Person

Anna Malzer

Vi mærker skuddet i ’Spejlmanden’, før vi tænker på, om det er virkelighed eller fiktion

Teatertilskueren inviteres til teatergætteleg i ’Spejlmanden’ på Mungo Park. Men legen bliver lidt teenageagtig og grovmotorisk

Mungo Park-direktør Anna Malzers personlige farhistorie kan ikke helt bære at blive gjort til samfundsproblematik

Kan mænd virkelig græde? Ja, selvfølgelig kan de det. Mungo Parks nye teaterdirektør Anna Malzer er klar med sin første store og mere personlige forestilling, der vil diskutere, hvad der sker med piger, som vokser op uden en far i et miljø med muskuløs maskulinitet. Men trods mange glimrende takter bliver diskussionen ikke rigtig aktuel

Mungo Park frabeder sig anmeldelser af nyt format

Mungo Parks nye teaterdirektør, Anna Malzer, frabeder sig anmeldelser på deres eksperimenterende og hurtigt producerede forestilling ’Smykket’, der har premiere lørdag. Vores anmelder ringede op for at spørge, hvorfor teatret ikke mener, at hun kan vurdere deres værk

Den europæiske ungdoms mismod og seks andre højdepunkter på CPH Stage

Alle former for scenekunst er repræsenteret i festivalen CPH Stage, der finder sted den sidste uge i maj og trækker forestillinger fra hele landet og fra udlandet til hovedstaden. Informations scenekunstanmeldere har studeret vældet af højdepunkter fra sæsonen, premierer og internationale gæstespil, der er mulighed for at opleve på festivalen fra den 23. maj til den 1. juni, og anbefaler her syv stykker teater, performance og dans, der både vidner om, hvor vidt scenekunsten spænder, og hvad der rører sig i den

På Momentum er Océanes selvmord et udtryk for den europæiske ungdoms mismod

Med forestillingen ’16:29’, der henviser til det klokkeslæt, hvor den 18-årige Océana sprang ud foran et tog med mere end tusind seere som vidner, afslutter instruktør Anna Malzer sin trilogi om Neo-Europa. En fin afrunding af hendes år som kunstnerisk leder på teater Momentum i Odense, hvor hun med vekslende held har omskabt det dokumentariske til teaterfiktion

I Odense laver de nærværende teater om uopklarede svenske asylbrande

Momentum er et lille teater i Odense. Men det har ikke hindret den kunstneriske leder i at skue ud over både by- og landegrænser, da emnerne til sæsonens forestillinger skulle findes. Resultatet er upåklageligt og viser vejen for den nye teatergeneration, hvor humor og samfundsdebat fint kan gå hånd i hånd

Mest læste

  1. Kan mænd virkelig græde? Ja, selvfølgelig kan de det. Mungo Parks nye teaterdirektør Anna Malzer er klar med sin første store og mere personlige forestilling, der vil diskutere, hvad der sker med piger, som vokser op uden en far i et miljø med muskuløs maskulinitet. Men trods mange glimrende takter bliver diskussionen ikke rigtig aktuel
  2. Teatertilskueren inviteres til teatergætteleg i ’Spejlmanden’ på Mungo Park. Men legen bliver lidt teenageagtig og grovmotorisk
  3. Med forestillingen ’16:29’, der henviser til det klokkeslæt, hvor den 18-årige Océana sprang ud foran et tog med mere end tusind seere som vidner, afslutter instruktør Anna Malzer sin trilogi om Neo-Europa. En fin afrunding af hendes år som kunstnerisk leder på teater Momentum i Odense, hvor hun med vekslende held har omskabt det dokumentariske til teaterfiktion