Person

Charlotte Gainsbourg

Anmeldelse
25. juli 2019

Catherine Deneuves dødsrengøring støver familietraumerne af i Julie Bertuccellis ’Claire Darling’

Julie Bertuccellis ’Claire Darling’ sætter stemningsfuldt Catherine Deneuve i centrum for et ellers overlæsset drama
Det klæder Catherine Deneuve, at hun i Julie Bertuchellis ’Claire Darling’ omsider har fået en rolle med hvidt hår.
Anmeldelse
7. marts 2019

Mor er den bedste i verden

Éric Barbiers underholdende ’Løfte ved daggry’ fortæller morsomt og melankolsk den franske forfatter Romain Garys utrolige historie
Selv ikke i luftvåbnet kan Romain (Pierre Niney) få fred fra sin overambitiøse, beskyttende mor, Nina (Charlotte Gainsbourg), i Éric Barbiers ’Løfte ved daggry’. 
Anmeldelse
5. juli 2018

St. Vincent indgød respekt, mens Charlotte Gainsbourg krøb længere og længere ind i sig selv

Det kan være nådesløst at dele sine mest intime minder med et publikum, der har drukket siden morgenstunden og er kommet for at danse. Der var dobbelt op på energiske nordmænd og sky, kvindelige multitalenter på onsdagens Roskilde Festival, hvor St. Vincent, Charlotte Gainsbourg, Paal Nilssen-Love og Kakkmaddafakka spillede. Ikke alle matchede festivalfolkets utrættelige dansetrang lige godt
Dronningen af cool – St. Vincent – indgyder respekt i sin skrigrøde latexdragt.
Anmeldelse
1. december 2017

Charlotte Gainsbourg er en bleg skønhed på kanten til det rene lydtapet

At 46-årige Charlotte Gainsbourg er en både frygtløs og alsidig skuespiller, har hun bevist i sine over 50 filmroller. Hendes mere sporadiske karriere som sanger er til gengæld hverken så krævende eller givende
At 46-årige Charlotte Gainsbourg er en både frygtløs og alsidig skuespiller, har hun bevist i sine over 50 filmroller. Hendes mere sporadiske karriere som sanger er til gengæld hverken så krævende eller givende
Anmeldelse
13. oktober 2017

Filmatisering af Jo Nesbøs ’Snemanden’ burde være god. Det er den ikke

Med Martin Scorsese og Tomas Alfredson bag kameraet og Michael Fassbender og Charlotte Gainsbourg foran er det uforståeligt, at Jo Nesbø-filmatiseringen ’Snemanden’ er blevet så dårlig en film
Filmredaktør Christian Monggaard kan ikke forestille sig, at Nesbø selv er tilfreds, og han kan heller ikke forestille sig, at fans af bøgerne vil være tilfredse med filmatiseringen af ’Snemanden’ – for magen til makværk skal man lede længe efter.
Anmeldelse
17. april 2015

Migration som fransk feelgood

Efter den ustyrlige succes med ’De Urørlige’ bruger instruktørduoen Eric Toledano og Olivier Nakache nu deres sans for charme til at fortælle om hårde arbejdsliv
Mens Omar Sy er ’Samba’s karismatiske midtpunkt, savner Charlotte Gainsbourgs karakter fylde.
Anmeldelse
11. september 2014

Den polyfoniske kusse

Lars Von Triers ’Nymphomaniac’ er blevet bedre i ’Director’s Cut’-udgaven. Lidt mere bredbaget og krukket, jovist, men også et langt mørkere korpus, der med sine fem og en halv time tillader sig at trække vejret med skæbnesvanger fylde
Det virker ikke essentielt at inkludere fortællingen om den sexafhængige medsøster i terapigruppen, der lægger sig i en bunke kul for at blive gruppeknaldet. Men derudover er ’Director’s Cut’-udgaven af ’Nymphomaniac’ mere grafisk brutal, hardcore pornografisk, omstrejfende, excentrisk, sjov, selvoptaget, indigneret, tragisk. En betinget mesterlig film.
Anmeldelse
23. december 2013

Min yndlingsperversion

Lars von Trier rammer hjernen, maven og skridtet med sin nye film, den fire timer lange ’Nymphomaniac’, en på én gang brutal, morsom og fascinerende fortælling om en kvindes seksuelle og eksistentielle opdagelsesrejse
’Nymphomaniac’ er på mange måder et monstrum af en film, en krævende og svært definerbar blanding af mainstream og eksperiment, erotisk dannelsesrejse og filosofisk diskurs og selvfølgelig menneskelig tragedie og sort komedie, som gør den voldsomme historie nemmere at kapere.
Anmeldelse
19. oktober 2012

Rørende lummerfransk barnebegær

Marie Darrieussecqs ’Solange’ skildrer en purung pigekrops afsøgning af begærets hemmelige gemmesteder og navne
Marie Darrieussecqs ’Solange’ skildrer en purung pigekrops afsøgning af begærets hemmelige gemmesteder og navne
Nyhed
21. september 2012

Den største stjerne i Lars von Triers nye film er ham selv

Den danske mesterinstruktør Lars von Trier vil udforske de dunkleste sider af det kvindelige begær. På et pressemøde i Köln overlod Lars von Trier præsentationen ’Nymphomaniac’ til filmens stjerner
Lars von Trier stillede kun op til fotografering, og overlod pressemødet til Stellan Skarsgård og Charlotte Gainsbourg.

