Person

Benicio Del Toro

Artikler
Anmeldelse
21. oktober 2021

Hvis man ikke kender Wes Anderson, er det ikke ’The French Dispatch’, man skal begynde med

Til gengæld får Wes Anderson-fans alt, man kan ønske sig i hans nye film ’The French Dispatch’: Excentriske personer, en skæv, vittig historie og et vidunderligt univers at gå på opdagelse i
'The French Dispatch' er om et The New Yorker-agtigt magasintillæg til en amerikansk avis – titlens Dispatch, i en fransk by, Ennui, engang i 1960’erne og de journalister, der skriver for magasinet. Redaktøren og udgiveren, Arthur Howitzer Jr. (Bill Murray) sidder til venstre i billedet og diskuterer med stjernereporteren Roebuck Wright (Jeffrey Wright).
Filmfestival i Cannes
14. juli 2021

Wes Anderson er mere virkelighedsfjern end nogensinde i sin nye film, ’The French Dispatch’

Wes Anderson har med ’The French Dispatch’, der deltager i årets hovedkonkurrence i Cannes, lavet en smuk film fuld af vidunderlige og excentriske indslag. Det er dog også en fragmentarisk oplevelse, der mangler følelsesmæssig og menneskelig klangbund
Chefredaktør Arthur Howitzer (Bill Murray) på den franske avis 'Dispatch' i Wes Andersons 'The French Dispatch.'
Anmeldelse
16. juni 2016

Krigens grusomme absurditet

Balkankrigens gru blandes med sort, sort humor i Fernando León de Aranoas vellykkede ’A Perfect Day’
Sophie (Mélanie Thierry) og Membrú (Benicio Del Toro) prøver at fiske et lig op af en brønd i den sorthumoristiske ’A Perfect Day’. Foto: Camera Film
Anmeldelse
20. maj 2015

En tabt krig

Emily Blunt spiller en FBI-agent, der fanges i et uigennemskueligt politisk spil i Denis Villeneuves uhørt spændende og psykologisk facetterede ’Sicario’
Benicio Del Toro som den mystiske Alejandro i Denis VIlleneuves kraftfulde thriller om krigen mod narko, ’Sicario’. Foto: Filmfestivalen i Cannes.
Anmeldelse
11. oktober 2012

Savages

De ’vilde’, der nævnes i titlen på Oliver Stones seneste film, Savages – baseret på en bog af Don Winslow – kan forstås som enten ’barbarer’ eller ’ædle vilde’, og begge dele er der rigelig af i den brutale, sorthumoristiske film...
Anmeldelse
11. februar 2010

Flot ­viktoriansk ­horror-show

Skrækfilmen The Wolfman kan ikke kaldes direkte bras, dertil er den for godt og flot håndværk, men kulørt på en nærmest frådende sensationslysten måde – det er den
Skrækfilmen The Wolfman kan ikke kaldes direkte bras, dertil er den for godt og flot håndværk, men kulørt på en nærmest frådende sensationslysten måde – det er den
Anmeldelse
7. maj 2009

En ægte revolutionær

Hvem var Ernesto 'Che' Guevara, og hvad drev ham? Det forsøger Steven Soderbergh at give et svar på i 'Che - argentineren', der er baseret på den argentinske læge og oprørers dagbøger
Benicio Del Toros Che er ikke en flamboyant, udadvendt type som Fidel Castro, men han vokser med opgaven, og bag det afdæmpede, altid velovervejede ydre fornemmer man i glimt det engagement, som Soderbergh taler om, og som førte Che i døden.
Interview
9. januar 2009

Che, Hitler, Malcolm X, Kleopatra og alle de andre

Benicio del Toro spiller Che Guevara i ny storfilm. Men hvordan levendegør man bedst en markant historisk figur? Instruktøren af Che, Steven Soderbergh, fortæller her om sine egne yndlingsinkarnationer - fra det empatiske til det komplet vanvittige
Fantastiske figurer. Den 45-årige instruktør, Stephen Soderbergh har instrueret svimlende 20 film (eller 21, hvis man tæller Che som to), siden han skød sin karriere i gang i 1989 med den Palme d-Or-vindende -Sex, løgne, og videobånd-. Her fortæller han om sine yndlingsfilmatiseringer af historiske figurer.
26. maj 2008

Præcis som det skal være

Ingen store overraskelser i Cannes, da Guldpalmen blev uddelt til fransk film i aftes
Ingen store overraskelser i Cannes, da Guldpalmen blev uddelt til fransk film i aftes
23. maj 2008

Et kompliceret og ufærdigt puslespil

Steven Soderberghs mere end fire timer lange film om Ché Guevara er en både fascinerende og frustrerende oplevelse, som ikke lægger til myten om revolutionshelten, men heller ikke når tilstrækkeligt langt om bag den
Steven Soderberghs mere end fire timer lange film om Ché Guevara er en både fascinerende og frustrerende oplevelse, som ikke lægger til myten om revolutionshelten, men heller ikke når tilstrækkeligt langt om bag den

Sider

  • Anmeldelse
    4. januar 2008

    Der var engang i Harlem

    Med den vellykkede 'American Gangster' tilslutter Ridley Scott sig den stribe af bekymrede Hollywood-instruktører, der tager publikum og USA's krise seriøst
    Amerikansk drøm. Det er handelen med heroin, der skaber Harlem-gangsteren Frank Lucas- imperium. Og det er mesterligt spillet.
  • 18. januar 2008

    Med hovedet og hjertet fuldt af håb og drømme

    Med dramaet 'Things We Lost in the Fire' stempler Susanne Bier ind på drømmefabrikken. Men hun er ikke den eneste dansker, som gennem tiden med blandet held har prøvet lykken i Hollywood
    Seneste i rækken. Susanne Bier er med sin -Things We Lost in the Fire- den seneste i en lang række danskere, der har haft mulighed for at prøve talentet af i drømmefabrikken i Los Angeles. Her arbejder hun med instruktionen af Halle Berry - en af filmens hovedrolleindehavere.
  • 13. november 1998

    Frygt og lede

    Måske er Terry Gilliam kommet så tæt på, som man kan, i sin filmatisering af 'Fear and Loathing in Las Vegas' - at han har fejlet, er der dog ingen tvivl om NY FILM Hvorfor? spørger man sig selv efter at have set Terry Gilliams mildest talt mislykkede filmatisering af Hunter S...
  • Anmeldelse
    16. juni 2016

    Krigens grusomme absurditet

    Balkankrigens gru blandes med sort, sort humor i Fernando León de Aranoas vellykkede ’A Perfect Day’
    Sophie (Mélanie Thierry) og Membrú (Benicio Del Toro) prøver at fiske et lig op af en brønd i den sorthumoristiske ’A Perfect Day’. Foto: Camera Film