En tragisk vådeskudsulykke på en filmoptagelse i USA kan ende med at sætte et endnu skarpere fokus på en igangværende kamp for bedre arbejdsforhold i den amerikanske underholdningsindustri – og i den danske film- og tv-branche
Edward Norton både skriver, instruerer og spiller hovedrollen i den underholdende Jonathan Lethem-filmatisering ’Motherless Brooklyn’, der foregår i New York i 1950’erne og handler om en privatdetektiv med Tourettes syndrom
Lige ind i tiden stiller sydafrikanske Candice Breitz med sit værk ’Love Story’ på Biennalen i Venedig det ubehagelige spørgsmål: Hvorfor græder jeg fluks over Alec Baldwin og Juliane Moore og ikke altid over alverdens flygtninges lidelser?
At imitere politikere – og måske især Donald Trump – kan virke som et lavt gærde at springe over. Men folket har brug for at se de magtfulde blive latterliggjort
Woody Allen har med ’To Rome With Love’ strøet to siders ideer fra notehæftet om forelskelsesfælder, kunstnerkomplekser og kendiskultur ud over endnu en europæisk hovedstad. Det er pletsjovt, stjernespækket, lidt for genkendeligt og alt for forglemmeligt
Det var stort set de rigtige, der natten til mandag fik overrakt Oscarstatuetterne. Men det var også et af en alt for lang og uinspirerende aftens få forsonende øjeblikke
Det kan godt være, at 'Avatar' og 'The Hurt Locker' ligger i spidsen for årets Oscarkapløb, men det blev også til tre nomineringer til Lone Scherfigs 'An Education', en enkelt til Anders Østergaards dokumentarfilm 'Burma VJ' og en enkelt til den dansk-amerikanske kortfilm 'De nye lejere'
Edward Norton både skriver, instruerer og spiller hovedrollen i den underholdende Jonathan Lethem-filmatisering ’Motherless Brooklyn’, der foregår i New York i 1950’erne og handler om en privatdetektiv med Tourettes syndrom
En tragisk vådeskudsulykke på en filmoptagelse i USA kan ende med at sætte et endnu skarpere fokus på en igangværende kamp for bedre arbejdsforhold i den amerikanske underholdningsindustri – og i den danske film- og tv-branche
Lige ind i tiden stiller sydafrikanske Candice Breitz med sit værk ’Love Story’ på Biennalen i Venedig det ubehagelige spørgsmål: Hvorfor græder jeg fluks over Alec Baldwin og Juliane Moore og ikke altid over alverdens flygtninges lidelser?