Person

Bill Murray

Anmeldelse
19. november 2021

Den nye ’Ghostbusters’ er en rørende hyldest til os nørder, der aldrig helt kommer til at passe ind

Jason Reitmans ’Ghostbusters: Afterlife’ er skræddersyet til midaldrende fans som Informations filmredaktør. Men den fornyer også spøgelsesjægernes univers med kærlighed, humor, visuelt overskud og respekt for figurerne og tonen i originalen
Trevor (Finn Wolfhard), Phoebe (Mckenna Grace) og Podcast (Logan Kim) kommer på spøgelsesjagt i Jason Reitmans ’Ghostbusters: Afterlife’.
Anmeldelse
21. oktober 2021

Hvis man ikke kender Wes Anderson, er det ikke ’The French Dispatch’, man skal begynde med

Til gengæld får Wes Anderson-fans alt, man kan ønske sig i hans nye film ’The French Dispatch’: Excentriske personer, en skæv, vittig historie og et vidunderligt univers at gå på opdagelse i
'The French Dispatch' er om et The New Yorker-agtigt magasintillæg til en amerikansk avis – titlens Dispatch, i en fransk by, Ennui, engang i 1960’erne og de journalister, der skriver for magasinet. Redaktøren og udgiveren, Arthur Howitzer Jr. (Bill Murray) sidder til venstre i billedet og diskuterer med stjernereporteren Roebuck Wright (Jeffrey Wright).
Filmfestival i Cannes
14. juli 2021

Wes Anderson er mere virkelighedsfjern end nogensinde i sin nye film, ’The French Dispatch’

Wes Anderson har med ’The French Dispatch’, der deltager i årets hovedkonkurrence i Cannes, lavet en smuk film fuld af vidunderlige og excentriske indslag. Det er dog også en fragmentarisk oplevelse, der mangler følelsesmæssig og menneskelig klangbund
Chefredaktør Arthur Howitzer (Bill Murray) på den franske avis 'Dispatch' i Wes Andersons 'The French Dispatch.'
Anmeldelse
2. oktober 2020

Sofia Coppolas ’On the Rocks’ tager publikum med på en frydefuld tur rundt i forholdet mellem en far og en datter

Bill Murray og Rashida Jones spiller far og datter i Sofia Coppolas nye, meget charmerende og vittige film, ’On the Rocks’, der handler om mennesker, som er gået i stå i livet, og som ender med at skubbe hinanden nye steder hen
I en af ’On the Rocks’ mest kostelige scener får Felix (Bill Murray) overbevist sin datter Laura (Rashida Jones) om, hendes mand har en affære, og at de skal følge efter ham i en knaldrød, lidt upålidelig MG-cabriolet.
Feature
16. maj 2019

De første skandaler og zombier folder sig ud i Cannes

Mæslingefrygt, taxastrejke og busblokade, Alain Delon-protest og Jim Jarmuschs underholdende zombieangreb på apati og Trump. Årets filmfestival i Cannes er i gang, og den er allerede en kulørt blanding af kunst og kommercialisme og film og forargelse
Bill Murray, Chloë Sevigny og Adam Driver er en sjov og dynamisk trio i Jim Jarmuschs satiriske zombiefilm, ’The Dead Don’t Die’, der tirsdag åbnede filmfestivalen i Cannes. Foto: Universal
Folk
2. april 2019

FOLK

FOLK fra dagens avis
Anmeldelse
15. februar 2019

’Russian Doll’ er en rørende komedieserie om at dø igen og igen og igen

En charmerende, flabet og kaotisk anlagt newyorker begynder på sin 36-årsfødselsdag at dø på alle mulige måder bare for at genopstå igen i Netflix-serien ’Russian Doll’. Serien kombinerer tidsloop-motivet med pragtfuld situationskomik og rørende desperation og kan i den grad anbefales
netflix, nyheder, serier, romantisk komedie, sjov
Anmeldelse
2. september 2017

Kender du en, der er ramt af sygdom, som ikke lige lader sig forklare med en blodprøve, så læs Anders Haahrs bog

Anders Haahr Rasmussens bog om at være kronisk træt er en selvoptaget bog – på den gode måde
Forfatter Anders Haahr Rasmussen.
Anmeldelse
4. december 2015

Glædelig jul med Bill og vennerne

Melankolikeren, mennesket, spøgefuglen og entertaineren – de er der alle sammen i Bill Murrays seneste projekt
Bill Murray har træk af både melankolikeren og entertaineren i juleshowet ’A Very Murray Christmas’, hvor han får besøg af diverse stjerner.
Nyhed
18. maj 2012

Alle vinduer og døre er åbne

Amerikanske Wes Anderson og franske Jacques Audiard har på hver sin meget forskellige og uhørt visuelle facon været med til at sikre en god begyndelse på filmfestivalen i Cannes
Amerikanske Wes Anderson og franske Jacques Audiard har på hver sin meget forskellige og uhørt visuelle facon været med til at sikre en god begyndelse på filmfestivalen i Cannes

Sider