Det kan være nådesløst at dele sine mest intime minder med et publikum, der har drukket siden morgenstunden og er kommet for at danse. Der var dobbelt op på energiske nordmænd og sky, kvindelige multitalenter på onsdagens Roskilde Festival, hvor St. Vincent, Charlotte Gainsbourg, Paal Nilssen-Love og Kakkmaddafakka spillede. Ikke alle matchede festivalfolkets utrættelige dansetrang lige godt
At 46-årige Charlotte Gainsbourg er en både frygtløs og alsidig skuespiller, har hun bevist i sine over 50 filmroller. Hendes mere sporadiske karriere som sanger er til gengæld hverken så krævende eller givende
Med Martin Scorsese og Tomas Alfredson bag kameraet og Michael Fassbender og Charlotte Gainsbourg foran er det uforståeligt, at Jo Nesbø-filmatiseringen ’Snemanden’ er blevet så dårlig en film
Efter den ustyrlige succes med ’De Urørlige’ bruger instruktørduoen Eric Toledano og Olivier Nakache nu deres sans for charme til at fortælle om hårde arbejdsliv
Lars Von Triers ’Nymphomaniac’ er blevet bedre i ’Director’s Cut’-udgaven. Lidt mere bredbaget og krukket, jovist, men også et langt mørkere korpus, der med sine fem og en halv time tillader sig at trække vejret med skæbnesvanger fylde
Lars von Trier rammer hjernen, maven og skridtet med sin nye film, den fire timer lange ’Nymphomaniac’, en på én gang brutal, morsom og fascinerende fortælling om en kvindes seksuelle og eksistentielle opdagelsesrejse
Den danske mesterinstruktør Lars von Trier vil udforske de dunkleste sider af det kvindelige begær. På et pressemøde i Köln overlod Lars von Trier præsentationen ’Nymphomaniac’ til filmens stjerner
Publikum tog pænt imod Lars von Triers nye film, ’Melancholia’, der havde sin verdenspremiere onsdag formiddag på filmfestivalen i Cannes og er en af hans mest tilgængelige og mindst kontroversielle
Lars Von Triers ’Nymphomaniac’ er blevet bedre i ’Director’s Cut’-udgaven. Lidt mere bredbaget og krukket, jovist, men også et langt mørkere korpus, der med sine fem og en halv time tillader sig at trække vejret med skæbnesvanger fylde
Lars von Triers nye film, ’Antichrist’, er fysisk og psykisk en hård oplevelse, som uundgåeligt vil dele publikum. Der blev da også både klappet og buhet, da filmen søndag aften havde verdenspremiere i Cannes
Måske er den, der ligner Antikrist, den sande Kristus. Og måske er det, der ligner antifeminisme, den sande feminisme. Kommentar på den seneste feministiske debat om Lars von Triers film 'Antichrist'
Med Martin Scorsese og Tomas Alfredson bag kameraet og Michael Fassbender og Charlotte Gainsbourg foran er det uforståeligt, at Jo Nesbø-filmatiseringen ’Snemanden’ er blevet så dårlig en film
At 46-årige Charlotte Gainsbourg er en både frygtløs og alsidig skuespiller, har hun bevist i sine over 50 filmroller. Hendes mere sporadiske karriere som sanger er til gengæld hverken så krævende eller givende