Person

Anette Støvelbæk

Artikler
teaterkritik
7. marts 2023

Alt lykkes i 2.0-udgaven af teaterfortolkningen af Naja Marie Aidts digte

Teaterinstruktøren Maria Vinterberg har gjort det til en af sine selvpålagte opgaver at udforske landet mellem lyrikken og dramatikken. Nu løfter hun atter Naja Marie Aidts digtunivers til en uendeligt smuk forestilling med sorgen som urkraft
I ’Alting er noget 2.0’ lykkes alt! Med Sarah Boberg og Anette Støvelbæk som symbiotiske ordudforskere i Naja Marie Aidts fortættede sorgunivers på Teatret ved Sorte Hest.
Anmeldelse
22. oktober 2021

Maria Vinterbergs isnende iscenesættelse giver os Norén tilbage med fornyet kraft

Der er kulsort og skrigende komisk i Lars Noréns replikhelvede i ’Sandhed og konsekvens’. For på Teatret ved Sorte Hest har Maria Vinterberg fundet nøglen til Norén – og til hans rollefigurer, der ved, hvad det vil sige at hade den, man elsker
 
Anmeldelse
23. februar 2021

’Badehotellet’s besættelse af Besættelsen truer karakterernes troværdighed

Den fasttømrede og underholdende gruppedynamik blandt ’Badehotellet’s fastliggere er ved sæsonens fjerde afsnit udfordret af, at de skal holdes beskæftiget med ting, der relaterer sig til Besættelsen
Fru Frigh (Anette Støvelbæk) har med stor succes overtaget tobaksvirksomheden efter sin nu afdøde mand.
Anmeldelse
19. april 2012

Et krudtkammerspil

Lars Norén er tilbage i dansk teater på Østre Gasværk, nu som mere komisk end grusom dramatiker. Det er Strindberg med turbo, og det spøger stadig i urnen, når personer i parforhold korsfæster hinanden, mens vi bader os i genkendelsens glæde og ikke et øjeblik falder i halvsøvn
Underholdende. Skuespillerne arbejder som bæster i forestillingen ’Dæmoner’ på Østre Gasværk Teater – med Frank som rollen i centrum. Han spilles superbt af Lars Mikkelsen, der evner kunsten at tage en scene i besiddelse, som om han ejer den. Her er han sammen med Anette Støvelbæk, der spiller hustruen Karina og giver ham værdigt modspil på scenen.
Anmeldelse
10. november 2011

En ujævn tur i kanen

Den romantiske julekomedie 'Noget i luften' styrer lejlighedsvis udenom laveste fællesnævner, og har (muligvis utilsigtet) et umage par i front
Den romantiske julekomedie 'Noget i luften' styrer lejlighedsvis udenom laveste fællesnævner, og har (muligvis utilsigtet) et umage par i front
Anmeldelse
18. december 2009

Det vigtigste er en at se op til

Efter knap to årtiers fravær fra spillefilmgerningen vender Birger Larsen tilbage med familiefilmen Superbror og der er tale om en tilbagevenden, som tangerer det triumferende
Klangbund. Filmens største trumfkort er, at en stor del af dens komik har en om ikke ligefrem smertefuld så helt sikkert seriøs klangbund.
Anmeldelse
25. september 2009

Tv-serie på afveje

TV2's nye dramasatsning, den sorthumoristiske 'Lærkevej', er et forfriskende forsøg på anderledes tv. Men serien er dog ikke lige så skarp og præcis som forbilledet, 'Desperate Housewives'
Søs Egelind medvirker i den nye dramaserie 'Lærkevej', som vises på TV 2 i aften kl. 20. Søs Egelind spiller den alkoholiserede overklassefrue Elisabeth, der sammen med de andre på vejen har deres skjulte laster og åbenlyse brister.
Anmeldelse
31. januar 2009

Far plejer ellers ikke at sige noget særligt

Men Nis Bank-Mikkelsen bryder pludselig tavsheden med svimlende psykologisk klogskab i Ulla Gottliebs vellykkede Norén-forestilling på Teatret ved Sorte Hest
-Jeg har ikke sagt noget i 40 år. Hvad vil du have, jeg skal sige?- spørger Nis Bank-Mikkelsen i sin sorgsmukke fortolkning af Noréns faderskikkelse over for Anette Støvelbæk og Sarah Gottlieb som døtrene og Karen-Lise Mynster som den vrede hustru.
2. juli 2008

Når vagthunden er tæppetisser

Det kan knibe med farligheden hos Holberg. Men tag ikke fejl af Helle Dolleris' kandestøberkone. Hun sætter tænderne i dig, hvis hendes hund ikke gider
Helle Dolleris- hunhund snerrer veloplagt, når hun kommer helt tæt på Troels Lybys kandestøber. Ellers kan det være det samme. Og det kan man jo godt forstå.
Anmeldelse
11. december 2007

Kan kvinder nu også være sjove?

Helt uden at være flove...? Otte skønne divaer vælter Nørrebro Teater med deres hævn over mændene i en grækergendigtning med kløgt mellem benene
Dyrk dem, drøm om dem, men drop tanken om at forføre dem. For der er lukket for det varme vand hos superkvinderne på Nørrebro Teater.

Sider

  • teaterkritik
    7. marts 2023

    Alt lykkes i 2.0-udgaven af teaterfortolkningen af Naja Marie Aidts digte

    Teaterinstruktøren Maria Vinterberg har gjort det til en af sine selvpålagte opgaver at udforske landet mellem lyrikken og dramatikken. Nu løfter hun atter Naja Marie Aidts digtunivers til en uendeligt smuk forestilling med sorgen som urkraft
    I ’Alting er noget 2.0’ lykkes alt! Med Sarah Boberg og Anette Støvelbæk som symbiotiske ordudforskere i Naja Marie Aidts fortættede sorgunivers på Teatret ved Sorte Hest.
  • Anmeldelse
    19. april 2012

    Et krudtkammerspil

    Lars Norén er tilbage i dansk teater på Østre Gasværk, nu som mere komisk end grusom dramatiker. Det er Strindberg med turbo, og det spøger stadig i urnen, når personer i parforhold korsfæster hinanden, mens vi bader os i genkendelsens glæde og ikke et øjeblik falder i halvsøvn
    Underholdende. Skuespillerne arbejder som bæster i forestillingen ’Dæmoner’ på Østre Gasværk Teater – med Frank som rollen i centrum. Han spilles superbt af Lars Mikkelsen, der evner kunsten at tage en scene i besiddelse, som om han ejer den. Her er han sammen med Anette Støvelbæk, der spiller hustruen Karina og giver ham værdigt modspil på scenen.
  • Anmeldelse
    23. februar 2021

    ’Badehotellet’s besættelse af Besættelsen truer karakterernes troværdighed

    Den fasttømrede og underholdende gruppedynamik blandt ’Badehotellet’s fastliggere er ved sæsonens fjerde afsnit udfordret af, at de skal holdes beskæftiget med ting, der relaterer sig til Besættelsen
    Fru Frigh (Anette Støvelbæk) har med stor succes overtaget tobaksvirksomheden efter sin nu afdøde mand.
  • Anmeldelse
    22. oktober 2021

    Maria Vinterbergs isnende iscenesættelse giver os Norén tilbage med fornyet kraft

    Der er kulsort og skrigende komisk i Lars Noréns replikhelvede i ’Sandhed og konsekvens’. For på Teatret ved Sorte Hest har Maria Vinterberg fundet nøglen til Norén – og til hans rollefigurer, der ved, hvad det vil sige at hade den, man elsker