Det sorgløse i den amerikanske lyskunstner James Turrells kunsthusinstallation ’House of Light’ kan jeg næsten ikke holde ud, den illusionsrigdom, den mangel på fare, frygt, tankespind, tørhed, uhjemlighed. På samme tid er det hysterisk smukt og perfektioneret, fredfyldt, ambitiøst
Et besøg i den slidte by Atami sydvest for Tokyo får Anders Abildgaard til at overveje vores forestillinger om hvilken virkelighed, der forbliver den samme, og hvilken der er mere flydende
En af de første tegninger, man ser, når man træder ind i Galleri Spans Junji Ito-udstilling ’Ikei Sekai’ i Ginza, er inspireret af Munchs ’Skriget’. ’Skriget’, hvor det ikke er mennesket, der skriger, men naturen
’Din fjendes fest’, Anders Abildgaards tredje bog, er sær, sitrende og værd at vende tilbage til – den er fuld af musikalske sætninger og et abstrakt ubehag
Det sorgløse i den amerikanske lyskunstner James Turrells kunsthusinstallation ’House of Light’ kan jeg næsten ikke holde ud, den illusionsrigdom, den mangel på fare, frygt, tankespind, tørhed, uhjemlighed. På samme tid er det hysterisk smukt og perfektioneret, fredfyldt, ambitiøst