Organisation

VisitDenmark

Feature
22. februar 2020

Kampen om den høje hat

I denne uge trak Kulturministeriet en millionbevilling til et nyt stort H.C. Andersen-center på Kalundborgegnen tilbage. Men trods tilbageslag ruller Danmarks H.C. Andersen-industri derudad. For verdens mest kendte dansker er en god forretning – et stærkt brand, som man siger. Men brands er skrøbelige, og vi har ikke altid været lige gode ved digterens eftermæle
H.C. Andersen er også et ekspanderende erhvervseventyr.
Nyhed
4. januar 2010

Turisme skaber hvert 20. job i Danmark

Købmænd, rutebiler og restauranter tjener også penge, når turisterne er i Danmark. Ny analyse viser, at turismen i Danmark skaber en samfundsmæssig værditilvækst på 54,6 mia. kroner
Købmænd, rutebiler og restauranter tjener også penge, når turisterne er i Danmark. Ny analyse viser, at turismen i Danmark skaber en samfundsmæssig værditilvækst på  54,6 mia. kroner
Kronik
19. oktober 2009

Med DFDS i København

VisitDenmarks kampagne er ikke det eneste sted, hvor fremstillingen af Danmark er ganske unuanceret. Den indholdsmæssige fremstilling af landet i turismesammenhæng er også andre steder præget af forældede myter og fremstår derfor banal, ensporet og uvidenskabelig
På kanalrundfarten sættes fokus på eventyrnationens vigtigste ambassadør, H.C. Andersen, i mødet med Den lille Havfrue.
Leder
19. september 2009

Viral reklame

ADVOKATFIRMAET Danske Familieadvokater ville gerne gøre opmærksom på sig selv. Derfor indrykkede det forleden en annonce i en række lokalaviser. Det er der i sig selv ikke noget usædvanligt i, men i dette tilfælde var anderledes. Firmaet indrykkede ikke annoncen i eget navn, men opfandt et fiktivt advokatfirma til lejligheden, Adelfeldt og Schmidt. I annoncen stod, at 80 procent af alle mænd er utro, og hvis partneren ville have maksimalt udbytte af en skilsmisse, kunne hun »med næsten 100 procent garanti få børnene«. Man havde endog til lejligheden oprettet en hjemmeside for det fiktive firma
Læserbrev
18. september 2009

Læserne skriver

Debat fra dagens avis
Baggrund
15. september 2009

Var Karen og August elendig eller genial markedsføring?

En uskyldig hjemmevideo på YouTube viste sig at være en reklamefilm, som skulle lokke turister til Danmark. VisitDenmark, som stod bag filmen, har nu fjernet reklamefilmen igen. Den var elendig, vurderer professor. Andre kalder dog filmen et smart træk
En uskyldig hjemmevideo på YouTube viste sig at være en reklamefilm, som skulle lokke turister til Danmark. VisitDenmark, som stod bag filmen, har nu fjernet reklamefilmen igen. Den var elendig, vurderer professor. Andre kalder dog filmen et smart træk
Baggrund
24. juli 2009

'Jeg ville ønske, at World Outgames ikke var nødvendig'

I morgen hejser København det regnbuefarvede flag og fejrer frisind, tolerance og plads til forskellighed, når World Outgames går i gang. Der er lige så mange grunde til at fejre homo-, bi- og transseksuelle, som der er grunde til mere debat og handling på området, mener Uffe Elbæk, der er direktør for World Outgames
Uffe Elbæk understreger, at World Outgames ikke holder nogen ude, den inviterer derimod alle til at deltage.
Baggrund
27. juni 2009

'Der er ikke mange kinesere på Højbro Plads'

Dansk turisme dykker, og det går samme vej med turistbureauernes moral. Ifølge Wonderful Copenhagen er strikse visumregler årsagen til krise i turismen, men sidste år fik kun seks kinesere forbud mod indrejse i Danmark
Der er ikke ret mange turister på Højbroplads for tiden, siger Peter Rømer Hansen frsa Wonderful Copenhagen. Men kineserne udgår også kun en forsvindende lille del af turisterne i Danmark. Imodsætning til tyskerne, som dog de seneste år er begyndt at finde andre rejsemål end de danske
Kommentar
20. februar 2009

Fordybelse er blevet in

Årtiers jagt på wellness, ekstremudfordringer og eksotiske feriemål er blevet afløst af en helt ny trend, der søger fællesskaber, mental sundhed og aktiviteter, hvor hele familien kan være med. Danmark har et unikt produkt, som i dén grad imødekommer de nye krav og tiltrækker stadig flere: den danske folkehøjskole
Familien Lund tager af sted på højskole hver sommer. Far Ole havde aldrig før prøvet at sidde i en spisesal med 100 mennesker. Det var en grænseoverskridende oplevelse til at begynde med, men nu glæder han sig til, at de skal af sted igen, siger mor Hanne.
26. april 2005

På safari i Danmark

Resultaterne fra nationalpark-pilotprojekterne kan være med til at sikre en forankring i det lokale som er vigtig for en langvarig bæredygtig turismestrategi

Sider

  • Baggrund
    15. september 2009

    Var Karen og August elendig eller genial markedsføring?

    En uskyldig hjemmevideo på YouTube viste sig at være en reklamefilm, som skulle lokke turister til Danmark. VisitDenmark, som stod bag filmen, har nu fjernet reklamefilmen igen. Den var elendig, vurderer professor. Andre kalder dog filmen et smart træk
    En uskyldig hjemmevideo på YouTube viste sig at være en reklamefilm, som skulle lokke turister til Danmark. VisitDenmark, som stod bag filmen, har nu fjernet reklamefilmen igen. Den var elendig, vurderer professor. Andre kalder dog filmen et smart træk
  • Feature
    22. februar 2020

    Kampen om den høje hat

    I denne uge trak Kulturministeriet en millionbevilling til et nyt stort H.C. Andersen-center på Kalundborgegnen tilbage. Men trods tilbageslag ruller Danmarks H.C. Andersen-industri derudad. For verdens mest kendte dansker er en god forretning – et stærkt brand, som man siger. Men brands er skrøbelige, og vi har ikke altid været lige gode ved digterens eftermæle
    H.C. Andersen er også et ekspanderende erhvervseventyr.