Organisation

U2

Anmeldelse
1. december 2017

Når Bono længes efter en ny kærlighedsæra, hænger klicheerne løst

Informations musikredaktør har glemt alt om biografi og lyttet til U2’s nye album ’Songs of Experience’ inden for rammerne af irernes kunstneriske virke. Det falder kun delvist ud til bandets fordel
U2’s ’Songs of Experience’ drukner i tom musikalsk gestik, der perfekt matcher de udvandede, impotente tekstklicheer om kærlighed og politisk forandring.
Anmeldelse
1. december 2017

’Songs of Experience’ virker som en sentimental og hyklerisk genopførsel af de gode intentioners teater

Informations musikredaktør læser både sin egen og Bonos biografi ind i U2’s nye plade ’Songs of Experience’. Det falder ikke ud til bandets fordel
Informations musikredaktør læser både sin egen og Bonos biografi ind i U2’s nye plade ’Songs of Experience’. Det falder ikke ud til bandets fordel
Leder
11. november 2017

Popstjerners hykleri bliver udstillet i Paradise Papers

Justin Timberlake og Madonnas navne figurerer i Paradispapirerne, men deres sociale engagement er ikke deres varemærke. Helt anderledes prekært er det for Shakira og U2’s Bono
Paradispapirerne afslører Bonos involvering i et litauisk indkøbscenter via hans anpart i et maltesisk selskab.
Folk
8. november 2017

FOLK

FOLK fra dagens avis
Folk
7. november 2017

FOLK

FOLK fra dagens avis
Interview
27. juni 2017

Bono skal have 70.000 mennesker på et stadion. Die Herren har nok i Bakken

Der er ting, som kun U2 kan. Og så er der ting, som kun kopibandet Die Herren kan. Og de ting skal ikke blandes sammen, når Danmarks efter sigende eneste fuldtidscoverband spiller irernes musik. Information var med på forreste række og bag scenetæppet, da Die Herren spillede på Dyrehavsbakken
Die Herren på Bakken i nærkontakt med deres fans. Det er sådan, det danske coverband – og fansene – kan lide det.
Klumme
11. maj 2017

At elske U2 er som at være med i DF eller Jehovas Vidner

Vi får de bands, vi fortjener, men jeg må hen og se U2’s The Joshua Tree i 2017-udgaven. Det er ikke noget, jeg kan ironisere mig ud af
Vi får de bands, vi fortjener, men jeg må hen og se U2’s The Joshua Tree i 2017-udgaven. Det er ikke noget, jeg kan ironisere mig ud af
Anmeldelse
13. september 2014

Stadionrock på strandhugst i fortiden

På deres 13. album forsøger U2 med en både anmassende og selvudslettende markedsføringsstrategi at overbevise verden om deres fortsatte relevans. Uden held
Bono (i midten) fra U2 hilser på publikum, efter at bandet gav smagsprøver på deres nye album ved Apples lanceringsfest den 9. september.
Satire
25. juni 2012

Damen og Aben: Electric Burma Shuttle Tour 2012

Informations Myanmar-korrespondent var med i Dublin, da Aung San Suu Kyi gik på scenen sammen med Bono
Backstage til ’Electric Burma’ med Bono, ’Pincetten’ og en abe fra det gyldne land.
Baggrund
22. september 2011

Med børn som blikfang

På lørdag er det 20 år siden, at Nirvanas gennembrudsalbum 'Nevermind' skrev sig ind i musikhistorien med et af de mest ikoniske pladecovere nogensinde. I anledning af jubilæet tager Information de historiske svømmebriller på og dykker ned i historien bag den flydende baby og alle de andre kendte pladecovere, der har brugt børn som blikfang
På lørdag er det 20 år siden, at Nirvanas gennembrudsalbum 'Nevermind' skrev sig ind i musikhistorien med et af de mest ikoniske pladecovere nogensinde. I anledning af jubilæet tager Information de historiske svømmebriller på og dykker ned i historien bag den flydende baby og alle de andre kendte pladecovere, der har brugt børn som blikfang

Sider

  • Interview
    27. juni 2017

    Bono skal have 70.000 mennesker på et stadion. Die Herren har nok i Bakken

    Der er ting, som kun U2 kan. Og så er der ting, som kun kopibandet Die Herren kan. Og de ting skal ikke blandes sammen, når Danmarks efter sigende eneste fuldtidscoverband spiller irernes musik. Information var med på forreste række og bag scenetæppet, da Die Herren spillede på Dyrehavsbakken
    Die Herren på Bakken i nærkontakt med deres fans. Det er sådan, det danske coverband – og fansene – kan lide det.
  • 1. december 2000

    K'NYT

    Rosenkjærprisen til Lene Koch *Lektor dr. phil. Lene Koch fik onsdag overrakt DR’s Rosenkjærpris 2000. Lene Koch modtager prisen fordi hun igennem adskillige år har sat fokus på lægefaglige problemstillinger og analyser af det biokemiske område...
  • 29. marts 2003

    Musik mast i krigens navn

    Patrioter smadrer Dixie Chicks musik i USA, mens MTV og BBC censurerer sange, der er for ’ufølsomme’
  • Klumme
    11. maj 2017

    At elske U2 er som at være med i DF eller Jehovas Vidner

    Vi får de bands, vi fortjener, men jeg må hen og se U2’s The Joshua Tree i 2017-udgaven. Det er ikke noget, jeg kan ironisere mig ud af
    Vi får de bands, vi fortjener, men jeg må hen og se U2’s The Joshua Tree i 2017-udgaven. Det er ikke noget, jeg kan ironisere mig ud af
  • Nyhed
    2. november 2010

    Live Aid hjalp ikke Etopien - tværtimod

    Bono og Bob Geldof fik stjernestatus, da de forsøgte at redde Etiopiens sultende børn ved Live Aid-koncerterne i 1985. Men 25 år senere er Etiopien ikke kommet videre. En ny bog rejser spørgsmålet: Hvornår indser vi, at frelsen ikke kommer til Den Tredje Verden gennem rockmusikere med hjerter af guld, der uden refleksion understøtter morderiske tyranner?
    Bob Geldof (t.v.) og Bono opnåede superstjernestatus i forlængelse af Live Aid-koncerterne i 1985. Men Vestens velmente indsats har i stedet for at hjælpe de sultende været med til at understøtte en række undertrykkende regimer i Afrika, hævdes det i ny britisk bog.
  • Anmeldelse
    9. juli 2001

    Et ganske lille band

    U2 leverede et show, der var fri for distraherende staffage og i stedet lod melodierne komme til
  • Anmeldelse
    1. december 2017

    Når Bono længes efter en ny kærlighedsæra, hænger klicheerne løst

    Informations musikredaktør har glemt alt om biografi og lyttet til U2’s nye album ’Songs of Experience’ inden for rammerne af irernes kunstneriske virke. Det falder kun delvist ud til bandets fordel
    U2’s ’Songs of Experience’ drukner i tom musikalsk gestik, der perfekt matcher de udvandede, impotente tekstklicheer om kærlighed og politisk forandring.