Pernille Rosenkrantz-Theil

  • Kommentar
    10. juli 2021

    Det er de voksnes ansvar at give børn bedre internetvaner. Men de har også selv meget at lære

    Børn og unge har stadig grænseoverskridende oplevelser på internettet, men for de fleste forældre er børnenes internetfærden lukket land. Derfor er der både behov for, at vi regulerer, danner og uddanner vores børn og voksne bedre, skriver Joy Mogensen, Pernille Rosenkrantz-Theil og Stine Liv Johansen i dette debatindlæg
    Allerede fra børn er helt små, er digital teknologi en del af hverdagen, og forældrene har ikke altid har føling med barnets liv på de digitale platforme. Men den digitale verden er kommet for at blive, og vi skal sørge for, at vores børn og unge får en opvækst, hvor det digitale univers er med til at danne dem og ikke skade dem.
  • Læserbrev
    25. juni 2021

    Minister: Ordblinde kan nå langt med svære fag, hvis de får den rette støtte

    Eigil på 12 år skriver, at han som ordblind gerne vil være fri for krævende fremmedsprog, som han ikke skal bruge alligevel. Undersøgelser viser dog, at ordblinde elever kan blive næsten lige så gode til at skrive og stave som deres kammerater, hvis de får den rette støtte, skriver børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil i dette debatindlæg
    Eigil på 12 år skriver, at han som ordblind gerne vil være fri for krævende fremmedsprog, som han ikke skal bruge alligevel. Undersøgelser viser dog, at ordblinde elever kan blive næsten lige så gode til at skrive og stave som deres kammerater, hvis de får den rette støtte, skriver børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil i dette debatindlæg
  • Læserbrev
    16. september 2019

    Pernille Rosenkrantz-Theil: Det er rimeligt at kræve samfundsansvar af friskoler

    Hvis en friskole siger, at de ikke har plads til alle, hvorfor skal vi så bruge vores alle sammens penge på dem? Vi kan godt værne om retten til at stifte frie skoler og samtidig stille krav til, at de tager samfundsansvar, skriver Pernille Rosenkrantz-Theil (S) i dette debatindlæg
  • Læserbrev
    9. maj 2017
  • Læserbrev
    25. oktober 2013

    Ansatte ved, hvor skoen trykker

    I Norge har man positive erfaringer med de såkaldte modelkommuner, der satser på medarbejdernes evne til at skabe innovation, øget trivsel og dermed øget produktivitet
  • Kommentar
    8. oktober 2012

    Når klimaforandringer er dagligdag

    I Bangladesh mærker man klimaforandringerne nu og her i form af oversvømmelser og orkaner. Nutiden for Bangladesh er en ikke fjern fremtid for resten af verden. Hvordan skal vi forholde os til det?
  • 26. august 2005

    Vi har råd!

    Vi har skam råd til al vores velfærd. Vefærdsdebatten handler kun om, hvordan vi vil prioritere fremtidens velstand
  • 16. september 2005

    Det nødvendige fælleskab

    Fællesskabet er det gode samfunds forudsætning, og mennesker føler sig kun forpligtet af fællesskabet, hvis de føler sig inkluderet i det. Det kræver imidlertid, at alle er nogenlunde materiel øjenhøjde med hinanden
  • 28. april 2003

    Anderledes perspektiver i hf

    Hf kan blive støbeskeen til en almen uddannelse, der bevidst peger i mange retninger, og i dette udgør et afsluttet hele
  1. Kommentar
    10. juli 2021

    Det er de voksnes ansvar at give børn bedre internetvaner. Men de har også selv meget at lære

    Børn og unge har stadig grænseoverskridende oplevelser på internettet, men for de fleste forældre er børnenes internetfærden lukket land. Derfor er der både behov for, at vi regulerer, danner og uddanner vores børn og voksne bedre, skriver Joy Mogensen, Pernille Rosenkrantz-Theil og Stine Liv Johansen i dette debatindlæg
    Allerede fra børn er helt små, er digital teknologi en del af hverdagen, og forældrene har ikke altid har føling med barnets liv på de digitale platforme. Men den digitale verden er kommet for at blive, og vi skal sørge for, at vores børn og unge får en opvækst, hvor det digitale univers er med til at danne dem og ikke skade dem.
  2. Læserbrev
    25. juni 2021

    Minister: Ordblinde kan nå langt med svære fag, hvis de får den rette støtte

    Eigil på 12 år skriver, at han som ordblind gerne vil være fri for krævende fremmedsprog, som han ikke skal bruge alligevel. Undersøgelser viser dog, at ordblinde elever kan blive næsten lige så gode til at skrive og stave som deres kammerater, hvis de får den rette støtte, skriver børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil i dette debatindlæg
    Eigil på 12 år skriver, at han som ordblind gerne vil være fri for krævende fremmedsprog, som han ikke skal bruge alligevel. Undersøgelser viser dog, at ordblinde elever kan blive næsten lige så gode til at skrive og stave som deres kammerater, hvis de får den rette støtte, skriver børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil i dette debatindlæg
  3. 26. august 2005

    Vi har råd!

    Vi har skam råd til al vores velfærd. Vefærdsdebatten handler kun om, hvordan vi vil prioritere fremtidens velstand
  4. Kommentar
    8. oktober 2012

    Når klimaforandringer er dagligdag

    I Bangladesh mærker man klimaforandringerne nu og her i form af oversvømmelser og orkaner. Nutiden for Bangladesh er en ikke fjern fremtid for resten af verden. Hvordan skal vi forholde os til det?
  5. Kommentar
    11. juni 2010

    Lad os få et borgerligt begravelsesritual

    Kirken tilbyder et velkendt ritual, men ikke-religiøse mennesker har også et behov for nogen til at lede sig gennem sorgprocessen og ceremonien
    Det kræver et stort overskud at få organiseret en fin begravelsesceremoni, hvis ikke det skal foregå i en kirke. Derfor bør man have ret til, at nogle andre tager over, hvis man ikke er religiøs.
  6. Klumme
    24. september 2010

    Individualismen har sejret - præmien er ensomhed

    Vores samfund har alt for længe været forkrampet og forskrækket ved tanken om organisering, fællesskab, kampgejst og solidaritet. Derfor efterlades de unge, der ikke bliver opfordret af kammerater og forældre til at blive en del af et fællesskab, alene og ensomme
  7. Klumme
    15. oktober 2010

    En ny historie om Vollsmose

    Lad mig fortælle lidt om Vollsmose, som jeg har fulgt fra sidelinjen i nogle år. Man kan fortælle mange historier om Vollsmose - og andre ghettoer. Man kan fortælle den positive historie om de mennesker, der bor der, og som kæmper for at skabe en bedre hverdag for sig selv og for at give boligområdet et bedre ry