Person

Christoffer Boe

Man er på elementært tilfredsstillende kriminalistisk skattejagt i Christopher Boes ’Forhøret’

Hvert af de otte afsnit i Viaplays nye, skarptskårne krimiserie udgør én lang scene på ét bestemt sted, hvor en kriminalbetjent – intenst spillet af Ulrich Thomsen – forsøger at opklare hemmeligheden bag sin egen datters død
Anmeldelse

Med Christoffer Boes ’Kriger’ når den danske thrillerserie et nyt niveau

TV 2-serien om en veteran, der i samarbejde med sin faldne soldaterkammerats enke skal infiltrere en rockerbande, står solidt på skuldrene af tidligere nordic noir-serier, men giver den lige et nøk mere på de fleste parametre

’Journal 64’ er stiv i sit skuespil og mangler fingerspitzgefühl

Den nye Jussi Adler Olsen-film ’Journal 64’ har fat i et aktuelt emne, ulovlig udrensning, med tråde, der går tilbage til K.K. Steinckes tid, men filmatiseringen mangler fingerspidsfornemmelse
Interview

Christoffer Boes vej fra arthouse til Jussi Adler: »Jeg er den nye Erik Balling«

Film er et cirkusmedie, og hvis ikke teltet er fyldt, er det ikke interessant, mener Christoffer Boe. Vi har talt med filminstruktøren, der engang hittede hos kritikerne med kunstfilm som ’Reconstruction’, men som aldrig fangede publikum. Nu prøver han at genopfinde sig selv som bredt appellerende historiefortæller med to nye, krimirelaterede projekter, Jussi Adler-Olsen-filmatiseringen ’Journal 64’ og tv-serien ’Kriger’
CPH PIX

Filmredaktionen guider: Det skal du se på CPH PIX

Den årlige filmfestival, CPH PIX, er i gang og byder i løbet af de næste 14 dage på hundredvis af filmoplevelser fra hele verden. Filmredaktionen har gennemtrawlet programmet og fundet frem til nogle af de bedste arrangementer og film

Dansk film dumper i mangfoldighed

Dansk film var i 2013 hvid, heteroseksuel og mandsdomineret. Information tester årets 19 danske spillefilm for repræsentation af køn, race, seksualitet, kroppe, klasse og demografi

Året der gik 2013

Dansk film sælger masser af biografbilletter, men ser man nærmere på filmåret 2013, mangler der trods Lars von Triers nymfoman både kvinder og eksperimenter

Storhed og fald

Christoffer Boe springer ud som mainstreaminstruktør med det velspillede komediedrama ’Spies & Glistrup’

’Vi er Mærsk’

Der blæser nye vinde i Mærsk, som har hyret filminstruktøren Christoffer Boe til at lave sin nye virksomhedsfilm. Information var med til verdenspremieren på ’We Are Maersk’, der nok er flot, men også mere Mærsk end Boe

Skøgen og udyret

Christoffer Boes kærligheds-splatter, ’Beast’, blev undfanget som en spontan idé og udklækket blot ni uger senere. Ud er kommet et klamt og intenst og til tider lidt klodset livtag med kærlighedens monstrøsitet

Sider

Mest læste

  1. Hvert af de otte afsnit i Viaplays nye, skarptskårne krimiserie udgør én lang scene på ét bestemt sted, hvor en kriminalbetjent – intenst spillet af Ulrich Thomsen – forsøger at opklare hemmeligheden bag sin egen datters død
  2. TV 2-serien om en veteran, der i samarbejde med sin faldne soldaterkammerats enke skal infiltrere en rockerbande, står solidt på skuldrene af tidligere nordic noir-serier, men giver den lige et nøk mere på de fleste parametre
  3. Jens, hovedpersonen i Martin de Thurahs kortfilm 'Ung mand falder' - der er udvalgt til filmfestivalen i Cannes - er mentalt og følelsesmæssigt i frit fald, og det udtrykker instruktøren visuelt ved at lade Jens' omgivelser falde fra hinanden
  4. Den nye Jussi Adler Olsen-film ’Journal 64’ har fat i et aktuelt emne, ulovlig udrensning, med tråde, der går tilbage til K.K. Steinckes tid, men filmatiseringen mangler fingerspidsfornemmelse
  5. Skuespiller Jens Albinus, der spiller hovedrollen i Christoffer Boes nye film, Alting bliver godt igen, besluttede allerede som barn, at Halldor Laxness' Verdens Lys var verdens bedste bog. Og det holder han fast i
  6. Top 10-listen over årtiets danske film. Og dem som lige netop ikke nåede med i toppen
  7. Der blæser nye vinde i Mærsk, som har hyret filminstruktøren Christoffer Boe til at lave sin nye virksomhedsfilm. Information var med til verdenspremieren på ’We Are Maersk’, der nok er flot, men også mere Mærsk end Boe
  8. Den karismatiske lærer, manusforfatter, flanør og forfører Mogens Rukov har inspireret generationer af filmfolk og sat sit fingeraftryk på adskillige film i ’den danske nye bølge’. 12. november udkommer en række essays og noveller samlet og udvalgt af Informations Claus Christensen, som tegner et portræt