Der er masser af kønsneutrale betegnelser, som ikke skaber usikkerhed om antallet af personer, der omtales. Så lad os sige ’vedkommende’ eller slet og ret navnet på personen – for hele denne debat viser da med al tydelighed, at forvirringen er total, skriver vært på Klog på Sprog, Adrian Hughes, i denne replik
Adrian Hughes har ret, når han påpeger, at nogle bliver forvirrede over brugen af pronomenerne ’de’ og ’dem’. Men den forvirring er et udtryk for, at vi ikke bliver undervist i det i skolen – ikke, at det er svært at forstå, hvis man vil, skriver efterskolelærer og nonbinær Preben Frederiksen
DR har fået kritik af Pressenævnet for ikke at forelægge krænkende oplysninger for pårørende i Adrian Hughes’ prisvindende podcast ’Mors afskedsbrev’ og for at beskrive et dramatisk dødsfald for dramatisk. Men hvem har retten til at fortælle sin historie? Og hvor skånsomme skal medier være i potentielt krænkende beskrivelser?
Tv- og radioværten Adrian Hughes folder sin spektakulære familiehistorie ud i en ny, usædvanligt smukt produceret podcast, der fører sin lytter ind i efterkrigstidens københavnske overklasse og i visse mørke hjørner af den menneskelige psyke
I sin otteårige levetid er DR K blevet klandret for at være et sted for dumping af kulturelt affald, men har også vundet priser og fået tilnavnet ’Hitler-kanalen’. I kulturredaktionens gennemgang af DR’s kanaler er vi nu nået til DR K – kanalen, der blev lanceret som en nichekanal til målgruppen ’nysgerrige voksne’
Ved første øjekast ligner ’Kulturrådet’ på DRK en misforstået opfattelse af folkelighed, som jeg hader af et godt hjerte. Ved andet øjekast irriterer det mig stadig, men jeg bliver nok ved med at se det, for Adrian Hughes har gode gæster i studiet
8.000 journalister, herunder danske hr. Hyggelig og fru Klog, dækkede brylluppet i London, eller skal man sige bedækkede? Med gejl, lir, forspil og kulmination kan seancen bedst sammenlignes med en seksualakt
Tv- og radioværten Adrian Hughes folder sin spektakulære familiehistorie ud i en ny, usædvanligt smukt produceret podcast, der fører sin lytter ind i efterkrigstidens københavnske overklasse og i visse mørke hjørner af den menneskelige psyke
DR har fået kritik af Pressenævnet for ikke at forelægge krænkende oplysninger for pårørende i Adrian Hughes’ prisvindende podcast ’Mors afskedsbrev’ og for at beskrive et dramatisk dødsfald for dramatisk. Men hvem har retten til at fortælle sin historie? Og hvor skånsomme skal medier være i potentielt krænkende beskrivelser?
I sin otteårige levetid er DR K blevet klandret for at være et sted for dumping af kulturelt affald, men har også vundet priser og fået tilnavnet ’Hitler-kanalen’. I kulturredaktionens gennemgang af DR’s kanaler er vi nu nået til DR K – kanalen, der blev lanceret som en nichekanal til målgruppen ’nysgerrige voksne’
Adrian Hughes har ret, når han påpeger, at nogle bliver forvirrede over brugen af pronomenerne ’de’ og ’dem’. Men den forvirring er et udtryk for, at vi ikke bliver undervist i det i skolen – ikke, at det er svært at forstå, hvis man vil, skriver efterskolelærer og nonbinær Preben Frederiksen
Som en blanding af 'De røde lejesvende' og 'Smagsdommerne' er DR's nye kulturprogram skamløst underholdende uden at være decideret dumt. I sit kunstsyn bringer det ikke noget nyt til torvs, men som tv-program er det nyskabende - og det er egentlig det mest bemærkelsesværdige