’Ennio Morricone – The Maestro’ er 156 minutters klog hyldest til manden, der skubbede filmmusikken i synet på biograftilskuerne. Det skete med innovativ musik af højeste kompositoriske karat – hvilket hans snobbede komponistkolleger var helt døve for
Luca Guadagnino forsøger at gøre Dario Argento kunsten efter i en ambitiøs og smuk, men i sidste ende tom og meningsløs genindspilning af gysereventyret ’Suspiria’
I anledning af veteraninstruktøren Wes Cravens fjerde film i den populære og selvironiske 'Scream'-serie: et tilbageblik på gyserfilm, der gør grin med sig selv, mens de skræmmer sit publikum
Filmmagasinerne EKKO og Mifune, der begge udkommer i trykte udgaver, får stadig konkurrence på nettet af tidsskriftet 16:9. I den seneste udgave, der kan findes på adressen www.16-9...
Det mærkelige er relativt sjældent i et massemedie som film, der af økonomisk nødvendighed sigter mod mainstream. Men nogle filmfans sætter lighedstegn mellem underlig og vidunderlig. Ofte med god grund
Luca Guadagnino forsøger at gøre Dario Argento kunsten efter i en ambitiøs og smuk, men i sidste ende tom og meningsløs genindspilning af gysereventyret ’Suspiria’
’Ennio Morricone – The Maestro’ er 156 minutters klog hyldest til manden, der skubbede filmmusikken i synet på biograftilskuerne. Det skete med innovativ musik af højeste kompositoriske karat – hvilket hans snobbede komponistkolleger var helt døve for