Alt det, jeg længes efter i livet, det har døden liggende på sit lager. Døden er skræddersyet til mig. Mig, som går rundt i et jakkesæt, der ikke passer. Alle kan se det. Sådan føles det. At livet ikke er min scene
Hver dag normaliserer vi, at sex med kvindekroppen bliver instrumentaliseret, objektiviseret og lukreret på for at skabe mersalg. Der er længe foregået noget dæmonisk mellem mænd og kvinder, selv i det private forhold. På den baggrund har forfatteren Christina Hagen skrevet sine erindringer i collageform
Signe Wenneberg sender os bæredygtige husdrømme og bygningskulturarv på Instragram, og en musiker og en billedkunstner sender os rundt i lyden af amerikansk kulturmiskmask. Imens lader National Gallery os meditere over Turner, og Revolver viser forførende teatermonologer. Kom med!
Forfatter Christina Hagen formulerede sin tale i forbindelse med modtagelsen af Otto Gelsted-prisen som en mail til litteraturredaktør Peter Nielsen. Her svarer han
Christina Hagen bor i Herning, fordi byen tvinger hende til at leve et almindeligt liv med samtaler om sommerblomster og dagcremer. Fordi hun føler sig hjemme. Og fordi byen giver økonomisk frihed til at forlade den og Danmark, så ofte hun vil
Nanna Goul og Kamilla Löfström har udpeget de bedste danske bøger fra de første to årtier i dette årtusinde. I processen fandt de en voksende politisk bevidsthed, kollektivisme og humor. Og så er katastrofe og dystopi ikke længere ren science fiction
Et knaldhårdt greb styrer de ubehagelige løjer i Christina Hagens nyeste bog ’White Girl’ – der står ’digte’ udenpå, men det skal man ikke lade sig snyde af
Christina Hagen føler tit, at hun burde skamme sig over sin menneskelige grimhed. Men det vil hun ikke. Det har hun nu skrevet en bog om, og vi har besøgt hende i Bilka i Herning
Forfatter Christina Hagen formulerede sin tale i forbindelse med modtagelsen af Otto Gelsted-prisen som en mail til litteraturredaktør Peter Nielsen. Her svarer han
De selvbiografiske skrivestrategier i samtidslitteraturen udfordrer vores forestillinger om forfatternes og litteraturens autoritet. Er forfattere infantile, sexistiske, racistiske, når de i eget navn skriver infantilt, sexistisk, racistisk?
Forfatter Christina Hagen modtog fredag aften årets Otto Gelsted-pris fra Det Danske Akademi. I den forbindelse holdt hun en tale, som hun formulerede som en mail til Informations litteraturredaktør, Peter Nielsen. Vi bringer talen her
Alt det, jeg længes efter i livet, det har døden liggende på sit lager. Døden er skræddersyet til mig. Mig, som går rundt i et jakkesæt, der ikke passer. Alle kan se det. Sådan føles det. At livet ikke er min scene
Det er ikke altid i orden at skrive om en karakter, hvis bevidsthedsliv forfatteren ikke selv har haft adgang til. Sådan lød det i sidste weekends Information fra den australske aktivist Yassmin Abdel-Magied. Hvordan forholder de danske forfattere sig til debatten om kulturel appropriation og identitetspolitik i litteraturen?