Person

Bisse

Bisses nødalbum om coronakrisen er forløsende at lytte til

Selv om Bisse ligesom alle andre har været i isolation, lader hans folkelige spillemandstalent ikke til at have manglet noget. Hans seneste album, ’Cobid-20’, er fuldt på højde med de forudgående, både poetisk og musikalsk

Bisse og Pia Juul minder os om, at vi skal dø, men vi skal også leve

Barndommens ophør har ligesom sci-fi-dystopien et kritisk potentiale. Det ser man hos Bisse og hos Pia Juul, der fra hver sin alder minder os om, at vi skal dø, men vi skal også leve

Mest læste

  1. Selv om Bisse ligesom alle andre har været i isolation, lader hans folkelige spillemandstalent ikke til at have manglet noget. Hans seneste album, ’Cobid-20’, er fuldt på højde med de forudgående, både poetisk og musikalsk
  2. En bøvlet nationalskjald. Danske Bisse rammer på sit femte album på kun halvandet år et nyt, højt niveau. Denne gang i en bevægelse mod forsoning med livet. Fra bidsk til blid. Berøvet til beriget
  3. Den kludetæppede kunstpop er skiftet ud med storslået symfonik, når Bisse på ’Tanmaurk’ springer ud som croonende nationalforkynder
  4. Bisse har udgivet fem plader på halvandet år, er blevet udråbt som ny samtidspoet og betegnet som et overdådigt talent, men han har endnu ikke ramt den brede radioflade og den indtjening, der følger med. Selv er han ikke bange for at sælge ud. Han er bange for ikke at sælge nok
  5. Sara slutter fred med fremtiden: Sara Mering er vokset op med internettet helt tæt på, men alligevel føles det fjernt. Da hun besøger sin mormor, går det op for hende, hvordan internettet ikke bare er oplysninger til hende, men også oplysninger om hende
  6. Det er svært at få armene ned over den unge danske sangskriver Bisse, der bliver ved med at føje perler til den danske sangskat. På sit nye album slår han dørene op til barndommens land, ser på det med barnets funklende blik, men kigger også sin egen trediveårskrise dybt i øjnene
  7. C.V. Jørgensen bød os indenfor i sin komfortzone på københavnerudgaven af hans første koncertturné i otte år. Det var en både gribende og gumpetung oplevelse, en for rustik og konservativ fejring af et ellers imponerende værk