Person

Ellen Hillingsø

Anmeldelse
27. november 2020

Ursula Andkjærs tekst er lige så ustyrlig som resten af ’Jeg tror, jeg elsker Wonder Woman’

I en candyflossfarvet scenografi og iført absurde kostumer fremfører Ellen Hillingsø på Teater Grob Ursula Andkjær Olsens nyskrevne monolog om ... midtlivskrise? Overforbrug? Instruktør Niels Erlings retning drukner i iscenesættelsens mange påfund
Ellen Hillingsø er tilstedeværende på en måde, der kan mærkes. Hendes stemme og hendes intense blik går godt i spænd med den kropslighed, der er kendetegnende for Niels Erlings instruktion.
Anmeldelse
24. april 2020

’Store Lars’ er en ørkenvandring med små oaser af Hjortshøj

’Store Lars’ med Lars Hjortshøj i hovedrollen som sig selv er en ’Klovn’-ripoff, der starter som en ulykke, en bombning tilbage til 70’erne og 80’ernes dilettantkomedie. Men snart arbejder den sig frem mod noget mere meningsfuldt. Det sker – ulig ’Klovn’ – fordi Hjortshøj-karakteren udvikler sig
Det går skævt igennem hele første episode med klicheer, skidt absurde sammenstillinger og dårlige turneringer i ’Store Lars’ med Lars Hjortshøj i hovedrollen som sig selv.
Anmeldelse
14. april 2020

’Coronamonologerne’ fra Teater Republique rammer lige dér, hvor savnet sidder

Christina Hagen, Thomas Korsgaard og Madame Nielsen er forfatterne bag de tre første corona-monologer, som kulturhungrende danskere kan opleve hos Teater Republique. Online, naturligvis
Coronamonologerne rammer lige dér, hvor savnet sidder, og hvor de kan udfylde lidt af det tomrum, de lukkede teatersale har skabt.
Anmeldelse
7. april 2020

Nyt hørespil om tankerne midt i en krisetid

135 skuespillere medvirker i AKT1’s hørespil, der i små, levende brudstykker giver et indblik i tankerne hos den isolerede dansker
»Glem ikke, at vi altid glemmer alt det, der er galt«, lyder det med hviskende stemme i mit øre. En hvisken, der skaber en intimitet og et nærvær, selv om jeg i praksis sidder helt alene og lytter til hørespillet.
Baggrund
22. december 2017

Kulturlektier

Informations anmeldere sammensætter hver uge den optimale kulturpakke til weekend og hverdag for alle oplevelseslystne
Anmeldelse
1. december 2017

’Der er kun én ting i verden, der er bedre end sex: arbejde!’

Vivian Nielsens nye drama over revyikonet Liva Weel er glødende feminisme – med Ellen Hillingsø som den blussende og barske stjerne
Ellen Hillingsø er opium for folket i Folketeatrets forestilling om Liva Weel. Her sammen med Karsten Jansfort som sexglad snedkermester, der hurtigt afvises af Liva, der hellere vil lave revy. Det er Birgitte Raabergs påklæderske tilsyneladende godt tilfreds med.
Feature
26. januar 2017

Ellen Hillingsø: ’Når jeg arbejder med en tekst som denne, skal jeg se ned i min egen afgrund’

Ellen Hillingsø viser en minimal del af sin krop gennem et hul i en sort kasse på Østerbro. Hun har sjældent givet så meget af sig selv, som hun gør i Samuel Becketts ’Not I’
Nuet, gasværket, Østerbro og alt andet er reduceret til Ellen Hillingsøs postkasserøde læber i opsætningen af Samuel Backetts ’Not I’.
Anmeldelse
21. oktober 2010

Mening med den postmoderne galskab

Kærlighedshistorie. To må man være: Ole Bornedals ambitiøse, kløgtige og crazy-komiske referencefest 'Charlot og Charlotte' har omsider fået nyt liv på dvd
Perfekt. En stor del af °ØCharlot og Charlottes°Ø mere umiddelbare appel skyldes, at Bornedal fandt de to helt rigtige unge ansigter til titelrollerne: Ellen Hillings©™ som den bidske og sexede kosmopolit Charlot og Helle Dolleris som den leverpostej°©farvede og ravjyske d©™rm?tte Charlotte.
Anmeldelse
2. oktober 2010

Ingen Ellen uden torne

Hotel Pro Forma bød på en begavet, men belæsset performance om Silkeborg. Så Bilernes By bliver næppe den samme, når Ellen Hillingsø kører væk
Anmeldelse
9. september 2010

Man gjorde en nation fortræd

Louise N. D. Friedbergs 'Eksperimentet' fortæller en vigtig historie om Danmarks skamfulde kolonifortid, men trods et udgangspunkt i højdramatiske, virkelige begivenheder fungerer den ikke som filmisk fortælling
I 'Eksperimentet' om grønlandske børns tvangsfjernelse er der lagt vægt på dramaturgiske totalbilleder, hvor alting forklares og begrundes, som gør, at man aldrig rigtig kommer så tæt på, at det også kan føles.

