Dansk litteratur skriver om livet med psykisk sygdom og skriver samtidig om alt det, konkurrencestaten ikke kan rumme: det uproduktive, det lidelsesfyldte, den fælles lykke
I ’Reservat’ har klimaforandringerne oversvømmet store dele af verden, herunder Amager, men enorme vandværn holder Indre By tør. På den anden side er et amfibisk samfund af klimaflygtninge opstået
Dennis Gade Kofods overvejelser om, hvordan magi fungerer i fortællinger og landskaber er faktisk tit mere tankevækkende end selve folkesagnene i ’Det levende land’
Hver uge spørger vi en kulturperson om dennes læsevaner. Forfatter Dennis Gade Kofod er humørlæser, som bruger litteraturen til at forstå verden og sig selv med
Dennis Gade Kofod skriver en meget smuk, og også karsk og nogle gange lidt ulækker prosa, fuld af øjeblikke, der føles lykkelige og sørgmodige på samme tid. ’Folkemøg’ er genkendelig i sine fantasyingredienser, men den er ligeglad med genrens vulgært episke træk
Syv teatre er gået sammen om en forestilling med syv små scener, der skal kendetegne hvert enkelt teaters hjemegn. Det lyder som en sjov idé – og resultatet er udmærket – men ’Danmark, mit fædreland’ bliver også et lidt pudsigt miks, hvor en fælles retning udebliver
Dennis Gade Kofod vil med sin nye roman, ’Nancy’, vise en ny side af Bornholm. Blandt myterne, de underjordiske væsner og den altødelæggende tåge, står de glemte øboere. Diskussionen om udkanten har fået et nyt, magisk og mystisk indspark
Under overfladen aner man eventyrernes og troldenes verden i Dennis Gade Kofods stilfærdige femte roman. Men den er nu bedst, når han skriver uden magi
Dansk litteratur skriver om livet med psykisk sygdom og skriver samtidig om alt det, konkurrencestaten ikke kan rumme: det uproduktive, det lidelsesfyldte, den fælles lykke
Dennis Gade Kofod vil med sin nye roman, ’Nancy’, vise en ny side af Bornholm. Blandt myterne, de underjordiske væsner og den altødelæggende tåge, står de glemte øboere. Diskussionen om udkanten har fået et nyt, magisk og mystisk indspark
Dennis Gade Kofod skriver en meget smuk, og også karsk og nogle gange lidt ulækker prosa, fuld af øjeblikke, der føles lykkelige og sørgmodige på samme tid. ’Folkemøg’ er genkendelig i sine fantasyingredienser, men den er ligeglad med genrens vulgært episke træk
Dennis Gade Kofods overvejelser om, hvordan magi fungerer i fortællinger og landskaber er faktisk tit mere tankevækkende end selve folkesagnene i ’Det levende land’
Hver uge spørger vi en kulturperson om dennes læsevaner. Forfatter Dennis Gade Kofod er humørlæser, som bruger litteraturen til at forstå verden og sig selv med