Person

Carl Jacobsen

Interview
28. december 2016

’Jeg er jo Limfjordsmanden’

Hans Edvard Nørregaard-Nielsen er vokset op under barske kår i Humlum ved Limfjorden, som de seneste år er blevet omdrejningspunkt for hans forfatterskab. Han mener, at Danmark er ved at miste sin identitet
’Jeg er meget vejrlabil. Jeg holder uendeligt meget af vinden, som sætter mig i et særligt humør‚’ siger Hans Edvard Nørregaard-Nielsen, som finder inspiration i en vind, der blæser langs fjorden.
Baggrund
28. december 2009

Forbrugskunstens endeligt

Det var store år i starten af 00'erne, hvor samtidskunsten blev investeringsobjekt - den fest er nu slut
Læserbrev
1. august 2008

Læserne skriver

Debat fra dagens avis
24. juni 2008

'Der er ikke nogen, der bestemmer over mig'

Da Karsten Ohrt i slutningen af 1980'erne begyndte at invitere erhvervslivet indenfor i kunsthallerne, rynkede kunstparnasset på næsen. Det gør det stadig. Men forskellen fra dengang til nu er bare, at museumsdirektør Ohrts arbejdsmetoder er blevet accepteret og kopieret af mange danske kunstinstitutioner
11. juni 2008

Elefantorden i tingene

Zoo i København har fået en ny seværdighed med højt til loftet og plads til at vifte med ørene
Zoo i København har fået en ny seværdighed med højt til loftet og plads til at vifte med ørene
19. september 2007

Kunsten at samle på kunst

Efterårets udstilling på Arken viser ung kunst fra danske private samlinger. Det er i sagens natur en blandet landhandel
Særligt Leif Djurhuus- og Ole Faarups værker skiller sig ud på MAD LOVE. Djurhuus har blandt andet bidraget med Jes Brinch og Henrik Plenge Jacobsens socialpolitiske og seks meter høje -Engangssprøjte- fra 1996. Den var hængt op i Ingerslevsgade på Vesterbro i København i forbindelse med udstillingen City Space.
13. august 2007

Galgenhumor og museumsdisko

Der var engang, man ikke måtte grine ad kunst. Sådan er det ikke mere. Ironi og sort humor er i højsædet på sæsonens første galleriudstillinger, der netop er åbnet
Der var engang, man ikke måtte grine ad kunst. Sådan er det ikke mere. Ironi og sort humor er i højsædet på sæsonens første galleriudstillinger, der netop er åbnet
26. november 2005

Må vi tisse i elevatoren?

Næ, næ, næ, næ, næ, det må vi ikke. Men vi gør det til julefrokosten. Det er ægte bersærkergang, og så er det en del af den danske kultur "Haps haps haps / nu skal vi ha snaps...
15. april 2006

Valby - samtidskunstens nyeste springbræt

Nye gallerier skyder op - ofte i Københavns industrielle kvarterers baggårde. Sidste skud på stammen er i Valby, hvor kunsten og idealismen trives
19. september 2006

New York-agtig stemning i Valby

Der var høj sol og masser af rødvin i Valby torsdag, da galleri LARM og Erik Steffensens udstillings-sted Fung-Sway åbnede på Carl Jacobsens Vej, mens de tre andre holdt fernisering. Brian Mikkelsen var der også - men hvor undergrund og avantgarde kan det egentlig være, når landets kulturminister er med?

Sider

  • 24. juni 2008

    'Der er ikke nogen, der bestemmer over mig'

    Da Karsten Ohrt i slutningen af 1980'erne begyndte at invitere erhvervslivet indenfor i kunsthallerne, rynkede kunstparnasset på næsen. Det gør det stadig. Men forskellen fra dengang til nu er bare, at museumsdirektør Ohrts arbejdsmetoder er blevet accepteret og kopieret af mange danske kunstinstitutioner
  • 26. november 2005

    Må vi tisse i elevatoren?

    Næ, næ, næ, næ, næ, det må vi ikke. Men vi gør det til julefrokosten. Det er ægte bersærkergang, og så er det en del af den danske kultur "Haps haps haps / nu skal vi ha snaps...
  • Interview
    28. december 2016

    ’Jeg er jo Limfjordsmanden’

    Hans Edvard Nørregaard-Nielsen er vokset op under barske kår i Humlum ved Limfjorden, som de seneste år er blevet omdrejningspunkt for hans forfatterskab. Han mener, at Danmark er ved at miste sin identitet
    ’Jeg er meget vejrlabil. Jeg holder uendeligt meget af vinden, som sætter mig i et særligt humør‚’ siger Hans Edvard Nørregaard-Nielsen, som finder inspiration i en vind, der blæser langs fjorden.