’Den kaukasiske kridtcirkel’ af Brecht er blevet til billedstærkt teater om moderskab og kærlighed på Teater Republique. Med snavsede nøgenhedskostumer og halshuggede masker. Men forestillingen er ikke helt så hjertegribende, som den kunne have været
Teaterfestivalen CPH Stage 2021 byder på dans i græs og opera i sand. Men den største oplevelse har været Hotel Pro Formas og Kirsten Dehlholms dødsforestilling ’Amduat. En iltmaskine’
Christina Hagen, Thomas Korsgaard og Madame Nielsen er forfatterne bag de tre første corona-monologer, som kulturhungrende danskere kan opleve hos Teater Republique. Online, naturligvis
Jeg frygtede det værste. Hvorfor skal publikum dog belemres med den amerikanske virksomhed Lehman Brothers som teater? Overraskende nok gør holdet på Republique det glimrende. Selv om det stadig er uklart, hvad jeg skal stille op med forestillingen
Rokokorobotter gør publikum til hovedpersonerne i Jesper Justs nye performance-værk, hvor skrig, skrål, røg og flirt overskrider de vante normer for opførsel i teaterrummet
Lydfortælling, der radikaliserer den teatralske grundsituation, det er at sidde i et mørkt rum og overse scener udspille sig på afstand, tager dig med på en gyseligt sanselig tur på dit indre toilet
’Den kaukasiske kridtcirkel’ af Brecht er blevet til billedstærkt teater om moderskab og kærlighed på Teater Republique. Med snavsede nøgenhedskostumer og halshuggede masker. Men forestillingen er ikke helt så hjertegribende, som den kunne have været
Natalie Madueños flotte ben under en lårkort kjole for øjnene af Esben Smeds jaloux ægtemand bliver afgørende for Katrine Wiedemanns greb på Shakespeares ’Et Vintereventyr’. Men det er Mikkel Arndt, der hiver forestillingen i land som tragedie – og Ditte Hansen, der sikrer, at den også bliver en komedie
Dramaet om hvordan den revolutionære kok Babette forløser både et lille nydelsesforsagende nordnorsk fællesskab og sig selv med sin jordiske madmagi føles sekundært i den generelt meget mættende iscenesættelse af ’Babettes gæstebud’ som madteater