Organisation

Trængselskommisionen

Læserbrev
4. oktober 2013

Kommission på afveje

Resultatet af Trængselskommissionens anstrengelser er en stor fremtidig stigning i biltrafikken og et større CO2-udslip
Kronik
3. oktober 2013

Trængsel og fortrængning

Øget transport er blevet et mål i sig selv. Mobilitet er blevet synonym med det moderne begreb om frihed. Intet andet hensyn – end ikke vort lille lands begrænsede areal eller klodens klima – må stille sig i vejen. Imens udvikler trafikpropperne og blodpropperne sig
Vi kan ikke blive ved at bygge flere veje, hvormed der kommer mere trafik og flere og længere køer, mere forurening etc.
Baggrund
27. september 2013

Trængselsforslag øger CO2-udledning

Selv om Trængselskommisionen vil bruge op til 42 mia. kroner på at forbedre trafikforholdene i København, forventer kommissionen, at CO2-udledningen fra hovedstadens trafik vil stige i fremtiden. Skidt arbejde, mener kritikere. Kommissionsformanden ærgrer sig
Det er ikke nok at styrke den kollektive trafik og skabe bedre forhold for cyklister, hvis man vil mindske trængslen i hovedstaden og sænke CO2-udledningen. Biltrafikken skal begrænses.