Person

Andy Garcia

Anmeldelse
12. december 2020

Den nye ’The Godfather III’ er et skoleeksempel på, hvor meget man kan opnå med ganske lidt

’The Godfather Part III’ blev ikke helt, som Francis Ford Coppola – eller anmelderne og publikum – havde ønsket sig. Nu, 30 år senere, leverer han en ny og bedre version af filmen
Med den nye version af ’The Godfather III’ bliver der sat et mere velformet og vægtigt punktum for historien om familien Corleone.
Anmeldelse
10. januar 2019

Clint Eastwoods ’The Mule’ handler om den aldrende, hvide mands kamp for at forblive relevant

En 90-årig gartner bliver kurer for et mexicansk narkokartel i Clint Eastwoods nye film, der også er hans bedste i mange år. ’The Mule’ handler om at erkende sine fejl og forsøge at råde bod på dem
90-årige Earl Stone (Clint Eastwood) bliver kurer for et mexicansk narkokartel i Eastwoods nye film, ’The Mule’.
Anmeldelse
19. august 2005

Modigliani

En gennemført rædselsfuld film, der aldrig burde være blevet lavet. Den ellers så solide Andy Garcia spiller titlens maler, som i 1910'ernes Paris forfører kvinder, drikker hårdt og i det hele taget opfører sig som en kliché på den farverige kunstnertype...
17. december 2004

Nyd turen

Alle bliver snydt, også publikum, i Steven Soderberghs underholdende kupfilm ‘Ocean’s Twelve’, hvor George Clooney, Brad Pitt, Julia Roberts og alle de andre gamle kendinge samles til endnu en omgang skæg og ballade
24. september 2004

OVERBLIK

Blackout *Ashley Judd, Samuel L. Jackson og Andy Garcia spiller hovedrollerne i denne udmærkede, men noget ujævne Philip Kaufman-thriller, der handler om en ambitiøs, kvindelig kriminalinspektør, Jessica Shepard (Judd), som plages af minderne om sin far, der angiveligt begik selvmord efter at have slået hendes mor ihjel...
19. december 2003

Den usynlige mand

Instruktøren Gary Fleder bruger personerne som tandhjul i en sindrig mekanisme i sin udmærkede John Grisham-filmatisering ’Juryen’
27. juni 2003

Twistet

James Foleys svindlerfilm ’Confidence’ har masser af stil, men savner spænding
30. september 2002

To minutter og 45 sekunder

Spot Det behøver ikke tage særlig lang tid at få fast logi i Hotel Evergreen. To minutter og 45 sekunder tog det for soulsangeren Percy Sledge. Adgangstegnet var »When A Man Loves A Woman,« som både blev hans gennembrud og karrierekulmination, da den toppede de amerikanske hitlister i sommeren 1966...
23. september 2002

Småborgeren er løs

Spot Drømmen er forbi. Det er ikke, fordi han blev skudt i december i New York. For Hassan er ikke John Lennon, men drømmen er forbi. Og som Lennon sagde: »Drømmen er forbi: Hvad kan jeg sige?« Hvad kan Hassan sige? Som massør for de svenske sportsstjerner under OL har han tre gange hilst på den svenske konge Carl Gustaf...
31. august 2002

Selvfed – eller liderlig som altid

Det har cirkuleret omkring i livstilstillæggene, men har nu sneget sig ind hos forfattere og i Sprognævnet

Sider

  • Anmeldelse
    10. januar 2019

    Clint Eastwoods ’The Mule’ handler om den aldrende, hvide mands kamp for at forblive relevant

    En 90-årig gartner bliver kurer for et mexicansk narkokartel i Clint Eastwoods nye film, der også er hans bedste i mange år. ’The Mule’ handler om at erkende sine fejl og forsøge at råde bod på dem
    90-årige Earl Stone (Clint Eastwood) bliver kurer for et mexicansk narkokartel i Eastwoods nye film, ’The Mule’.
  • Anmeldelse
    12. december 2020

    Den nye ’The Godfather III’ er et skoleeksempel på, hvor meget man kan opnå med ganske lidt

    ’The Godfather Part III’ blev ikke helt, som Francis Ford Coppola – eller anmelderne og publikum – havde ønsket sig. Nu, 30 år senere, leverer han en ny og bedre version af filmen
    Med den nye version af ’The Godfather III’ bliver der sat et mere velformet og vægtigt punktum for historien om familien Corleone.
  • 3. december 1998

    FILM i tv

    *John Waters' muntre appetit på kitsch, dårlig smag og populærkulturelle myter har virket så smittende, at denne sande original mere eller mindre er blevet opslugt og udraderet af de senere års farveknaldende postmoderne storforbrug af Hollywood-fortid...
  • Anmeldelse
    19. august 2005

    Modigliani

    En gennemført rædselsfuld film, der aldrig burde være blevet lavet. Den ellers så solide Andy Garcia spiller titlens maler, som i 1910'ernes Paris forfører kvinder, drikker hårdt og i det hele taget opfører sig som en kliché på den farverige kunstnertype...