Person

Anja Behrens

Anmeldelse
22. februar 2022

Ekstremskuespilleren Marina Bouras har en udstråling som et genfærd i ’Fædra’

På Husets Teater fortolker Marina Bouras rollen som Fædra med lysende dødsdrift. Men der, hvor hendes øjne burde stråle, er der kun to sorte sprækker
Marina Bouras skubber sig frem med sin dødsdrift som ’Fædra’ på Husets Teater, mens hendes sorte øjne stirrer tåreløse ind i hendes forbudte begær, der ikke vil slukkes
Anmeldelse
20. januar 2022

Flot Brecht-tolkning med nøgenhedskostumer og kynisk humor

’Den kaukasiske kridtcirkel’ af Brecht er blevet til billedstærkt teater om moderskab og kærlighed på Teater Republique. Med snavsede nøgenhedskostumer og halshuggede masker. Men forestillingen er ikke helt så hjertegribende, som den kunne have været
 
Vi glæder os
31. december 2021

Her er de film, album og teaterstykker, du skal glæde dig til i 2022

Der venter mange spændende kulturoplevelser i 2022. Her er anmeldernes favoritter
Foto fra komediefilmen ’Vildmænd’ (venstre) og teaterstykkerne ’Jolly Weltschmerz’ (midten) og ’Fra regnormenes liv’ (højre).

 
Anmeldelse
24. september 2019

Det Kongelige Teaters opsætning af Platons ’Symposion’ er decideret sexet og kunstnerisk selvlysende

Et umuligt projekt bliver til storslået magi på Det Kongelige Teaters Mellemgulvet: Platons ’Symposion’ – med godt 2400 år på bagen – fremkaldes så teksten ikke bare fremstår frisk og streetwise, men decideret sexet og kunstnerisk selvlysende
Et umuligt projekt bliver til storslået magi på Det Kongelige Teaters Mellemgulvet: Platons ’Symposion’ – med godt 2400 år på bagen – fremkaldes så teksten ikke bare fremstår frisk og streetwise, men decideret sexet og kunstnerisk selvlysende
Anmeldelse
31. august 2018

Performancehyldest til Schiele føles både som åndemanerseance og fritidshjem

Performancekollektivet LOGENs intense åbne atelier i anledning af, at den østrigske maler Egon Schiele har været død i 100 år, er så fint, når det sætter sine gæster på arbejde i en fælles famlen. Det er synd, at det også holder dem på sikker afstand
I ’Death to Truth of Beauty’ skal der ikke kigges på Egon Schieles kunst som på et museum. Der skal arbejdes med den som i et værksted.
Anmeldelse
27. marts 2018

Måske skulle ’Underkastelse’ bare ikke være opsat som teater

Lars Brygmann ligner Michel Houellebecq og er god til at være lidenskabsløs au naturel, men Anja Behrens’ skarpt skårne teaterstykke over den franske forfatters omtalte roman ’Underkastelse’ overbetoner kontroversen og underbetoner kompleksiteten i portrættet af tidens machomelankoliker
Der er mere pjusket dansk knudemand end misantropisk litteraturekspert i religiøs krise over Lars Brygmann i 'Underkastelse'
  • Anmeldelse
    20. januar 2022

    Flot Brecht-tolkning med nøgenhedskostumer og kynisk humor

    ’Den kaukasiske kridtcirkel’ af Brecht er blevet til billedstærkt teater om moderskab og kærlighed på Teater Republique. Med snavsede nøgenhedskostumer og halshuggede masker. Men forestillingen er ikke helt så hjertegribende, som den kunne have været