Organisation

Teater FÅR302

Anmeldelse
12. oktober 2021

’History of Sexuality’ er en ublu tour de force gennem to performeres sexliv og personlige lyster

Det går ikke stille for sig, når performerne Annika B. Lewis og Andreas Constantinou deler deres individuelle oplevelser med sex. ’History of Sexuality’ består af fysiske krumspring, sære udklædninger og udpenslende monologer afspillet fra mobiltelefoner
’History of Sexuality’ er et forsøg på at nedbryde tabuer og sætte fokus på lyst. Det er tydeligt. Men derudover er det uklart, hvad de to kunstneres mission med forestillingen er.
Interview
3. juli 2021

Fra de sjofle vittigheder til magt og døden: Katrine Wiedemann er besat af William Shakespeare

’Kong Lear’ er kendt som det måske sorteste af Shakespeares stykker. Men for instruktør Katrine Wiedemann er der en stor glæde i at arbejde med en tekst, der sætter ord på alderdommens afmagt, magtens opportunisme og det mest barske i livet. »Det er der for mig noget enormt håbefuldt i,« siger hun
’Kong Lear’ er kendt som det måske sorteste af Shakespeares stykker. Men for instruktør Katrine Wiedemann er der en stor glæde i at arbejde med en tekst, der sætter ord på alderdommens afmagt, magtens opportunisme og det mest barske i livet. »Det er der for mig noget enormt håbefuldt i,« siger hun
Anmeldelse
31. august 2018

Performancehyldest til Schiele føles både som åndemanerseance og fritidshjem

Performancekollektivet LOGENs intense åbne atelier i anledning af, at den østrigske maler Egon Schiele har været død i 100 år, er så fint, når det sætter sine gæster på arbejde i en fælles famlen. Det er synd, at det også holder dem på sikker afstand
I ’Death to Truth of Beauty’ skal der ikke kigges på Egon Schieles kunst som på et museum. Der skal arbejdes med den som i et værksted.
Anmeldelse
15. februar 2018

Tidens farligste følelse er for ufarlig i småsjov rædselsrevy

Vi skal både grine og gyse af vores frygt for terror, sygdom og død i Andreas Garfield og Line Mørkebys lille rædselsrevy ’T-error’, og vi gør det. Men hvor godt et værn mod tidens farligste følelse er det egentlig at smågrine og smågyse af den?
Vi skal både grine og gyse af vores frygt for terror, sygdom og død i Andreas Garfield og Line Mørkebys lille rædselsrevy ’T-error’, og vi gør det. Men hvor godt et værn mod tidens farligste følelse er det egentlig at smågrine og smågyse af den?
Interview
19. februar 2016

’Gør oprør: Gør ingenting!’

Den svenske instruktør Anders Carlsson vil skabe rum, der modsætter sig det kapitalistiske system ved at ’stå stille et øjeblik’. For vi er faret vild. Og venstrefløjen er ikke til meget hjælp. ’Når venstrefløjen alene diskuterer identitetspolitik, så går den jo kapitalismens ærinde ved at underlægge sig kravet om at producere,’ siger han
’Der mangler strategier, der kan rykke ved den her katastrofekurs. Og vel at mærke gøre det uden at underlægge sig de ’fucked up’ neoliberale præmisser,’ mener instruktør Anders Carlsson.
Anmeldelse
22. februar 2010

Kvindeteater på håb og hormoner

Karen-Lise Mynster røber sorgen over sin mistede elskede. Rikke Lylloff åbner dynejakken til teenagemindreværdet. Og Pernille Lyneborg og Stine Holm Joensen spiller Bergman-kvinder, så fortrolighedstrangen skriger
Karen-Lise Mynster suger tilskueren med ind i sorgen   som kvinden, der er helt alene på sin egen øde ø i 'Et år med magisk tænkning'.
Anmeldelse
2. februar 2010

