Pernille Lystlund Matzen

Seneste artikler af
Pernille Lystlund Matzen

Sider

Mest læste
  1. Gennem en neonbøjet algoritme, en fingernem 3D-animeret edderkop og andre lysende værker stiller Ann Lislegaard spørgsmål til vores omgangsformer med digitale data og ikkemenneskelig intelligens
  2. Den kinesiske kunstner Ai Weiwei er aktuel med en monumental installation på Kunsthal Charlottenborgs facade, der lægger sig i forlængelse af kunstnerens seneste års fokus på Europas aktuelle flygtningekrise. Uanset emnet er det, som om Ai Weiwei kan få et storslået, Instagram-venligt samtidskunstværk ud af det
  3. Det nye statsministerportræt af Helle Thorning-Schmidt lader os ikke komme nærmere personen bag politikeren, men fremhæver den tidligere statsminister som et symbolsk, kvindeligt ikon
  4. Det er udstillingen som medie snarere end værkerne i sig selv, der dominerer på Statens Museum for Kunsts genopsætning af tre udstillinger, der tidligere har været vist på CAMP – Center for Migrationspolitisk Kunst. Samarbejdet varsler en spændende retning for SMK
  5. Johanne Skovbo Lasgaards skulpturer lader os dykke ned i et forunderligt erindringsrum, der både sætter kroppens sanser og hukommelsens kringlede kroge i sving
  6. Udstillingen ’Native, Exotic, Normal’ af kunstnerduoen Hesselholdt & Mejlvang indskriver sig i en relevant debat om hverdagsracisme og hvidhedens hegemoni. Alligevel ender de trods gode intentioner i en lidt fantasiløs kritik
  7. Et herbarium er en samling af pressede, tørrede planter eller plantedele. Og med botanikken som prisme undersøger Pia Rönickes udstilling ’The Cloud Document’ herbariet som et porøst og politisk dokument, der både kan sige noget om fortidens videnskab, koloniale forhold og om økokrisen i dag