brexit-dag tager den forkølede forfatter Ida Holmegaard på Tate Modern i London for at se tidens mest hypede kunstværk, Anne Imhofs performanceværk ’SEX’, hvor Imhof og hendes performere leder publikum rundt i en blanding af et forvrænget modeunivers, en tysk natklub og en fantasi om underkastelse