Teaterinstruktøren Maria Vinterberg har gjort det til en af sine selvpålagte opgaver at udforske landet mellem lyrikken og dramatikken. Nu løfter hun atter Naja Marie Aidts digtunivers til en uendeligt smuk forestilling med sorgen som urkraft
Der er kulsort og skrigende komisk i Lars Noréns replikhelvede i ’Sandhed og konsekvens’. For på Teatret ved Sorte Hest har Maria Vinterberg fundet nøglen til Norén – og til hans rollefigurer, der ved, hvad det vil sige at hade den, man elsker
Den fasttømrede og underholdende gruppedynamik blandt ’Badehotellet’s fastliggere er ved sæsonens fjerde afsnit udfordret af, at de skal holdes beskæftiget med ting, der relaterer sig til Besættelsen
Lars Norén er tilbage i dansk teater på Østre Gasværk, nu som mere komisk end grusom dramatiker. Det er Strindberg med turbo, og det spøger stadig i urnen, når personer i parforhold korsfæster hinanden, mens vi bader os i genkendelsens glæde og ikke et øjeblik falder i halvsøvn
Efter knap to årtiers fravær fra spillefilmgerningen vender Birger Larsen tilbage med familiefilmen Superbror og der er tale om en tilbagevenden, som tangerer det triumferende
TV2's nye dramasatsning, den sorthumoristiske 'Lærkevej', er et forfriskende forsøg på anderledes tv. Men serien er dog ikke lige så skarp og præcis som forbilledet, 'Desperate Housewives'
Men Nis Bank-Mikkelsen bryder pludselig tavsheden med svimlende psykologisk klogskab i Ulla Gottliebs vellykkede Norén-forestilling på Teatret ved Sorte Hest
Det kan knibe med farligheden hos Holberg. Men tag ikke fejl af Helle Dolleris' kandestøberkone. Hun sætter tænderne i dig, hvis hendes hund ikke gider
Teaterinstruktøren Maria Vinterberg har gjort det til en af sine selvpålagte opgaver at udforske landet mellem lyrikken og dramatikken. Nu løfter hun atter Naja Marie Aidts digtunivers til en uendeligt smuk forestilling med sorgen som urkraft
Lars Norén er tilbage i dansk teater på Østre Gasværk, nu som mere komisk end grusom dramatiker. Det er Strindberg med turbo, og det spøger stadig i urnen, når personer i parforhold korsfæster hinanden, mens vi bader os i genkendelsens glæde og ikke et øjeblik falder i halvsøvn
Den fasttømrede og underholdende gruppedynamik blandt ’Badehotellet’s fastliggere er ved sæsonens fjerde afsnit udfordret af, at de skal holdes beskæftiget med ting, der relaterer sig til Besættelsen
Der er kulsort og skrigende komisk i Lars Noréns replikhelvede i ’Sandhed og konsekvens’. For på Teatret ved Sorte Hest har Maria Vinterberg fundet nøglen til Norén – og til hans rollefigurer, der ved, hvad det vil sige at hade den, man elsker