Organisation

Unilever

Note
28. september 2019

Kampen for klimaet uge 39: Unilever og Amazon bliver grønne, men isen smelter med foruroligende hast

Samtidig med at to af USA's helt store multinationale selskaber har annonceret store grønne nyheder, så kom FN's klimapanel med en status over den globale smeltning af is og verdenshavenes tilstand. En status som får alle advarselslamper til at tændes
Nyhed
25. september 2014

Kan kapitalismen blive fredsstifter?

Coca-Cola, Unilever og Skype har engageret sig i fredsmissioner i konfliktzoner fra DR Congo til Palæstina – med god grund, for der er mange flere penge at tjene ved at fremme fred end konflikter, siger initiativtageren til Peace One Day
Det krigshærgede DR Congo rangerer trods sine enorme mineralrigdomme som nr. 186 ud af 187 på opgørelsen fra FN’s Indeks for Menneskelig Udvikling.
Baggrund
25. juni 2014

Resiliens er det nye omstillingsmantra

Med olieselskabet Shell i spidsen har ni multinationale taget det begreb til sig, som hidtil har været omdrejningspunktet for Transition Town-netværket og andre grønne omstillingsinitiativer i civilsamfundet. Resiliens betyder opgør med effektiviseringsstrategien som altings mål, siger selskaberne
Med olieselskabet Shell i spidsen har ni multinationale taget det begreb til sig, som hidtil har været omdrejningspunktet for Transition Town-netværket og andre grønne omstillingsinitiativer i civilsamfundet. Resiliens betyder opgør med effektiviseringsstrategien som altings mål, siger selskaberne
Nyhed
3. juli 2012

Jagten på den grønne økonomi er gået ind

I 1992 blev ’bæredygtig udvikling’ det diffuse mantra fra den første Rio-konference. Nu har Rio+20 givet verden et nyt ’buzz word’: grøn økonomi. Diskussionen om, hvad det egentlig skal betyde, er i fuld gang
En dreng holder et spædt træ op, før det bliver plantet under en ’Plant for planeten’-aktion ved Rio-topmødets konferencecenter hovedsagelig for at protestere mod fældning af klodens ’lunger’, regnskovene, og for at sætte fokus på den ’grønne økonomi, som blev indført i FN’s ordbog ved topmødet.
6. april 2010

Dessert med holdninger

Gennem årene har stifterne af Ben & Jerry's brugt deres forretning til at sætte fokus på en række politiske mærkesager, og i dag er Ben Cohen og Jerry Greenfield lige så kendte for deres venstreorienterede holdninger, som de er for deres berømte is
Gennem årene har stifterne af Ben & Jerry's brugt deres forretning til at sætte fokus på en række politiske mærkesager, og i dag er Ben Cohen og Jerry Greenfield lige så kendte for deres venstreorienterede holdninger, som de er for deres berømte is
Nyhed
16. marts 2010

Fra fattig bonde til fremtidens kunde

Økonomisk vækst forvandler Tanzanias befolkning fra fattige, selvforsynende bønder til forbrugere af alt fra mobiltelefoner til fjernsyn og hårshampoo
Nyhed
24. november 2009

Erhvervschefer trygler om høj pris på CO2-udledning

En række virksomheder som General Electric, Shell og Novo Nordisk lægger pres på klimatopmødet for at få sat en høj pris på CO2. Det er en forudsætning for at sikre grønne investeringer
Baggrund
27. maj 2009

Konflikt mellem grønne og sorte virksomheder på vej

De klimabevidste virksomheder, der har været forsamlet i København, udgør stadig en lille del af det samlede globale erhvervsliv
Baggrund
27. maj 2009

Erhvervsledere kræver ambitiøs klimahandling

Hvor ambitiøs klimapolitikken konkret skal være, fremgår dog ikke helt af appel fra klimamødet i Bella Centret, der i går endte med en erklæring fra 700 førende erhvervsledere
-Det er jo ikke en håndfuld små-entreprenante mennesker, der har været samlet i København, men store betydende virksomheder,- sagde statsminister Lars Løkke (tv.) ved mødets slutning. Th. FN-s klimachef, Ivo de Boer.
Læserbrev
22. april 2009

Læserne skriver

Debat fra dagens avis

Sider

  • Baggrund
    25. juni 2014

    Resiliens er det nye omstillingsmantra

    Med olieselskabet Shell i spidsen har ni multinationale taget det begreb til sig, som hidtil har været omdrejningspunktet for Transition Town-netværket og andre grønne omstillingsinitiativer i civilsamfundet. Resiliens betyder opgør med effektiviseringsstrategien som altings mål, siger selskaberne
    Med olieselskabet Shell i spidsen har ni multinationale taget det begreb til sig, som hidtil har været omdrejningspunktet for Transition Town-netværket og andre grønne omstillingsinitiativer i civilsamfundet. Resiliens betyder opgør med effektiviseringsstrategien som altings mål, siger selskaberne