Sider

  • Anmeldelse
    13. oktober 2017

    Filmatisering af Jo Nesbøs ’Snemanden’ burde være god. Det er den ikke

    Med Martin Scorsese og Tomas Alfredson bag kameraet og Michael Fassbender og Charlotte Gainsbourg foran er det uforståeligt, at Jo Nesbø-filmatiseringen ’Snemanden’ er blevet så dårlig en film
    Filmredaktør Christian Monggaard kan ikke forestille sig, at Nesbø selv er tilfreds, og han kan heller ikke forestille sig, at fans af bøgerne vil være tilfredse med filmatiseringen af ’Snemanden’ – for magen til makværk skal man lede længe efter.
  • Anmeldelse
    18. maj 2011

    Lars von Triers ’Melancholia’ er en smuk film om verdens undergang

    Publikum tog pænt imod Lars von Triers nye film, ’Melancholia’, der havde sin verdenspremiere onsdag formiddag på filmfestivalen i Cannes og er en af hans mest tilgængelige og mindst kontroversielle
    Publikum tog pænt imod Lars von Triers nye film, ’Melancholia’, der havde sin verdenspremiere onsdag formiddag på filmfestivalen i Cannes og er en af hans mest tilgængelige og mindst kontroversielle
  • Anmeldelse
    11. september 2014

    Den polyfoniske kusse

    Lars Von Triers ’Nymphomaniac’ er blevet bedre i ’Director’s Cut’-udgaven. Lidt mere bredbaget og krukket, jovist, men også et langt mørkere korpus, der med sine fem og en halv time tillader sig at trække vejret med skæbnesvanger fylde
    Det virker ikke essentielt at inkludere fortællingen om den sexafhængige medsøster i terapigruppen, der lægger sig i en bunke kul for at blive gruppeknaldet. Men derudover er ’Director’s Cut’-udgaven af ’Nymphomaniac’ mere grafisk brutal, hardcore pornografisk, omstrejfende, excentrisk, sjov, selvoptaget, indigneret, tragisk. En betinget mesterlig film.
  • Anmeldelse
    5. juli 2018

    St. Vincent indgød respekt, mens Charlotte Gainsbourg krøb længere og længere ind i sig selv

    Det kan være nådesløst at dele sine mest intime minder med et publikum, der har drukket siden morgenstunden og er kommet for at danse. Der var dobbelt op på energiske nordmænd og sky, kvindelige multitalenter på onsdagens Roskilde Festival, hvor St. Vincent, Charlotte Gainsbourg, Paal Nilssen-Love og Kakkmaddafakka spillede. Ikke alle matchede festivalfolkets utrættelige dansetrang lige godt
    Dronningen af cool – St. Vincent – indgyder respekt i sin skrigrøde latexdragt.
  • Anmeldelse
    1. december 2017

    Charlotte Gainsbourg er en bleg skønhed på kanten til det rene lydtapet

    At 46-årige Charlotte Gainsbourg er en både frygtløs og alsidig skuespiller, har hun bevist i sine over 50 filmroller. Hendes mere sporadiske karriere som sanger er til gengæld hverken så krævende eller givende
    At 46-årige Charlotte Gainsbourg er en både frygtløs og alsidig skuespiller, har hun bevist i sine over 50 filmroller. Hendes mere sporadiske karriere som sanger er til gengæld hverken så krævende eller givende
  • Anmeldelse
    17. maj 2009

    Voldsom rejse ind i mørket

    Lars von Triers nye film, ’Antichrist’, er fysisk og psykisk en hård oplevelse, som uundgåeligt vil dele publikum. Der blev da også både klappet og buhet, da filmen søndag aften havde verdenspremiere i Cannes
    Lars von Triers nye film, ’Antichrist’, er fysisk og psykisk en hård oplevelse, som uundgåeligt vil dele publikum. Der blev da også både klappet og buhet, da filmen søndag aften havde verdenspremiere i Cannes
  • Baggrund
    20. maj 2009

    Det faldne barn

    Lars von Trier har med sin antikrist-film forarget ved at sætte de stærkeste billeder på de største tabuer. Men egentlig skærer han ind til benet af filmkunstens urscene
    Lars von Trier har med sin antikrist-film forarget ved at sætte de stærkeste billeder på de største tabuer. Men egentlig skærer han ind til benet af filmkunstens urscene
  • Baggrund
    20. januar 2010

    'Når han selv snakker, er han en stor fransk poet'

    I dag er der i Frankrig premiere på 'Gainsbourg - vie héroïque', en original og omdiskuteret film om sangeren og skandalemageren Serge Gainsbourgs liv. Information har set filmen og mødt instruktøren og hovedrolleindehaveren
    Filmen 'Gainsbourg - vie héroïque' er en meget poetisk, visuelt opfindsom og både morsom og tragisk skildring af den franske sanger, sangskriver, kvindebedårer og skandale-magers farverige liv og karriere. 
 Serge Gainsbourg døde i 1991.