Person

Christoph Willibald Gluck

Størst er kærligheden

Har man ikke kærlighed, er man intet, står der hos Paulus. Vover man ikke i højeste forstand, taber man sig selv, står der hos Kierkegaard. Glucks opera ’Alceste’ handler om begge dele, og det kommer overbevisende frem i Det Kgl. Teaters nyopsætning

Kultur i ugen

Af LISBETH BONDE,ANDERS BEYER,ERIK WIEDEMANN,TORBEN BILLE,ANNE MIDDELBOE CHRISTENSEN og ALLAN DE WAAL UDSTILLING *Homepiss er ikke en kommentar til den verserende debat om pis, lort og andre kropssekreter som materialer i billedkunsten...

Kultur i ugen

Af LISBETH BONDE,ANDERS BEYER,ERIK WIEDEMANN,TORBEN BILLE,ANNE MIDDELBOE CHRISTENSEN,og ALLAN DE WAAL UDSTILLING *Grønningen. På lørdag 13-18 åbner den ærværdige sammenslutning, der aldersmæssigt spænder fra Carl-Henning Pedersen til Hans Pauli Olesen og Grønningens nye medlem, Lone Høyer Hansen...

Kultur i ugen

Af LISBETH BONDE,ANDERS BEYER,ERIK WIEDEMANN,TORBEN BILLE,ANNE MIDDELBOE CHRISTENSEN og ALLAN DE WAAL UDSTILLING *Realitetens øje er en udstilling med ti yngre kunstnere fra Nordeuropa: Martin Bigum og Michael Kvium herhjemmefra, Markku Laakso og Olli Summanen fra Finland, Therese Nortvedt fra Norge, Enst Billgren fra Sverige, Karin Kneffel og Milan Kunc fra Tyskland samt Dadi Gudbjörnsson og Helgi Thorgils Fridjónsson fra Island...

Kultur i ugen

Af LISBETH BONDE,ANDERS BEYER,ERIK WIEDEMANN,TORBEN BILLE og ANNE MIDDELBOE CHRISTENSEN UDSTILLING *Tegninger & Huletanker med tegninger af den fabelagtige guldalderkunstner Johan Thomas Lundbye (1818-48) suppleres nu af ugentlige omvisninger...

Den firestrengede treenighed

Det kongelige Teater fejrer sit 250-års jubilæum med diskret charme inden for alle tre kunstarter, smukt sekunderet af Det kongelige Kapel JUBILÆUM Et barn er født - i København...

Mest læste

  1. Har man ikke kærlighed, er man intet, står der hos Paulus. Vover man ikke i højeste forstand, taber man sig selv, står der hos Kierkegaard. Glucks opera ’Alceste’ handler om begge dele, og det kommer overbevisende frem i Det Kgl. Teaters nyopsætning