Den ungarske dirigent har slået til igen. Adam Fischers Beethovenprojekt med Danmarks Underholdningsorkester er slet og ret banebrydende. Det vil begejstre, og det vil finde kritikere, men ingen efterlades uberørt. Fischer undviger vanetænkning, han læser alt forfra og kommer frem til en genskabelse af Beethovens symfonier, der taler til vor tid
Under Adam Fischer har DR UnderholdningsOrkestret vendt op og ned på Mozart og Beethoven, men torsdag aften blev Händels ’Messias’ en mere konventionel affære uden behov for at ruske op i partituret. Det gav plads til sangsolisterne
Dirigenten Adam Fischer er lidt af en mirakelmager. Det har vi hørt i hans mange Mozart-opførelser gennem årene. Nu tager han fat på en Beethoven-serie med sit danske radioorkester, og det tegner til at blive lige så magisk
DR Underholdnings-Orkestret spillede i weekenden sin første offentlige koncert i Studie 2 i DRs nye Koncerthus. Akustisk er salen den optimale ramme om orkestrets klassiske kerne-repertoire
Klassiske komponisters små stykker bliver kaldt tapetmusik og pauser mellem indslagene på P2. Haydn og Vivaldi. Især Haydn, hvis musik "ingen nogensinde har brændt for", en mand uden ild i sine "pæne, lunkne, ufornærmelige stykker". Gode, gamle papa Haydn, som dog er uden skyld i DR ingen penge har
Skjult reklame i Ørnen?
*DRs nye dramaserie Ørnen mistænkes for skjult reklame for teleselskabet 3s videotelefoner. Det får nu Radio- og TV-nævnet til at undersøge, hvorvidt produktionen bryder loven...
Den ungarske dirigent har slået til igen. Adam Fischers Beethovenprojekt med Danmarks Underholdningsorkester er slet og ret banebrydende. Det vil begejstre, og det vil finde kritikere, men ingen efterlades uberørt. Fischer undviger vanetænkning, han læser alt forfra og kommer frem til en genskabelse af Beethovens symfonier, der taler til vor tid