Person

Carl Bloch

24. maj 2011

De national-uromantiske er kommet ind i varmen

I Statens Museum for Kunsts nyophængning af samlingen af dansk kunst 1750-1900 har de kunstnere, der reagerede mod den national-romantiske selvtilstrækkelighed fået plads i kunsthistorien. At de både siden og i deres samtid er blevet set lidt skævt til, siger lige så meget om kulturhistorien som om kunsthistorien
I Statens Museum for Kunsts nyophængning af samlingen af dansk kunst 1750-1900 har de kunstnere, der reagerede mod den national-romantiske selvtilstrækkelighed fået plads i kunsthistorien. At de både siden og i deres  samtid er blevet set lidt skævt til, siger lige så meget om kulturhistorien som om kunsthistorien
Læserbrev
23. december 2009

Læserbreve

Debat fra dagens avis
Læserbrev
2. november 2009

Læserbreve

Debat fra dagens avis
Læserbrev
23. februar 2009

Læserne skriver

Debat fra dagens avis
Læserbrev
2. december 2008

Læserne skriver

Debat fra dagens avis
Læserbrev
19. november 2008

Læserne skriver

Debat fra dagens avis
7. oktober 2008

Skagensmaler i baghuset

I årevis har vi spekuleret på, hvad det var for et fint palæ, som lå indeklemt mellem Bredgade og St. Kongensgade. Nu ved vi det
Læserbrev
22. april 2008

Læserne skriver

Debat fra dagens avis
Læserbrev
8. april 2008

Læserne skriver

Debat fra dagens avis
Læserbrev
25. februar 2008

Læserne skriver

Debat fra dagens avis

Sider

  • 24. maj 2011

    De national-uromantiske er kommet ind i varmen

    I Statens Museum for Kunsts nyophængning af samlingen af dansk kunst 1750-1900 har de kunstnere, der reagerede mod den national-romantiske selvtilstrækkelighed fået plads i kunsthistorien. At de både siden og i deres samtid er blevet set lidt skævt til, siger lige så meget om kulturhistorien som om kunsthistorien
    I Statens Museum for Kunsts nyophængning af samlingen af dansk kunst 1750-1900 har de kunstnere, der reagerede mod den national-romantiske selvtilstrækkelighed fået plads i kunsthistorien. At de både siden og i deres  samtid er blevet set lidt skævt til, siger lige så meget om kulturhistorien som om kunsthistorien