Når værdierne nulstilles

Teatret leger med idéen om at begynde helt forfra. Efter klimakatastrofen, efter krigen, efter Grundtvig. Og på Café Teatret får Olaf Johannessen permafrosten til at smelte
Tammi Øst ser ikke Olaf Johannessen. Hun registrerer ham som en varme, der forvandler hendes forfrosne liv som efterladt i Sibirien i den interessante overlevelsesforestilling 'Krasnoyarsk'.
Anmeldelse
2. maj 2009

Det er noget med en hjort

Men nej, 'Ifigenia' får ikke nogen happy end hos nordmændene fra Verk Produksjoner på Teater Får 302. Her tolkes tragedien som en meningsløs krig og et fordrukkent datterdrab, som kunne være undgået
Hærfører eller klovn, offer eller medløber? Agamemnons rolle fanges kynisk af meningsløshedens kamera i det norske gæstespil -Ifigeneia- på Teater Får 302.
Anmeldelse
25. september 2007

Maj og Madonna i Horsens

Bilka fik alligevel kun en birolle
Melodrama eller whiteboard-virkelighed? Denne eksplosive sæsonstart byder på det hele. Her er det Café Zenneps Horsens-satire på Teater Får 302.
Interview
18. september 2007

Teater uden flugtvej

Teater skal gibbe i kroppen og gribe om hjertet. Teater Får302 har fået ny teaterdirektør, der ser frem til et scenerum uden skjulesteder

Sider

  • Anmeldelse
    12. oktober 2021

    ’History of Sexuality’ er en ublu tour de force gennem to performeres sexliv og personlige lyster

    Det går ikke stille for sig, når performerne Annika B. Lewis og Andreas Constantinou deler deres individuelle oplevelser med sex. ’History of Sexuality’ består af fysiske krumspring, sære udklædninger og udpenslende monologer afspillet fra mobiltelefoner
    ’History of Sexuality’ er et forsøg på at nedbryde tabuer og sætte fokus på lyst. Det er tydeligt. Men derudover er det uklart, hvad de to kunstneres mission med forestillingen er.
  • Interview
    3. juli 2021

    Fra de sjofle vittigheder til magt og døden: Katrine Wiedemann er besat af William Shakespeare

    ’Kong Lear’ er kendt som det måske sorteste af Shakespeares stykker. Men for instruktør Katrine Wiedemann er der en stor glæde i at arbejde med en tekst, der sætter ord på alderdommens afmagt, magtens opportunisme og det mest barske i livet. »Det er der for mig noget enormt håbefuldt i,« siger hun
    ’Kong Lear’ er kendt som det måske sorteste af Shakespeares stykker. Men for instruktør Katrine Wiedemann er der en stor glæde i at arbejde med en tekst, der sætter ord på alderdommens afmagt, magtens opportunisme og det mest barske i livet. »Det er der for mig noget enormt håbefuldt i,« siger hun
  • Anmeldelse
    22. februar 2010

    Kvindeteater på håb og hormoner

    Karen-Lise Mynster røber sorgen over sin mistede elskede. Rikke Lylloff åbner dynejakken til teenagemindreværdet. Og Pernille Lyneborg og Stine Holm Joensen spiller Bergman-kvinder, så fortrolighedstrangen skriger
    Karen-Lise Mynster suger tilskueren med ind i sorgen   som kvinden, der er helt alene på sin egen øde ø i 'Et år med magisk tænkning'.
  • Interview
    19. februar 2016

    ’Gør oprør: Gør ingenting!’

    Den svenske instruktør Anders Carlsson vil skabe rum, der modsætter sig det kapitalistiske system ved at ’stå stille et øjeblik’. For vi er faret vild. Og venstrefløjen er ikke til meget hjælp. ’Når venstrefløjen alene diskuterer identitetspolitik, så går den jo kapitalismens ærinde ved at underlægge sig kravet om at producere,’ siger han
    ’Der mangler strategier, der kan rykke ved den her katastrofekurs. Og vel at mærke gøre det uden at underlægge sig de ’fucked up’ neoliberale præmisser,’ mener instruktør Anders Carlsson.