Sider

  • Anmeldelse
    23. oktober 2009

    Det store melodrama

    Som historiefortæller kender debutanten Charlotte Sieling tilsyneladende ikke til mådehold, og ’Over gaden under vandet’ bliver et overgearet og karikeret melodrama
    Som historiefortæller kender debutanten Charlotte Sieling tilsyneladende ikke til mådehold, og ’Over gaden under vandet’ bliver et overgearet og karikeret melodrama
  • Anmeldelse
    11. december 2007

    Kan kvinder nu også være sjove?

    Helt uden at være flove...? Otte skønne divaer vælter Nørrebro Teater med deres hævn over mændene i en grækergendigtning med kløgt mellem benene
    Dyrk dem, drøm om dem, men drop tanken om at forføre dem. For der er lukket for det varme vand hos superkvinderne på Nørrebro Teater.
  • Anmeldelse
    17. oktober 2008

    Kort og rigtig godt

    Tre nye og vellykkede danske kortfilm fra talentudviklingspuljen New Danish Screen får endelig chancen i biografen. Forhåbentlig bliver det ikke sidste gang, at man således tager chancen med de unge talenter
    Antologi. De tre kortfilm 'Boy Meets Girl' (billedet), 'Fremkaldt' og 'Ung mand falder' kan nu ses i Grand Teatret.
  • Anmeldelse
    1. december 2017

    ’Der er kun én ting i verden, der er bedre end sex: arbejde!’

    Vivian Nielsens nye drama over revyikonet Liva Weel er glødende feminisme – med Ellen Hillingsø som den blussende og barske stjerne
    Ellen Hillingsø er opium for folket i Folketeatrets forestilling om Liva Weel. Her sammen med Karsten Jansfort som sexglad snedkermester, der hurtigt afvises af Liva, der hellere vil lave revy. Det er Birgitte Raabergs påklæderske tilsyneladende godt tilfreds med.
  • 29. oktober 1998

    KULTUR i ugen

    Af LISBETH BONDE,ANDERS BEYER,ERIK WIEDEMANN,TORBEN BILLE,ANNE MIDDELBOE CHRISTENSEN,ERIK KJÆR,og ALLAN DE WAAL UDSTILLING *Hannah Wilke er et overordentligt spændende bekendtskab...
  • Anmeldelse
    25. marts 2010

    Kysser hinanden i toget

    Ligesom i de to første film om pigen Karla er det i skildringen af den unge hovedpersons følelsesliv, at ’Karla og Jonas’ virkelig fungerer
    Ligesom i de to første film om pigen Karla  er det i skildringen af den unge hovedpersons følelsesliv, at ’Karla og Jonas’ virkelig fungerer
  • Anmeldelse
    21. oktober 2010

    Mening med den postmoderne galskab

    Kærlighedshistorie. To må man være: Ole Bornedals ambitiøse, kløgtige og crazy-komiske referencefest 'Charlot og Charlotte' har omsider fået nyt liv på dvd
    Perfekt. En stor del af °ØCharlot og Charlottes°Ø mere umiddelbare appel skyldes, at Bornedal fandt de to helt rigtige unge ansigter til titelrollerne: Ellen Hillings©™ som den bidske og sexede kosmopolit Charlot og Helle Dolleris som den leverpostej°©farvede og ravjyske d©™rm?tte Charlotte.
  • Anmeldelse
    24. april 2020

    ’Store Lars’ er en ørkenvandring med små oaser af Hjortshøj

    ’Store Lars’ med Lars Hjortshøj i hovedrollen som sig selv er en ’Klovn’-ripoff, der starter som en ulykke, en bombning tilbage til 70’erne og 80’ernes dilettantkomedie. Men snart arbejder den sig frem mod noget mere meningsfuldt. Det sker – ulig ’Klovn’ – fordi Hjortshøj-karakteren udvikler sig
    Det går skævt igennem hele første episode med klicheer, skidt absurde sammenstillinger og dårlige turneringer i ’Store Lars’ med Lars Hjortshøj i hovedrollen som sig selv.