I en candyflossfarvet scenografi og iført absurde kostumer fremfører Ellen Hillingsø på Teater Grob Ursula Andkjær Olsens nyskrevne monolog om ... midtlivskrise? Overforbrug? Instruktør Niels Erlings retning drukner i iscenesættelsens mange påfund
’Store Lars’ med Lars Hjortshøj i hovedrollen som sig selv er en ’Klovn’-ripoff, der starter som en ulykke, en bombning tilbage til 70’erne og 80’ernes dilettantkomedie. Men snart arbejder den sig frem mod noget mere meningsfuldt. Det sker – ulig ’Klovn’ – fordi Hjortshøj-karakteren udvikler sig
Christina Hagen, Thomas Korsgaard og Madame Nielsen er forfatterne bag de tre første corona-monologer, som kulturhungrende danskere kan opleve hos Teater Republique. Online, naturligvis
Ellen Hillingsø viser en minimal del af sin krop gennem et hul i en sort kasse på Østerbro. Hun har sjældent givet så meget af sig selv, som hun gør i Samuel Becketts ’Not I’
Kærlighedshistorie. To må man være: Ole Bornedals ambitiøse, kløgtige og crazy-komiske referencefest 'Charlot og Charlotte' har omsider fået nyt liv på dvd
Louise N. D. Friedbergs 'Eksperimentet' fortæller en vigtig historie om Danmarks skamfulde kolonifortid, men trods et udgangspunkt i højdramatiske, virkelige begivenheder fungerer den ikke som filmisk fortælling
Christina Hagen, Thomas Korsgaard og Madame Nielsen er forfatterne bag de tre første corona-monologer, som kulturhungrende danskere kan opleve hos Teater Republique. Online, naturligvis
I en candyflossfarvet scenografi og iført absurde kostumer fremfører Ellen Hillingsø på Teater Grob Ursula Andkjær Olsens nyskrevne monolog om ... midtlivskrise? Overforbrug? Instruktør Niels Erlings retning drukner i iscenesættelsens mange påfund
Tre nye og vellykkede danske kortfilm fra talentudviklingspuljen New Danish Screen får endelig chancen i biografen. Forhåbentlig bliver det ikke sidste gang, at man således tager chancen med de unge talenter
Ellen Hillingsø viser en minimal del af sin krop gennem et hul i en sort kasse på Østerbro. Hun har sjældent givet så meget af sig selv, som hun gør i Samuel Becketts ’Not I’
Dramatikeren Howard Barkers selvfortærende lidenskab blusser i Kanonhallen. Også selv om der er mere blod til intellektet end til indlevelsen
Teater
Howard Barker er bedst, når han er grusom...
Som historiefortæller kender debutanten Charlotte Sieling tilsyneladende ikke til mådehold, og ’Over gaden under vandet’ bliver et overgearet og karikeret melodrama